Ga naar inhoud

Leuk voor meetings...

Superduper

Aanbevolen berichten

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben bang dat dit alleen voor Garmin systemen gaat gelden, gezien het feit dat deze firma dealer is van dit merk.

rob

Link naar reactie
Ben bang dat dit alleen voor Garmin systemen gaat gelden, gezien het feit dat deze firma dealer is van dit merk.

rob

Nee hoor, lees hier maar: OnRoute

Gaat werken met Garmin, TomTom en Navigon.

Ik rijd zelf héél regelmatig routes van www.gpstracks.nl, we komen net terug van vier héérlijke, bochtige dagen in Harz!

Over het algemeen zijn de routes gepubliceerd door anderen vele malen mooier dan de efficiënte routes berekend door de navigatiesystemen.

Wat mij betreft is deze software een schot in de roos!

"De route is het doel, niet de bestemming" ;) ;)

Link naar reactie

Heb zelf een Sony met Navigon software, eens kijken hoe ik deze routes er in krijg, software laat volgens mij alleen upload van eigen poi toe. ga het van het weekend wel eens even testen

rob

Link naar reactie

Beste heren en dames,

Waarom nou al die navigatie mee aan boord. Tot een jaar of 3 geleden had niemand een Tom-Tom, Garmin, een vaste navi in zijn auto, o.i.d., dus past het bij een Z3??. :sleepy:

Een beetje genieten van de omgeving.... waarom niet een kaartlees-traject uitzetten of een bol-pijl route. Dit met een gemiddelde snelheid met een vastgestelde start- en eindtijd (regularity). Dit is wel leuk, een beetje co :D petitie tijdens de meetings.

Er zijn tal van deze bol pijl routes te vinden, enne heb er zelf ook nog wel een paar.

Draadje met diverse route-typen

Link naar reactie
Beste heren en dames,

Waarom nou al die navigatie mee aan boord. Tot een jaar of 3 geleden had niemand een Tom-Tom, Garmin, een vaste navi in zijn auto, o.i.d., dus past het bij een Z3??. :sleepy:

Een beetje genieten van de omgeving.... waarom niet een kaartlees-traject uitzetten of een bol-pijl route. Dit met een gemiddelde snelheid met een vastgestelde start- en eindtijd (regularity). Dit is wel leuk, een beetje co B) petitie tijdens de meetings.

Er zijn tal van deze bol pijl routes te vinden, enne heb er zelf ook nog wel een paar.

Ik snap je best, Fred Flintstone :blink: , maar vind een navi wel zo gemakkelijk. Daar, waar 'ie gewenst is. :D
Link naar reactie
Beste heren en dames,

Een beetje genieten van de omgeving.... waarom niet een kaartlees-traject uitzetten of een bol-pijl route. Dit met een gemiddelde snelheid met een vastgestelde start- en eindtijd (regularity). Dit is wel leuk, een beetje co B) petitie tijdens de meetings.

Navi kan ook aanstaan op optie "kaart", wanneer je ineens zin zijn in eten oid is het verrekte handig om de navi eettenten ed in de omgeving te laten opzoeken.

Of gewoon wat rondrijden (buitenland) en ivp van vroeger eerst een uur dwalen (binnenwegen, geen autowegen natuurlijk, daar staan de borden voor de navi lozen) is het handig om de kortste weg naar huis te vinden.

Persoonlijk gebruik ik de navi hoofdzakelijk om adressen in steden te vinden ed, maar zo nu en dan zijn ze toch onmisbaar.

Btw gebruik naast navi nog steeds een kaart, geven toch een iets beter idee waar ik ben etc.

Neem aan dat jij jouw auto ook niet aanslingert , maar de startmotor gebruikt :schater: , dus met je tijd meegaan en verstandig gebruik maken van nieuwe technieken, ook in een oudere auto zie ik niets als iets wat verkeerd is. (ondanks mijn leeftijd, als oude jongeren :D )

rob

Link naar reactie

Zeg wat denken jullie nou, :D

Zeker ben ik van deze tijd..... ook ik heb navi, natuurlijk..duh... :sleepy:

Het gaat in dit topic toch over leuk voor meetings Stel je rijdt een regularity, dan is het leuk om een keer verkeerd te rijden. Om op tijd binnen te zijn heb je in ieder geval reden om even wat gas te geven..

Ik doe maar een voorstel.... Als recreant rondrijden kan ik elke dag wel.. Een beetje wedstrijd element wel leuk toch... Dat maakt de Amsterdam-Beijing rally ook leuk.

En anders maar een kaatleesroute....dan onderscheid je jezelf van de navi-analfabeten op dit forum. :schater:

Link naar reactie
Nou gebroeders Rob,

Bedenk een wat leuks voor een meeting, de bal ligt bij jullie B)

Arjen

:sleepy: Waar slaat dat nou op?? Wat is er mis met de huidige meetings????

Moet er nu ineens op bol-pijl o.i.d. gereden worden?? :D

Link naar reactie
Als recreant rondrijden kan ik elke dag wel.

Ik dus niet, behoor ondanks mijn leeftijd nog tot de werkende klasse met gem 43 uur per week, dus blijft er alleen nog het weekend over, indien de zon wil schijnen,( zit er helaas het komende weekend niet in geloof ik ),

En aangezien ik in Nederland (westen/midden/oosten) aardig de weg weet zonder kaart, en mij in het buitenland redelijk kan orienteren, gebruik ik de navi dus als hulpmiddel.

Rijden en navigeren met een kaart tegelijkertijd gaat niet, en mijn vrouw kaart laten lezen is vragen om moeilijkheden (is mijn achteruit versnelling na 2 weekenden versleten :schater: )

Dus ben ik blij met gesproken navigatie aanwijzingen, indien nodig.

Maar wanneer het je hobbie is om puzzelritten te rijden, ga je gang. Kijk liever om mij heen dan bolletjes en pijltjes te ontcijferen :sleepy:

rob

Link naar reactie
Nou gebroeders Rob,

Bedenk een wat leuks voor een meeting, de bal ligt bij jullie :sleepy:

Arjen

Sinds wanneer moet een meeting in een puzzelclubje ontaarden?

Link naar reactie
Sinds wanneer moet een meeting in een puzzelclubje ontaarden?

Ik zou het niet beter hebben kunnen verwoorden.

Laat ieder zijn ritten gaan rijden met bol-pijl die dat wil, als het maar niet bij onze meetings is.

Ben er vanaf de allereerste meeting bij en het bevalt me prima zoals dat er toegaat.

Als Epuoc zonodig een competitie wil moet 'ie lid worden van een kaartleesrit-club (dat noemen ze soms nog rally-rijden ook...), maar hier niet zeuren over het inbrengen van een competitie-element tijdens onze tot nu toe uitermate leuke(!) en relaxte(!) meetings. :sleepy:

Link naar reactie

Laat ieder zijn ritten gaan rijden met bol-pijl die dat wil, als het maar niet bij onze meetings is.

Ben er vanaf de allereerste meeting bij en het bevalt me prima zoals dat er toegaat.

Als Epuoc zonodig een competitie wil moet 'ie lid worden van een kaartleesrit-club (dat noemen ze soms nog rally-rijden ook...), maar hier niet zeuren over het inbrengen van een competitie-element tijdens onze tot nu toe uitermate leuke(!) en relaxte(!) meetings. :foto:

Ik laat me dan wel verleiden tot jullie meetings.... Ben sinds kort bij dit forum aangesloten, dus de tot nu toe uitermate leuke(!) en relaxte(!) meetings, zal ik proberen binnenkort te ervaren. Dan kan ik mijn Karin tijdens de het woord laten doen.

Die kaartleesclub is ook gezellig.... maar i.d.d. geen ZZZ-liefhebbers daar. Ik ben erbij op 19 augustus de limburg-duitslandrit, geven we elkaar daar de hand...o.k! . :blink:

Link naar reactie

Als Epuoc zonodig een competitie wil moet 'ie lid worden van een kaartleesrit-club (dat noemen ze soms nog rally-rijden ook...), maar hier niet zeuren over het inbrengen van een competitie-element tijdens onze tot nu toe uitermate leuke(!) en relaxte(!) meetings. :blink:

Niet zo hard tegen mijn steun uit het noorden :foto: B)

Link naar reactie
Ik laat me dan wel verleiden tot jullie meetings.... Ben sinds kort bij dit forum aangesloten, dus de tot nu toe uitermate leuke(!) en relaxte(!) meetings, zal ik proberen binnenkort te ervaren. Dan kan ik mijn Karin tijdens de het woord laten doen.

Die kaartleesclub is ook gezellig.... maar i.d.d. geen ZZZ-liefhebbers daar. Ik ben erbij op 19 augustus de limburg-duitslandrit, geven we elkaar daar de hand...o.k! . :blink:

Natuurlijk geven we elkaar de hand! We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn en het lijkt soms wel of het hier heftig toegaat (en dat gaat het dan ook weleens B) ), maar altijd met respect voor (de mening van) elkaar! Ik zie je daar. :foto:
Link naar reactie
Natuurlijk geven we elkaar de hand! We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn en het lijkt soms wel of het hier heftig toegaat (en dat gaat het dan ook weleens B) ), maar altijd met respect voor (de mening van) elkaar! Ik zie je daar. :blink:

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat mijn navi zegt als ik de finish instel als einbestemming..... bocht links, bocht rechts... en liefts nog scherpe bocht of flauwe bocht., ha ha ha.

Ik rij wel achter jou aan Huub :foto:

Bij ons hebben we ook nog iets van een soort circuit, of niet dan? Huub, de A7! :schater:

Link naar reactie

heren, heren... Niet zo bekvechten.

Nu ben ik inderdaad wel navi verslaafd, maar soms kan je heel bekend zijn in de regio zonder dat ene leuke weggetje te kennen. Ik heb een keer met een aantal mensen in het gooi een route samengesteld, en dan kom je nog op plaatsen die je niet kent. Een route samenstellen kost veel tijd, en ik denk dat je met zo'n systeem best een leuke voorzet krijgt.

Of bij een spontane mini meet, of gewoon voor jezelf, of lekker even een stukje te toeren.

Maar misschien heb ik gewoon te weinig fantasie...

Link naar reactie
heren, heren... Niet zo bekvechten.

Nu ben ik inderdaad wel navi verslaafd, maar soms kan je heel bekend zijn in de regio zonder dat ene leuke weggetje te kennen. Ik heb een keer met een aantal mensen in het gooi een route samengesteld, en dan kom je nog op plaatsen die je niet kent. Een route samenstellen kost veel tijd, en ik denk dat je met zo'n systeem best een leuke voorzet krijgt.

Of bij een spontane mini meet, of gewoon voor jezelf, of lekker even een stukje te toeren.

Maar misschien heb ik gewoon te weinig fantasie...

Ben het met je eens, maar blijf het toch zien als een hulpmiddel. Las eergisteren in de krant dat toeristen oa in spanje helemaal van de leg zijn wanneer navi kapot gaat of gestolen wordt. vind ik toch wel een beetje gevaarlijk om hier afhankelijk van te zijn en geen idee te hebben hoe je een kaart moet gebruiken.

rob

Link naar reactie
Ben het met je eens, maar blijf het toch zien als een hulpmiddel. Las eergisteren in de krant dat toeristen oa in spanje helemaal van de leg zijn wanneer navi kapot gaat of gestolen wordt. vind ik toch wel een beetje gevaarlijk om hier afhankelijk van te zijn en geen idee te hebben hoe je een kaart moet gebruiken.

rob

Er gaat bij mij niet voor niets een reserve GPS muis en PDA en TomTOm kaartje extra mee :huh: Al kunnen we prima met kaarten omgaan, het is alleen zo verdomd makkelijk. Kunnen de bijrijders ook nog even een tukje doen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in