Ga naar inhoud

Brandstof probleem bij zeer warm weer


Chris Stam

Aanbevolen berichten

Op weg naar Italie kreeg mijn Z3 1.9 last van brandstof problemen.

Dit probleem deed zich voor tijdens het rijden in een file, met zeer warm weer.

Hij hield in, begon te stotteren en sloeg af. Na een 1/2 uur laten afkoelen kon ik weer starten en doorrijden tot de volgende file.

De ADAC kon niets ontdekken.

Herkent iemand dit probleem?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo welkom op het forum :blink: ,herken het probleem heb het gehad in Spanje ook onder erg warm weer.Al rijdende op de snelweg zin hebben in een ijsje,bij een benzine station gestopt en een ijsje gekocht.Toen de auto weer willen staren maar geen enkele reactie dan een jankende steartmotor.Na een half uur wachten deed ineens alles weer.

Heb het idee dat alles zo warm is dat de benzine verdampt of zo iets.daarna niet meer meegemaakt.

Huub

Link naar reactie

Heeft idd met temperatuur te maken, de brandstof in de leiding begint te verdampen en op damp loopt hij niet best.

Normaal geeft het geen probleem, de pomp zit in de tank en pompt benzine naar voren naar het drukregelventiel, het overschot gaat retour naar de tank, en geeft daar de warmte af aan de resterende benzine en de tank zelf.

Als er weinig benzine meer in de tank zit warmt dit behoorlijk op, de warmte onder de auto (uitlaat, kat) zorgt ervoor dat er weinig warmte afgevoerd kan worden, zeker in de file.

Waarschijnlijk als je de tank afgevuld had was het ook opgelost, of minder snel opgetreden.

Voor Huub geldt bijna hetzelfde tijdens stilstand heeft de benzine na het reduceer (in de inspuitrail) tijd om op te warmen en heb je ook damp.

JCK

Link naar reactie
Heeft idd met temperatuur te maken, de brandstof in de leiding begint te verdampen en op damp loopt hij niet best.

Normaal geeft het geen probleem, de pomp zit in de tank en pompt benzine naar voren naar het drukregelventiel, het overschot gaat retour naar de tank, en geeft daar de warmte af aan de resterende benzine en de tank zelf.

Als er weinig benzine meer in de tank zit warmt dit behoorlijk op, de warmte onder de auto (uitlaat, kat) zorgt ervoor dat er weinig warmte afgevoerd kan worden, zeker in de file.

Waarschijnlijk als je de tank afgevuld had was het ook opgelost, of minder snel opgetreden.

Voor Huub geldt bijna hetzelfde tijdens stilstand heeft de benzine na het reduceer (in de inspuitrail) tijd om op te warmen en heb je ook damp.

JCK

Als de benzine ''onderweg'' is naar de injectoren, hoe kan het dan verdampen???

Dat is een luchtdicht systeem, en onder druk.

Ik vind het een vreemd verhaal zoals jij het zegt.

Maargoed, wie ben ik :thumbup:

Link naar reactie
Als de benzine ''onderweg'' is naar de injectoren, hoe kan het dan verdampen???

Dat is een luchtdicht systeem, en onder druk.

Ik vind het een vreemd verhaal zoals jij het zegt.

Maargoed, wie ben ik :P

VAPOR LOCK

Definition: When gasoline overheats and boils inside the carburetor bowl or fuel pump of a hot engine, it ceases to flow. This can cause stalling or hard starting. This is called vapor lock, and it usually happens during hot weather. If a hot engine won't start, all you can do is let it sit and cool off. You should check the cooling system to see if anything is causing the engine to run unusually hot (a bad thermostat or cooling fan, for example). Switching brands of gasoline may also help.

Link naar reactie
VAPOR LOCK

Definition: When gasoline overheats and boils inside the carburetor bowl or fuel pump of a hot engine, it ceases to flow. This can cause stalling or hard starting. This is called vapor lock, and it usually happens during hot weather. If a hot engine won't start, all you can do is let it sit and cool off. You should check the cooling system to see if anything is causing the engine to run unusually hot (a bad thermostat or cooling fan, for example). Switching brands of gasoline may also help.

Heee, toevallig vandaag over gehoord bij iemand die de Amsterdam-Peking rally rijdt in een Amerikaan. Zelfde probleem.

Coole rally trouwens....

Link naar reactie

Hierbij wil ik iedereen bedanken van de snelle reactie :) .

Ik denk dat Keijzzer gelijk heeft en dat het de VAPOR LOCK is, de storing deed zich inderdaad voor op het moment dat ik nog maar een 1/4 tank benzine had en in een file stond. De rest van de vakantie had ik geen last meer had omdat ik op tijd ging tanken, terwijl het in Italie nog warmer was.

Ik verwacht niet dat het mijn brandstoffilter is, omdat het probleem zich dan onder alle omstandigheden moet voordoen.

Ik heb toevallig ook de uitzending van Amsterdam-Beijing gezien waar equipe nr11 hetzelfde probleem had.

Overigens kan ik iedereen een tourtocht door Italie aanraden om bij bed & breakfast adressen te overnachten en weer weer verder te touren.

Link naar reactie
Hallo welkom op het forum :wave: ,Huub

Sinds 2 October 2005 lid...maar ook namens mij welkom... :lol: ;)

En Italië is inderdaad schitterend. Toevallig ook foto's gemaakt ?

Link naar reactie
Sinds 2 October 2005 lid...maar ook namens mij welkom... :lol: ;)

En Italië is inderdaad schitterend. Toevallig ook foto's gemaakt ?

Hier zijn een paar foto's

http://img441.imageshack.us/img441/627/foto1lj8.jpg

http://img414.imageshack.us/img414/3121/foto2ep3.jpg

http://img414.imageshack.us/img414/466/foto3nb8.jpg

http://img414.imageshack.us/img414/4642/foto4gy9.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.