Ga naar inhoud

Eerste proefritjes in de Z3


Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik mijn eerste proefritjes in een z3 gemaakt :kisstogether:

Eerst een donkergroene 1.8 uit '96 met 88000 op de teller. Deze auto zag er voorzover ik kan zien (ik heb namelijk niet veel verstand van alles wat zich onder de motorkap bevindt) prima uit. Het achterraampje van de kap was echter niet mooi meer en een windschot ontbrak. De auto reedt echter goed, voor mij de eerste keer in een z3. Ik had van te voren wel wat twijfels over de motor maar met een 1.8 is eigenlijk helemaal niets mis, snel genoeg voor mij! Uiteraard heb ik de kap ook even dicht gedaan, wat niet echt soepel ging. Aan de linkerkant sloot de kap niet goed aan bij de voorruit. De verkoper vertelde dat ik makkelijk af te stellen is, maar is dit ook echt zo??

Na een praatje boodt hij mij de auto aan voor 9.500, incl nieuwe APK en 3 maanden mororische garantie (stond voor 9.900), dit lijkt mij een redelijke prijs.

Vervolgens nog even naar een ander bedrijf gereden waar een donkergroene 1.9 uit '96 met 140.000 op de teller stond. Ook hier natuurlijk even in gereden: inderdaad merkbaar meer power, maar zoals ik al zei een 1.8 is ook voldoende voor mij. Deze auto zag er echter niet zo mooi meer uit, hier een daar wat krasjes. Ook deze auto kon voor 9.500 euro van eigenaar wisselen, maar gezien het aantal kilometers dat deze auto heeft gelopen lijkt mij dit geen verstandige keuze.

Ik twijfel nu nog over die 1.8. De auto zag er goed uit en reedt dus ook prima, maar het raampje en windschot zijn weer minpuntjes. Over de technische staat kan ik zelf niet zo goed oordelen. Is een aankoopkeuring door de ANWB misschien een goed idee, of moet ik nog gewoon even rustig verder blijven zoeken naar zo'n prachtige Zzz ;)

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hey dan Michiel.

Geweldig dat je ook kiest voor een Z.

Aankoop is lastig maar ik zou als een kap niet goed sluit zeer goed uitkijken.

Heb een topic op het forum gelezen over een Hardtop die niet paste.Conclusie was uiteindelijk dat het een schadeauto was. :kisstogether:

Kap en Hardtop moeten bij allemaal goed sluiten al is de wagen tien jaar oud.

Motorisch blijft het BMW. 140Dkm mag geen probleem zijn denk ik.vraag naar de vorige eigenaar.aankoopkeuring zullen ze niet moeilijk overdoen en is zeker verstandig,bij twijfel.

Ik heb geen twijfels gehad(naief).Bij de dealer gekocht zo uit de showroom met 67dkm3 jaar terug

gr wout

Link naar reactie
Hey dan Michiel.

Geweldig dat je ook kiest voor een Z.

Aankoop is lastig maar ik zou als een kap niet goed sluit zeer goed uitkijken.

Heb een topic op het forum gelezen over een Hardtop die niet paste.Conclusie was uiteindelijk dat het een schadeauto was. :rolleyes:

Kap en Hardtop moeten bij allemaal goed sluiten al is de wagen tien jaar oud.

Motorisch blijft het BMW. 140Dkm mag geen probleem zijn denk ik.vraag naar de vorige eigenaar.aankoopkeuring zullen ze niet moeilijk overdoen en is zeker verstandig,bij twijfel.

Ik heb geen twijfels gehad(naief).Bij de dealer gekocht zo uit de showroom met 67dkm3 jaar terug

gr wout

Helemaal mee eens, ik zou de auto laten staan. Er is zoveel aanbod van goede 1.8-1.9 en nog voor redelijke prijzen ook. ^_^ Als je in de 4 pitters blijft zou ik trouwens gaan voor een 1.9, net ff wat scherper.

Link naar reactie

Tja, een 6 cilinder lijkt mij ook wel wat, maar mijn budget laat dat helaas niet toe.

Inmiddels heb ik in ieder geval besloten om die groene 1.8 maar niet te kopen. Rustig verder blijven zoeken dus! Tips over goede zzz's met een leuke prijs zijn altijd welkom!

Link naar reactie
Tja, een 6 cilinder lijkt mij ook wel wat, maar mijn budget laat dat helaas niet toe.

Inmiddels heb ik in ieder geval besloten om die groene 1.8 maar niet te kopen. Rustig verder blijven zoeken dus! Tips over goede zzz's met een leuke prijs zijn altijd welkom!

Weet niet wat je budget is maar deze zie ik net te koop aangeboden van een forummember is zeker de mooiete waardt :blink::blink:

Link naar reactie
Weet niet wat je budget is maar deze zie ik net te koop aangeboden van een forummember is zeker de mooiete waardt :blink::blink:

Ja die ziet er inderdaad super uit. Maar helaas wel boven mijn budget :blink:

Ik heb ongeveer 11.000 euro te besteden aan een mooie Zzz.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Gast Guest_breakie_*
Vandaag heb ik mijn eerste proefritjes in een z3 gemaakt :blink:

Eerst een donkergroene 1.8 uit '96 met 88000 op de teller. Deze auto zag er voorzover ik kan zien (ik heb namelijk niet veel verstand van alles wat zich onder de motorkap bevindt) prima uit. Het achterraampje van de kap was echter niet mooi meer en een windschot ontbrak. De auto reedt echter goed, voor mij de eerste keer in een z3. Ik had van te voren wel wat twijfels over de motor maar met een 1.8 is eigenlijk helemaal niets mis, snel genoeg voor mij! Uiteraard heb ik de kap ook even dicht gedaan, wat niet echt soepel ging. Aan de linkerkant sloot de kap niet goed aan bij de voorruit. De verkoper vertelde dat ik makkelijk af te stellen is, maar is dit ook echt zo??

Na een praatje boodt hij mij de auto aan voor 9.500, incl nieuwe APK en 3 maanden mororische garantie (stond voor 9.900), dit lijkt mij een redelijke prijs.

Vervolgens nog even naar een ander bedrijf gereden waar een donkergroene 1.9 uit '96 met 140.000 op de teller stond. Ook hier natuurlijk even in gereden: inderdaad merkbaar meer power, maar zoals ik al zei een 1.8 is ook voldoende voor mij. Deze auto zag er echter niet zo mooi meer uit, hier een daar wat krasjes. Ook deze auto kon voor 9.500 euro van eigenaar wisselen, maar gezien het aantal kilometers dat deze auto heeft gelopen lijkt mij dit geen verstandige keuze.

Ik twijfel nu nog over die 1.8. De auto zag er goed uit en reedt dus ook prima, maar het raampje en windschot zijn weer minpuntjes. Over de technische staat kan ik zelf niet zo goed oordelen. Is een aankoopkeuring door de ANWB misschien een goed idee, of moet ik nog gewoon even rustig verder blijven zoeken naar zo'n prachtige Zzz :lol:

Link naar reactie
Gast Guest_breakie_*

Heb een Z3 1.8 met 1900 motor van 1999 het face lift model (achter lichten met knik) en als je gewoon wilt toeren is dit een geweldige auto.

Benzine verbruik tussen de 1:13,3 en een op 1:13,9 en dus geen benzineslurper en ook geen banden verslinder zoals de z3's met hun groot motor vermogen.

Link naar reactie
Heb een Z3 1.8 met 1900 motor van 1999 het face lift model (achter lichten met knik) en als je gewoon wilt toeren is dit een geweldige auto.

Benzine verbruik tussen de 1:13,3 en een op 1:13,9 en dus geen benzineslurper en ook geen banden verslinder zoals de z3's met hun groot motor vermogen.

Heb zelf een 2.8 en die is met 1:10-11 ook geen slurper, de bandenslijtage ligt aan je rechtervoet :blink:

Link naar reactie
Heb zelf een 2.8 en die is met 1:10-11 ook geen slurper, de bandenslijtage ligt aan je rechtervoet :blink:

IDEM

Als je normaal doet kom je tussen de 1 op 10 en 1 op 11 uit.

Bij flink gassen neemt dat flink toe ja.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.