Ga naar inhoud

Hellinghoeksensor

Ted

Aanbevolen berichten

Bij APK laat ik ook altijd het SCM certificaat verlengen.

Dit jaar afgekeurd omdat hellinghoeksensor niet werkte :P

Kosten eurie 177 en nog een eurie of 100 vervangkosten. ;)

Maar ja zonder SCM klasse 3 niet verzekerd tegen diefstal. :thumbup:

Nog iemand een goed alternatief en waar zit die sensor eigenlijk?

Gr.

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gr.

als ik het goed heb gelezen, heb je 177 euri betaald voor verlenging? dat is wel heel duur, ik heb 25 euri excl. OB betaald bij de bmw-dealer ( gelijk met kleine beurt uitgevoerd) voor een SCM-certificaat

Link naar reactie

Voor de klasse 4 te laten keuren/verlengen betaal ik €25,- bij de universeel garage.

Je hebt kans dat die sensor door Bosch is geproduceerd. Noteer dan even het nummer en ga langs een automaterialen zaak, die kunnen je dan misschien verder helpen. Maar veel goedkoper zal het niet zijn ben ik bang.

Veel succes!!!

Link naar reactie

Gr.

Certificaat verlenging 10,- en hellinghoeksensor zal niet meer dan 50,- zijn. kan het ff niet presies doorgeven i.v.m. vakantie van de alarmtechneut :thumbup:

origineel zit hij links achterin de kofferbak, bij later inbouw zal je het draadje moeten volgen vanaf de alarmmodule, kan dan overal zitten :thumbup:

Link naar reactie

@janwillem

Ik heb het inderdaad niet heel duidelijk neergezet.

Ik bedoel dat de sensor 177 eurie kost en het vervangen ook nog eens +/- 100 eurie.

Het afmelden zal inderdaad veel minder zijn.

@sledgehammer

Bedankt ik zal eens kijken

@roodkapje

Ik had ook al naar mijn eigen autoalarminstallateur gebeld is ook met vakantie tot dinsdag 15-8.

Misschien dezelfde :blink:

Zal bij hem ook wel goedkoper zijn maar ja dat is t.o.v. BMW al snel.

Gr. bedankt voor de reacties :D

Link naar reactie

Weet je zeker dat de hellingshoeksensor kapot is? Ik had precies hetzelfde aan de hand. Testen en niet goed.

Tot dat de chefmonteur erbij kwam. Bleek het dat deze sensor pas na een minuut of zo geactiveerd wordt.

Test methode werd als volgt uitgevoerd

- je krikt de auto een flink eind op;

- je zet de auto op alarm;

- je wacht voor de zekerheid een paar minuten;

- en je laat de auto zakken;

als de sensor werkt gaat het alarm af.

De persoon die hem eerst testte had niet langgenoeg gewacht. De chefmonteur gaf aan dat hij nog nooit had meegemaakt dat de sensor kapot was. Hadden er ook nog nooit een vervangen in de afgelopen 10 jaar. Er staat mij zelfs bij dat hij niet eens voorradig was bij BMW Nederland.

Link naar reactie

Hiervoor hebben ze 'm al 2 keer goegekeurd maar of ze toen ook de sensor getest hebben weet ik niet.

Voor mijn gevoel is de testmethode zoals je 'm beschrijft een beetje vreemd.

Auto staat normaal op alarm en moet dan toch alarm geven als hij opgekrikt wordt?

Maar ik kan eens een poging wagen, bedankt voor de tip.

Gr. :P

Link naar reactie

Gisteren heeft Ruud de hellinghoeksensor bij Tobiastoeter ook getest, eerst dachten we dat deze het ook niet deed echter toen de auto opgekrikt was aan een zijde en enige tijd op alarm stond en de auto liet zakken ging hij toch netjes af.

Dus ik heb het idee dat het verhaal van hjcoupe wel eens kan kloppen.

Groet,

André

Link naar reactie

Naar mijn menig maakt het niet uit waar de sensor is geplaatst. Het is een sensor die bepaald of er een wijziging plaats vindt in de stand van de auto. Dit ten opzichte van de oorsponkelijke stand (stand waarin het alarm geactiveerd werd) van de auto (anders kon je een auto niet op een helling op alarm zetten).

Het maakt dus niet uit of de auto eerst vlak staat en dan opgekrikt wordt of eerst opgekrikt staat en vervolgens dan zakt. Wel is het van belang dat de auto, na inschakelijng van het alarm, even in dezelfde stand blijft staan. De sensor werkt namelijk met een vertraging. Gewoon even 2 minuten wachten en dan de stand wijzigen (opkrikken of laten zakken)

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van Ted.

Link naar reactie
Naar mijn menig maakt het niet uit waar de sensor is geplaatst. Het is een sensor die bepaald of er een wijziging plaats vindt in de stand van de auto. Dit ten opzichte van de oorsponkelijke stand (stand waarin het alarm geactiveerd werd) van de auto (anders kon je een auto niet op een helling op alarm zetten).

Het maakt dus niet uit of de auto eerst vlak staat en dan opgekrikt wordt of eerst opgekrikt staat en vervolgens dan zakt. Wel is het van belang dat de auto, na inschakelijng van het alarm, even in dezelfde stand blijft staan. De sensor werkt namelijk met een vertraging. Gewoon even 2 minuten wachten en dan de stand wijzigen (opkrikken of laten zakken)

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van Ted.

Ik ga vrijdag 18-8 naar de autoalarminstallateur, moet ik toch heen want ook al werkt het ik kan 'm toch niet zelf afmelden.

Ik zal de bevindingen hier berichten.

Bedankt voor de tips

Gr. :wave:

Link naar reactie
(GVfB Mss zoeken jullie verkeerd, want de hellinghoek sensor in de Z4 (staat immers in "Z4 techniek"-sectie) bevindt zich in het opbergcompartiment tussen de zetels.)

Volgende keer even in de Z3 lounge, we zitten hier in de Z4 lounge.

André

verplaatst :rolleyes: Huub

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in