Ga naar inhoud

Nieuwe Z3 rijder.

Gast ArjanR1

Aanbevolen berichten

• Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geinig filmpje, niks mis mee zolang je anderen niet in gevaar brengt.

Rob is een HD rijder....................... moet genoeg zeggen :rolleyes:

Rob wisselde tussen H-D en Ninja, Chris. Nu alleen nog H-D. Dat zegt inderdaad genoeg. :thumbup:

Link naar reactie

De woorden van Rob en Dj Leonardo kan ik helaas alleen maar onderschrijven.

Samen met m'n zoon van 14 jaar dit filmpje bekeken ( hij wil ook graag motor gaan rijden, wat mag van mij) hij vond het vet toen het begon maar verder kijkend werd het hem toch te erg.

Het was niet vet en vindt zelf dat dit gedrag alleen op een afgesloten locatie mag.

Arjan zal best kunnen rijden maar bespaar ons de ellende, daag het niet uit.

Hoe goed je ook kan rijden andere medeweggebruikers weten echt niet wat hen te wachten staat als je met zo'n snelheid rijdt.

Zoals gezegd weet ik helaas waar Rob over praat.

ps. heb zelf ook meer dan 120.000 km motor ervaring.

Link naar reactie

WAUW... :P Wat een gaaf filmpje... ;)

Wat een superkwaliteit beelden, Zo stabiel...

Een gewone videocamera op een statiefje op de tank ??

Wat dat rijden betreft:

Het is moeilijk om rustig te rijden met die vele PeeKaa's in combinatie met perfecte remmen en stuurgedrag.

Natuurlijk blijft het pijnlijk om dierbaren te verlieZen.

Maar als je van nature uit een racefreak of snelheidsmaniak bent is het moeilijk om je adrenalinerush te onderdrukken als het weer eens 'even' pusht.

Ik heb Zelf ook al de [on] nodige risico's genomen op vooral twee maar ook op vier wielen.

Steeds vaker ga ik dan achteraf mijn Zonden 'over' denken.

En dan denk ik: Dat moet ik niet meer doen...en dat niet...en :thumbup:

En tóch is de verleiding steeds weer aanweZig om gék te doen. Het Zit in je of niet.

Alcohol in het verkeer, da's pas gevaarlijk, of na een heftige nachtdienst...dan ben je ook Zowat beZopen.

Ik heb liever te doen met sportieve bestuurders m/v dan met slaapmutsen of bellers of kaartleZers of...

Link naar reactie

Kom op Zedri, dat klinkt wel aardig, maar het klopt niet. Deze beste man, Arjan, is niet de enige op de weg, helaas. Hoe rustig die weggetjes van het filmpje ook lijken, het onverwachte, daar gaat het om. Mensen die niet uitkijken, verkeer dat uit een zijweg komt, weet ik veel, alles is mogelijk en met dit soort snelheden kun je niets. Dat weet jij, dat weet ik. Hoe goed en oplettend je zelf ook rijdt.

En dan die snelwegbeelden. Kom op zeg, hard rijden is prima, maar de agressie die ik daar zag, dat in dat gat gooien, deugt van geen kant. Dit bezorgt alle motorrijders een rot naam.

Nee, ik heb hier geen goed woord voor over. En gelukkig mag dat in dit land.

Link naar reactie

Arjan heeft gelijk dat het er erger uitZiet dan het is...al Zijn de snelheden... ;)

Nu Zijn we ook nog eens Zijn draadje aan het volkwatchen met al dan niet wijZe woorden, maar goed.

Ik begrijp maar al te goed dat 'De Grens' voor de een 'n rekbaar begrip is en voor de ander het tegenovergestelde.

Dit is een discussie thema Zonder grenZen.

Mijn ervaringen met ongelukken bij mensen om mij heen Zijn dat Ze nog nooit plaatsvonden op 'Adrenaline momenten'.

Juist die achteraf domme momenten komen vaker voor.

Kijk ook eens naar de praktijk:

Mobieltje Zoeken, een peuk die gevallen is, kinderen die weer eens lastig Zijn, oververmoeidheid, liefdesverdriet, een leuk persoon nastaren, tuintje bekijken, een shit moment op het werk dat blijft hangen, maar vooral die tering alcohol.

Wat Arjan en Co hier beleven Zijn Race-kicks. Juist op die momenten, wat dat Zijn het, ben je superalert. Dan rijd je op Zijn best. :cool:

Link naar reactie

Het gaat in het verkeer helaas niet altijd om jezelf, Zedri. Heel veel ongelukken met motoren gebeuren door de ongelukkige combinatie motor / auto. Motorrijders worden nu eenmaal slecht gezien, bijvoorbeeld. Afgezien van de onnozelheid van de gemiddelde automobilist die niet kan omgaan met motorrijders!

Nogmaals: anticiperen, dat is duidelijk. Maar het onverwachte, het onvoorziene, daar gaat het hier om. Met dit soort rijgedrag ben je nergens. Daar valt helaas niets op af te dingen, dat is de dagelijkse realiteit!

Dit kan een eindeloze discussie worden en je hebt gelijk: het verpest het draadje. Ik stop er dan ook mee.

Link naar reactie
Het gaat in het verkeer helaas niet altijd om jezelf, Zedri. Heel veel ongelukken met motoren gebeuren door de ongelukkige combinatie motor / auto. Motorrijders worden nu eenmaal slecht gezien, bijvoorbeeld. Afgezien van de onnozelheid van de gemiddelde automobilist die niet kan omgaan met motorrijders!

Nogmaals: anticiperen, dat is duidelijk. Maar het onverwachte, het onvoorziene, daar gaat het hier om. Met dit soort rijgedrag ben je nergens. Daar valt helaas niets op af te dingen, dat is de dagelijkse realiteit!

Dit kan een eindeloze discussie worden en je hebt gelijk: het verpest het draadje. Ik stop er dan ook mee.

Dit is zeg maar ''mijn'' draadje...

En ik ben echt niet vies van een leuke discussie :blink:

Heb nog wel een ''grappig'' voorbeeldje,

Een vriend van mij, mijn vader en ik waren aan het rijden.

Gewoon normaal, dus niet zoals op 't filmpje. (ik rij echt niet altijd zo)

Afijn lekker aan het toeren overal, en op een gegeven moment komen wij

bij een blinde bocht die naar rechts gaat, direct na de bocht, is een T splitsing.

Je mag daar 80km/u en wij reden tegen de 60, komt er een kerel uit die straat rijden na de bocht dus

en knalt mijn vriend van de fiets af. De automobilist moest dus voorrang verlenen.

En dat gebeurd dan weer als je normaal rijdt, en zo ken ik tig verhalen.

Ook omdat mijn broer jaren zijn eigen motorzaak heeft gehad, en nu chef is bij

een grote Duitse motor zaak.

Geloof mij als ik zeg, dat ik de nadelen ken van gemotoriseerde ''sporten'' op 2 of 4 wielen.

Dr was ook nog een vraag over de camera steun...

Hier een foto er van.

DCP_4580.jpg

BTW,

De 17e komt er een klasse 3 alarm op de Z :D

Link naar reactie

Dat Ziet er goed uit dat statiefje...Zelf gemaakt ??

Ik ben nog steeds onder de positieve indruk van de beeldkwaliteit van dat filmpje... :D

Bij de weg: Avatar in style aangepast... :blink:

Link naar reactie
Dat Ziet er goed uit dat statiefje...Zelf gemaakt ??

Ik ben nog steeds onder de positieve indruk van de beeldkwaliteit van dat filmpje... :D

Bij de weg: Avatar in style aangepast... :P

Het filmpje in originele grootte is nog veel beter :foto: ( 140mb)

En ik heb geen GIF Animator meer, dus kan geen nieuwe avaters maken ;)

Vandaag trouwens weer heerlijk gereden met de Z :blink:

Zelfs in de regen heb ik nog een smile van oor tot oor met die bak :foto:

Zit er alleen wel aan te denken, om voor de winter (pekel tijd) tijdelijk

een andere auto te kopen. Dan de Z lekker in een garage zetten, en er weer uit

met beter weer.

Gewoon zon oud lelijk hok met APK, en goede kachel :D

En als je dan weer in de Z stapt, moet het nog beter aan voelen dan nu :foto:

Link naar reactie

Ach.. te hard rijden wie doet dat niet (soms :D )......

Zoals Frietje al zei......... er zijn genoeg andere oorzaken van ernstige ongelukken op te noemen.

Maar ja, wat je met je motor doet moet je maar op het Kawa forum posten :P Geweldige bikes btw, heb jaren met een ZZR rondgecrossed, soms ook met momenten dat je......... :blink:

De ZzZ in de garage voor de winter??? Is wat voor te zeggen, maar een mooie winterdag toeren met je kap open, de kachel op 100 en een dikke jas aan is ook geweldig! ;)

Live and let live............ ook met wat iemand doet op zijn motor.

Link naar reactie
De ZzZ in de garage voor de winter??? Is wat voor te zeggen, maar een mooie winterdag toeren met je kap open, de kachel op 100 en een dikke jas aan is ook geweldig! :blink:

Dan ga ik dat zeker een keer doen! :D

Link naar reactie
Gast Guest_ArjanR1_*

hier was ik weer even.

ik zag op marktplaats laatst een setje Alpina's staan, 19'' en er stond bij dat ze ook onder de Z3 pasten.

Maar is dat niet te groot, en lopen de banden dan niet aan in de wielkasten?

En ik heb voor het slechte weer een kleine auto erbij gekocht -_- En voor de Z een garage box gehuurd, dus die kan lekker binnen staan :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in