Ga naar inhoud

raar stationair gedraai


napoje

Aanbevolen berichten

Mijn 1.9 Automaat heeft er sinds kort ook last van... enigzins onrustig stationair lopen. hij hobbelt een beetje als ie stationair loopt. maar het meest iritante... als ik stilsta met de voet op de rem en hij staat in "D" dan is het soms net of ie zelf een beetje gas geeft. ik begrijp dat het bij de 1.9i wel meer voorkomt en niet echt kwaad kan maar ik had het nooit en nu opeens wel.

Ik weet het... het is een bekend probleem, maar de oplossing heb ik nog niet gelezen.

Dus als iemand het weet...

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn 1.9 Automaat heeft er sinds kort ook last van... enigzins onrustig stationair lopen. hij hobbelt een beetje als ie stationair loopt. maar het meest iritante... als ik stilsta met de voet op de rem en hij staat in "D" dan is het soms net of ie zelf een beetje gas geeft. ik begrijp dat het bij de 1.9i wel meer voorkomt en niet echt kwaad kan maar ik had het nooit en nu opeens wel.

Ik weet het... het is een bekend probleem, maar de oplossing heb ik nog niet gelezen.

Dus als iemand het weet...

Inruilen voor een 6 cil. :schater::schater:

Stationaire omloop reinigen :rolleyes::blink:

Link naar reactie
wel een kort lontje, die lange he. Toch geen familie van Lange "ijsklontje" Frans :blink::wave::rolleyes:

zo prikkelbaar als the shrike word ik nooit :D

Link naar reactie
Ik hoor graag jullie bevindingen, bij mij mocht het niet baten. :D

Ik hoop dat het helpt, motor blijft stabiel qua toerental, maar erger mij een de trillingen, die dit onregelmatig stationair draaien veroorzaakt.

Valt niet echt op, maar je gaat er toch op letten :D

rob

Link naar reactie

Heb de boel gedemonteerd en klep zag aardig zwart. Kan klep met schroevendraaier bewegen en in "vuile" toestand gaat de klep, wanneer je hem van de stand "open" loslaat, naar zijn eindstand.

Na inspuiten met WD40 en schoonmaken, "vibreerd" de klep nog na wanneer je hem uit "open" stand loslaat.

Conclusie is dus dat de klep veel beter beweegt.

Heb nog niet in de praktijk kunnen testen, maar heb de zzz even met wat gas laten warmdraaien, tot dat motor warm genoeg was en stationair toerental op normale niveau (ong 750 toeren) te krijgen.

Voorlopig valt het op dat de motor nu rustig ronddraait en het onregelmatige draaien is weg.

Hoop morgen nog tijd te hebben voor een ritje

rob

Link naar reactie
Heb de boel gedemonteerd en klep zag aardig zwart. Kan klep met schroevendraaier bewegen en in "vuile" toestand gaat de klep, wanneer je hem van de stand "open" loslaat, naar zijn eindstand.

Na inspuiten met WD40 en schoonmaken, "vibreerd" de klep nog na wanneer je hem uit "open" stand loslaat.

Conclusie is dus dat de klep veel beter beweegt.

Heb nog niet in de praktijk kunnen testen, maar heb de zzz even met wat gas laten warmdraaien, tot dat motor warm genoeg was en stationair toerental op normale niveau (ong 750 toeren) te krijgen.

Voorlopig valt het op dat de motor nu rustig ronddraait en het onregelmatige draaien is weg.

Hoop morgen nog tijd te hebben voor een ritje

rob

Klinkt positief :D

Link naar reactie

ik heb een flesje injector cleaner in de tank gedaan en met het restje het geval schoon gemaakt. ik ben nog niet wezen rijden maar heb 'm ff stationair laten draaien en hij loopt een stuk rustiger... of het nu aan het een of het ander lag joost mag het weten. laatste tijd veel tinq/shell xpress getankt dus misschien zijn de verhalen toch waar....

ps: wat is die injector cleaner allejezus duur zeg €18 voor een flessie...

Link naar reactie

Dacht dat Shell xpress normale shell benzine was.

Sinds aankoop had ik dit probleem al en tankte altijd Shell, sinds opening van de xpress een half jaar gelden tank ik meestal daar.

Denk niet dat het door de benzine komt. Klep zit in aanvoer van de lucht, benzine wordt in spruitstuk ingespoten.

Denk dat het vuil is, ging er gemakkelijk af en benzine aanslag zit toch iets vaster

rob

Link naar reactie
ik heb een flesje injector cleaner in de tank gedaan en met het restje het geval schoon gemaakt. ik ben nog niet wezen rijden maar heb 'm ff stationair laten draaien en hij loopt een stuk rustiger... of het nu aan het een of het ander lag joost mag het weten. laatste tijd veel tinq/shell xpress getankt dus misschien zijn de verhalen toch waar....

ps: wat is die injector cleaner allejezus duur zeg €18 voor een flessie...

Busje WD40 is goedkoper :rolleyes: -_-

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.