Ga naar inhoud

hardtop echt nodig ?

hansma

Aanbevolen berichten

Vrienden ZZZ'ers,

Ik heb mijn Z3 ondertussen bijna 5 weken, en ben er nog even enthousiast over.

Ik vraag me echter af of het echt nodig is een HARDTOP aan te schaffen om deze winter te rijden.

Op mijn plaats van tewerkstelling is er geen risico voor vandalisme.

Ik reed in het verleden 's winters met de motor, en kan dus wel een beetje kou verdragen.

trouwens er is toch een goede verwarming in de Z3.

uiteindelijk vraag ik me gewoon af...

Is de SOFTTOP bestand tegen regen, sneeuw, vorst en koude ?

Kan ik zomer en winter blijven rijden met de softtop ?

Heeft iemand ervaring (positieve of negatieve) op dit vlak ?

Alvast heel veel dank voor uw reacties. :(

Hans

Link naar reactie
  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is de SOFTTOP bestand tegen regen, sneeuw, vorst en koude ?

Kan ik zomer en winter blijven rijden met de softtop ?

Heeft iemand ervaring (positieve of negatieve) op dit vlak ?

Het antwoord is drie keer ja.

Toch heb ik een hardtop gekocht, eigenlijk om drie redenen:

- sneller warm, gewoon net even iets comfortabeler

- achterruitverwarming, niet onmisbaar, maar toch wel handig.

- pekel/strooizout gaat echt OVERAL tussen zitten. Na twee weken was

mijn zwarte softtop lichtgrijs van het zout. Viel nog niet mee om dat weer netjes schoon te krijgen.

(vooral het gedeelte tussen de softtop en het plaatwerk is een verzamelplaats van zout)

Tenslotte vind ik het ook wel stoer staan zo'n hardtop. het lijkt gelijk een heel andere auto.

Link naar reactie

Heb zelf hardtop.

Je kan in de winter uiteraard ook de softtop gebruiken maar met echt slecht weer en zout strooien etc.

heeft de hardtop meer te lijden als dat die lekker opgevouwen ligt onder de hardtop.

En inderdaad is het comfort wat hoger, minder rijgeluiden etc.

Dus als je nog wat euries over heb :wave:

Link naar reactie

Dank voor jullie reply's.

Nog 2 vraagjes:

1) Ga ik nu bij BMW langs om zo'n HARDTOP aan te schaffen, of zijn die alternatieve leveranciers even goed en voordeliger ? Wiesmann, Bartho Braat, cabriocare...

Aan welk bedrag moet ik me verwachten ?

2) Is er na plaatsing hardtop nog evenveel ruimte over voor mijn hoofd ? Ik ben 1,92 m, en pas er nu met de softtop precies in.

Alvast bedankt hoor :wave:

Hans

Link naar reactie
Dank voor jullie reply's.

Nog 2 vraagjes:

1) Ga ik nu bij BMW langs om zo'n HARDTOP aan te schaffen, of zijn die alternatieve leveranciers even goed en voordeliger ? Wiesmann, Bartho Braat, cabriocare...

Aan welk bedrag moet ik me verwachten ?

2) Is er na plaatsing hardtop nog evenveel ruimte over voor mijn hoofd ? Ik ben 1,92 m, en pas er nu met de softtop precies in.

Alvast bedankt hoor :wave:

Hans

1) k zou beginnen op marktplaats of Speurders. reken voor een BMW hardtop op 800 tot 1200 euro

2) Ik heb zelfs meer hoofdruimte met de hardtop, ik ben 1,95

Link naar reactie

zie deze post

BMW dealert is de duurste optie ± €2200,- nieuw. Wiesmann en Hamann worden volgens mij niet meer gemaakt en zijn er alleen 2e hans. Reken maar op €1200,- tot € 1500,- op marktplaats. Op e-bay.de gaan sommige kleuren er nog weleens onder de €1000,- uit. Let op dat je wel een voorbereidingsset erbij koopt.

Je kan net zoals ik ook een met lakbeschadiging kopen en die naar de spuiter brengen. Ik heb trouwens een winter zonder gereden en dat ging prima.

Link naar reactie
Het antwoord is drie keer ja.

Toch heb ik een hardtop gekocht, eigenlijk om drie redenen:

- sneller warm, gewoon net even iets comfortabeler

- achterruitverwarming, niet onmisbaar, maar toch wel handig.

- pekel/strooizout gaat echt OVERAL tussen zitten. Na twee weken was

mijn zwarte softtop lichtgrijs van het zout. Viel nog niet mee om dat weer netjes schoon te krijgen.

(vooral het gedeelte tussen de softtop en het plaatwerk is een verzamelplaats van zout)

Tenslotte vind ik het ook wel stoer staan zo'n hardtop. het lijkt gelijk een heel andere auto.

Niets meer aan toe te voegen, softtop kan er wel tegen maar als je de winter doorrijdt is een hardtop toch wel handig en de ZZZ krijgt een heel andere look :wave:

Bmw hardtop incl. bevestegingsset in goede staat +/- 1250,-

Link naar reactie
Niets meer aan toe te voegen, softtop kan er wel tegen maar als je de winter doorrijdt is een hardtop toch wel handig en de ZZZ krijgt een heel andere look ;)

Bmw hardtop incl. bevestegingsset in goede staat +/- 1250,-

:wave: daar gaan ze "meestal" niet voor weg op marktplaats. Af en toe wel bij makkelijke kleuren als zwart en zilver.

Link naar reactie
Zal ik wel weer te goedkoop zijn dan, maar heb er al diverse verkocht voor 1250,- en dan nog incl. montage :D

waar was jij toen ik een hardtop nodig had? -_- :)

Link naar reactie

Ik zette niet zo lang geleden een Becker Indianapolis in de verkoop hier. Na een paar dagen hou ik dat dan voor gezien en kijk verder: geen interesse op het forum, dan op ebay. Toen 'ie daar verkocht was, kwamen de vragen hier. Geen peil op te trekken. :thumbup:

Link naar reactie
:blink: daar gaan ze "meestal" niet voor weg op marktplaats. Af en toe wel bij makkelijke kleuren als zwart en zilver.

toch wel; ik betaalde 850 voor een zwarte in goede staat. (zonder montage set overigens)

vraagprijs was 900. (ik was de enige die een bod deed vreemd genoeg)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hoi,

Ik heb prijs opgevraagd bij Cabrio Care in Naarden. Hier kost een hardtop helemaal compleet (incl. bev.set en montage) 1.850,-- euro. Volgens mij is dit echt aan de hoge kant. Weet iemand een gebruikte incl. bev.set in de kleur Arctic Silver ?

Link naar reactie

Dit is een interessante aanbieding maar hoe krijg ik de HT dan terug naar NL ? Los erop zetten en onderweg vasthouden ?

Ik wacht eerst even wat anders af, een kennis van me heeft een ongeluk gehad met zijn Z3 en nu is die total loss (de auto, hij niet). Gelukkig voor mij lag zijn HT op dat moment thuis. Met een beetje mazzel kan ik die kopen en over laten spuiten. Rest alleen nog een bevestigingsset. Waar kan ik dit kopen, bij de BMW dealer misschien ? Heeft er toevallig iemand hier een art.nr. van ?

Link naar reactie
Dit is een interessante aanbieding maar hoe krijg ik de HT dan terug naar NL ? Los erop zetten en onderweg vasthouden ?

Ik wacht eerst even wat anders af, een kennis van me heeft een ongeluk gehad met zijn Z3 en nu is die total loss (de auto, hij niet). Gelukkig voor mij lag zijn HT op dat moment thuis. Met een beetje mazzel kan ik die kopen en over laten spuiten. Rest alleen nog een bevestigingsset. Waar kan ik dit kopen, bij de BMW dealer misschien ? Heeft er toevallig iemand hier een art.nr. van ?

Altijd spijtig een Z3 minder op de weg.

Is de achterkant nog intact toevallig? Anders heb ik wel interesse om de kappen te kopen als hij ze weg wil doen, mits het een widebody is toevallig.

Link naar reactie

Zijn ongeluk is gebeurd terwijl hij lekker zat te eten in een wegrestaurant (hij was op vakantie in FR).

Het kwam door een dronken vrachtwagenchauffeur, die vent kon niet eens meer op zijn benen staan.

Wat er met het wrak is gebeurd, geen idee. Dus naar dat bevestigingssetje kan ik wel fluiten. Begrijp ik het goed, dit zit niet aan de hardtop vast maar blijft dus op de auto zitten ? Ik heb geen idee wat ik me hierbij voor moet stellen nl. Even een andere vraag, als je de HT er een paar maanden op hebt zitten, is dat niet funest voor je ST ? Ik bedoel als ik een week zo rondrij zie je al vouwen in de kap die er uiteindelijk wel uit trekken maar toch, als het voor langere tijd is lijkt het me ook niet bevorderlijk voor het linnen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in