Ga naar inhoud

BMW Z2

Keijzzzer

Aanbevolen berichten

Das mooi als je vakantie hebt, ga je eens wat zitten lezen.

In de AUTO zeitung (www.autozeitung.de) wordt melding gemaakt van een op handen zijnde BMW Z2.

Ziet er ruig uit, en is een 2+2, heeft soms ook voordelen.

Hoeft niet direct een aparte plek aangemaakt te worden op het forum, duurt nog tot 2009.

Maar de plannen zijn al verder dan het fotoshop stadium als ik het goed zie.

JCK

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Kon wel 'ns wat worden!

Weet je zeker dat 't een 2+2 gaat worden? Lijkt zo weinig plek achter de bestuurder...

Ziet er ook leuk uit maar het is hem niet, kijk eens bij www.autozeitung.de onder het kopje BMW.

Het is een QP en heeft wel wat weg van de Brera (maar dan nog mooier)

JCK

Link naar reactie

En deze dan ? : De Z2 - of hij zo 'mag' gaan heten is nog maar de vraag - wordt een soort mini-Z4. Maar weer wél met maximaal rijgenoegen.

bmwpz2_t040902g-9534_40453.jpg

QP : deze vind ik wel mooi , doet me wel denken aan een Alfa Rommel

Z2_1.jpg

De Z2 zal volgens Autozeitung de techniek uit de 1-serie gaan gebruiken. Met een viercilinder turbo zou deze coupe/roadster zo’n 210pk krijgen, verwachting is dat de Z2 pas in 2009 op de markt komt. Het blijft op dit moment dus vooral gissen, maar het lijkt me een zeer welkome aanvulling in het segment!

z2b.jpg

Link naar reactie
QP : deze vind ik wel mooi , doet me wel denken aan een Alfa Rommel

Z2_1.jpg

De Z2 zal volgens Autozeitung de techniek uit de 1-serie gaan gebruiken. Met een viercilinder turbo zou deze coupe/roadster zo’n 210pk krijgen, verwachting is dat de Z2 pas in 2009 op de markt komt. Het blijft op dit moment dus vooral gissen, maar het lijkt me een zeer welkome aanvulling in het segment!

Dit was degene die ik bedoelde, heeft idd wat weg van de Brera, geeft niks Italiaans design, zolang de Duitsers hem maar bouwen....

Overigens stond er in het artikel idd iets over 4 cilinder turbo (afgeleid van de 6 cilinder dubbel turbo) maar ook dat er mogelijk 6 cilinders in gaan komen voor top modellen.

JCK

Link naar reactie

Mij lijkt zo'n z2 vooral prijstechnisch erg leuk, maar ik ben bang dat een echte dr/v-ent er echt niet in past. De z3 en z4 zijn al krap, wat moet dat in de z2 worden. Ik heb 1 keer in een 1 gezeten en voelde me een reus. De stoel is uit een peuterclub gehaald! Dus, ik denk nu: leuk maar niet voor OSM.

BTW ik vind ook dat er een belastingkorting voor lange mensen moet komen. Al die kosten die gepaard gaan met groot zijn (groot huis, grote auto, groot bed, business class vliegen, etc. etc.) moet gewoon gecompenseerd worden :D :D

Link naar reactie

Heb hetzelfde exemplaar van autozeitung gekocht (voor mij bijna wekelijkse routine).

Er wordt in vermeldt dat BMW merkt dat de Z4 absoluut niet hetzelfde succes heeft als de Z3 :D , vandaar de idee om op basis van de 1-serie een Z2 te bouwen. Maar uitsluitend met 4 cylinder motoren (evt. met turbo voor de Mversie). De Z2 moet echt dienen om de MX5 te counteren, daar waar de huidige Z4 een klasse hoger ligt.

Verder wil BMW dan de volgende Z4 (ook rond 2009) enkel nog voorzien van sixpacks en de M-versie van de nieuwe M3 8-cylinder motor. De Z8 zou rond die periode ook terugkomen met evt. een 10-cylinder motor.

Zo hebben ze dan een mooi palet aan Z's... :D

Wait and see zou ik zeggen...

Link naar reactie

Inderdaad, eerst zien en dan geloven, in de tussen tijd alvast het spaarvarken vet mesten.

BTW ik vind ook dat er een belastingkorting voor lange mensen moet komen. Al die kosten die gepaard gaan met groot zijn (groot huis, grote auto, groot bed, business class vliegen, etc. etc.) moet gewoon gecompenseerd worden :D :D

Ben ik het niet helemaal mee eens, die groten nemen de plaats in van 2 kleintjes dus.......... de rest van het verhaal hoef ik je vast niet uit te leggen.

Anne

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in