Ga naar inhoud

electrische ramen


bart1988

Aanbevolen berichten

Ik heb dus een probleempje met de electrische ramen. Af en toe wil het rechter of linker raam niet meer omhoog. Na een tijd wel of nadat je lang op de schakelaar hebt gedrukt. Als hij niet omhoog wil dan hoo r je ook dat hij geen contact maakt. Zouden de schakelaars defect zijn en kennen jullie dit probleem?

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bekend probleem zijn slechte raamgeleiders die ervoor zorgen dat de klembeveiliging bij het sluiten geactiveerd wordt, zodat het raam stopt.

Oplossing is wat WD40 o.i.d. in de raamgeleiders te spuiten ;)

Maar ik weet niet zeker of dit jouw probleem is :nono:

Link naar reactie

Heb het probleem bij de vorige eigenaar Marc gezien. Als je de schakelaar ingedrukt houdt, stopt het raam niet vanzelf. Bij de nieuwere modellen vanaf 1997 zit er een beveiliging ingebouwd, zodat het raam bij het uiterste punt vanzelf stopt. Dit voorkomt dat de motoren doorbranden. Zou dus niet de knop voor langere tijd ingedrukt houden!!!

Deurpaneel verwijderen en alles eens goed doorsmeren lijkt mij hier de beste oplossing.

Link naar reactie

Goed onthouden Sledge :D ,

m'n ex was een van de allereerste z3's (bouwjaar ergens '95 toelating 3-'96). In de eerste series (misschien 0-series, die verkocht werden) gaat de stroom die de elektromotoren gebruiken direct door de schakelaars en worden de schakelaars niet gebruikt om een relais te schakelen, daarom dus ook geen eindstop (eigenlijk niet te geloven, zoiets :muur: ).

ik heb in 4 jaar tijd 3 schakelaars vervangen, omdat ze steeds doorbrandden, gewoonweg omdat de contactpuntjes in de schakelaar niet geschikt zijn om zo'n relatief grote stroom te schakelen. met een nieuw schakelaartje kun je er weer een tijdje tegen........

Link naar reactie
Goed onthouden Sledge :D ,

m'n ex was een van de allereerste z3's (bouwjaar ergens '95 toelating 3-'96). In de eerste series (misschien 0-series, die verkocht werden) gaat de stroom die de elektromotoren gebruiken direct door de schakelaars en worden de schakelaars niet gebruikt om een relais te schakelen, daarom dus ook geen eindstop (eigenlijk niet te geloven, zoiets :muur: ).

ik heb in 4 jaar tijd 3 schakelaars vervangen, omdat ze steeds doorbrandden, gewoonweg omdat de contactpuntjes in de schakelaar niet geschikt zijn om zo'n relatief grote stroom te schakelen. met een nieuw schakelaartje kun je er weer een tijdje tegen........

zelf een relaistje plaatsen?

Link naar reactie

zelfs op nieuwe is het een probleem (mei 2001 bij mij)

bestuurderskant werkte voor een ongeval reeds niet; nadien met nieuwe deur én nieuwe ruit ook niet...

leuk

in de automatische stand gaat ze bij mij 1 pas naar boven en 2 naar beneden, zodat ze lager eindigt...

ik moet ze nu met de hand helpen, anders gaat ze niet meer toe!!!

heb de wagen maar terug sinds een dikke week, hopelijk kan dit nog beter

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Als we het toch over ramen hebben heb ik ook nog een vraag.

Ik las in het boekje van mijn z3 1996 er dat 1 keer indruken naar benend is 1x weer omhoog.

echter ik moet ze vast houden tot ze stopen is dit nomaal of is er iets stuk ??

gr een bijde eric met zij nieuwe Santen (velgen)

:unsure::m:

Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn rechterruit wil wel naar benden maar niet naar boven. Nu lees ik overal om WD 40 in de geleiders te spuiten. Ik kan echter nergens uit opmaken waar die geleiders zitten en hoe die er uit zien :unsure: Waar moet ik nu precies met de spuitbus aan de slag?

Kijk hier eens ! KLIKERDEKLIK !

:m:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.