Ga naar inhoud

Radarverklikker

navigator

Aanbevolen berichten

Dit moet ik nog effe kwijt :

In Belgie is gisteren een man zijn BMW 3 serie kwijtgespeeld aan de overheid omdat hij een radarverklikker in zijn wagen had. De verklikker werd blijkbaar gedetecteerd door de politie en dus meteen in beslag genomen. De man krijgt een boete van 2750 euro, is zijn rijbewijs één jaar kwijt en dus nu ook nog zijn wagen :D

De motivatie van de rechter : een detector is asociaal en doelbewust gekocht om een misdrijf te plegen.

Ik vind dit buiten alle proporties en als ik die redenering van de rechter volg, moeten alle wapenbezitters in Belgie ook maar meteen hun wapen inleveren ;)

Zelf heb ik geen radardetector, maar als men mag verstoppertje spelen (zoals de politie doet), mag men zich toch "verdedigen"

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben het helemaal met je eens. Daarnaast is het volgens mij nog steeds niet verboden om signalen uit de lucht op te vangen.

In Nederland zijn er ook al politieauto's voorzien van een radardetector detector. Het is nu wachten op de radardetector detector detector.

Moeten nu de flitsmeldingen op de etherradio ook verboden worden, en de TomTom flitspalen POI's? Waar is de grens en in hoeverre zijn al die snelheidscamera's veiligheid bevorderend. Het valt me op dat ik in Duitsland veel relaxter rij omdat ik niet constant op de km-teller hoef te kijken of ik niet misdadig bezig ben! Nee, ik heb het vermoeden dat het z'n doel voorbij is geschoten en dat het meer een bron van inkomsten is.

Link naar reactie

Betreffende die "flitspaalmeldingen" op Tomtom's ea. had een plaatselijke politiecommisaris de volgende reaktie : deze dragen bij tot de algemene veiligheid en iedereen kan voor zichzelf een schema maken van waar ze staan. De verborgen mobiele controles doen ze echter voor de veiligheid en heus niet voor de centen. :D Hij voegde er nog aan toe dat het voor hun alleen maar een hoop papierwerk was, al die boetes ;)

@ Chris : ben het volledig met je eens... Moet maar eens naar Duitsland emigreren...

Link naar reactie

Heb ook nog steeds een Stinger thuis liggen, maar niet meer ingebouwd sinds de detector detector. Is toch zonde geld die € 250 + Stinger inleveren.

Met een detector aan boord wordt veiliger gereden. Je wordt als berijder op tijd geïnformeerd dat er een mobiele flitser of flitspaal staat. je hebt dat "alle" tijd om af te remmen. Zonder detector wordt je niet op tijd gewaarschauwd, waardoor je op het laatste moment vol op de rem moet met alle mogelijke gevolgen van dien (achterliggers, etc).

Dus wat nou "voor de veiligheid", zoals die politie meneer zegt ;)

Link naar reactie
Zonder detector wordt je niet op tijd gewaarschauwd, waardoor je op het laatste moment vol op de rem moet met alle mogelijke gevolgen van dien (achterliggers, etc).

Als dat jouw spontane reactie is hoop ik nooit achter je te rijden. Het lijkt mij beter dat je altijd al wéét of je vol op de rem kunt, of niet. :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in