Ga naar inhoud

Vanmiddag gevolgd door louche gasten...

Rubenz3

Aanbevolen berichten

Nadat ik vanmiddag even een stukje had gereden met een vriend van me, gingen we weer op weg naar de garage om de B) binnen te zetten. De garage ligt op een plein waar als een "vierkant" huizen omheen staan; de achterkant komt erop uit (beeldvorming). Het plein heeft maar één toegangsweg.

Voordat ik het plein om wil rijden, zie ik in mijn achteruitkijkspiegel een oude Fiat Brava rijden. Die rijdt achter mij aan het plein op om vervolgens mij voorbij te rijden toen ik bij de garage stond. Vervolgens keert de auto en rijdt heel zachtjes voorbij om weer van het plein af te rijden; dacht ik. Maar nee, ze gingen op een parkeerplaats staan die achter een paar bosjes is gelegen met goed zicht op de garage. In de auto 4 x B) . Ik discrimineer normaal nooit, maar het zijn meestal wel hetzelfde soort typen.

Op het plein was een andere man met zijn auto bezig. Hij vertelde later dat hij aan hun gevraagd had wat ze moetsen. Kreeg ie als antwoord "of er hier ook garages verhuurd worden". Op zich niet zo gekke vraag, maar wel uit de mond van dergelijke types en ook nog op een zondag.

Op het moment dat ik de :lol: in de garage had gezet om vervolgens weer met de WRX naar huis te rijden, vertrokken ze voor mij van het plein. Reden weg met enige snelheid, maar omdat ik toch even het kenteken wilde noteren, volgas met de Sub en stond achter hun bij de stoplicht en zo kon ik het nummer toch even opschrijven.

Het is gek, maar op dit moment speelt het toch door je hoofd. Morgenochtend voordat ik naar mijn werk ga, toch eerst even naar de garage. Natuurlijk, de auto is goed verzekerd, maar moet er niet aan denken dat ie weg is. Als er ook maar iets aan de garagedeur gerommeld is, loop ik gelijk even bij de blauwe "vrienden" binnen om melding te maken, zodat ik gelijk het kenteken door kan geven.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tja je weet het nooit! Ik woon in een klein dorp waar nooit iets gebeurd. Dus liet ik altijd lekker mijn autoradio in de auto (mijn punto). Nou je kunt het al raden. Weg dat ding, En de blauwe vrienden doen niets. Enige was dat ze me vertelde dat ik niet de enigste was. Echt een troost hoor.

Nou we horen morgen wel of je auto er nog staat. Die van mij staat bij ons in de tuin. Lekker veilig.

groetjes iloon

Link naar reactie

Laat je niet gek maken, laat dit je zeker niet beheersen, maar blijf inderdaad alert.

Ik heb dit met mijn H-D ook wel eens gehad. Ik rij dan niet door naar huis, maar sla af enz.

Helaas, teveel ellendelingen op deze wereld, maar meestal loopt het zo'n vaart gelukkig niet.

Link naar reactie
Laat je niet gek maken, laat dit je zeker niet beheersen, maar blijf inderdaad alert.

Ik heb dit met mijn H-D ook wel eens gehad. Ik rij dan niet door naar huis, maar sla af enz.

Helaas, teveel ellendelingen op deze wereld, maar meestal loopt het zo'n vaart gelukkig niet.

Helemaal met je eens, maar ook al probeer je er niet aan te denken, toch doe je dat onbewust. Als ik door had gehad dat ik gevolgd werd, had ik ook doorgereden. Maar ja, toen ze achter me reden had ik niet door wat de mogelijke bedoeling was. En de mensen die daar wonen, maken gebruik van de parkeerplaatsen en garages. Rijden wel vaker mensen tegelijker tijd het plein op.

Maar goed, ik ga proberen vanacht toch mijn ogen dicht te krijgen :blink:

Link naar reactie

Het is helemaal niet verkeerd om Zo nu en dan 'op je hoede' te Zijn.

Neem als voorbeeld dat Duitse echtpaar wat Ze onlangs letterlijk 'de kop in' hebben geslagen, bleek achteraf ook voor de auto te Zijn.

Link naar reactie

Na toch een goede nacht te hebben gehad, vanochtend maar even gekeken in de garage. En ja wel, de schoonheid stond er nog. Toch wel even een spannend moment, want ook al was het slot niet aangetast, dan nog kan er een brieffe liggen met "bedankt voor de auto" er op.

Heb ook nog wat andere mensen gesproken vanochtend die op het punt stonden om naar hun werk te gaan. Heb hun ook het verhaal verteld en zullen ook waakzamer zijn. Want ook hun bolides staan daar geparkeerd.

Link naar reactie

In "Superbike magazine" ging het laatst ook over het beveiligen van je motorfiets.

Afgezien van een goed slot en een grond anker werden ook deze dingen aangeraden.

Alarm Mines

Ze zullen in Nederland wel verboden zijn, en ze schijnen voor kleine kinderen ook niet aan te raden zijn.

Maar het schijnt wel dat degene die over het draadje struikelt het horen en zien zal vergaan.

Is gelijk ook de hele buurt wakker en hoef je niet bang te zijn dat ze je auto nog verder proberen te stelen.

Vanzelfsprekend werkt dit alleen wanneer je een garage hebt.

Het is volgens mij niet de bedoeling om de trip-wires rond je geparkeerde auto te leggen... :D

Link naar reactie

^_^

In "Superbike magazine" ging het laatst ook over het beveiligen van je motorfiets.

Afgezien van een goed slot en een grond anker werden ook deze dingen aangeraden.

Alarm Mines

Ze zullen in Nederland wel verboden zijn, en ze schijnen voor kleine kinderen ook niet aan te raden zijn.

Maar het schijnt wel dat degene die over het draadje struikelt het horen en zien zal vergaan.

Is gelijk ook de hele buurt wakker en hoef je niet bang te zijn dat ze je auto nog verder proberen te stelen.

Vanzelfsprekend werkt dit alleen wanneer je een garage hebt.

Het is volgens mij niet de bedoeling om de trip-wires rond je geparkeerde auto te leggen... B)

Dit is een hele goeie :offtopic: Ze zullen niet allen schrikken, maar lopen ook een aantal dagen met een flinke ruis in hun oren rond :unsure: En als het mee zit een gaatje in hun trommelvlies! Zal ze leren..... :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in