Ga naar inhoud

Windscherm?

Barry en Caro

Aanbevolen berichten

Beste ZZZ collega's,

Ik heb dit weekend mijn Z3 1.9 roadster uit '98 opgehaald. Wat een heerlijkheid met dit weer!

Nu zit er wel een voorbereiding voor een windscherm op (punten +-74cm van elkaar).

Maar helaas zit er geen windscherm bij.

Ik heb al veel gezien, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Het liefst wil ik een scherm van Polycarbonaat (doorzichtig) dat zonder aanpassing in de huidige punten zou passen...

Wie kan ons verder helpen?

ps. we hebben en willen geen rolbeugels

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Heb wel geen Roadster en heb geen antwoord op jullie vraag maar wens jullie er wel veel plezier mee en welkom op het Forum

:thumbup: Huub

Link naar reactie

Zo'n soort scherm is er bij mijn weten niet voor de versies zonder rolbeugels, kom je al snel in het zelf-knutsel project terecht.

Er zijn op ebay, bij de dealer en bij zaken als bv Cabrio Care windschermen te vinden en te kopen voor ZzZ zonder beugels. Kijk ook eens bij bedrijven als Auco in Duitsland, je zult echter het merendeel schermen vinden zoals onderstaand.

30b0427ui.jpg

Link naar reactie

Hier nog een draadje waar je wellicht iets aan hebt. Vergeet overigens niet dat een windscherm niet vanzelf in die gaten past, daar is waarschijnlijk een voorbereidingssetje voor nodig. Maar misschien is daar al in voorzien.

Met de zoekfunctie rechtsbovenin is nog meer te vinden over windschermen.

Veel plezier met je ZZZ, je hebt het weer bepaald niet tegen. :thumbup:

Link naar reactie

Bedankt voor het welkom, ik lees nu een aantal weken dit forum en ik moet zeggen: de "sfeer" op dit forum vind ik erg goed.

Ok, zo'n daarzichtig scherm zou dus sowieso DHZ worden... Jammer.

Zo'n gewoon klapscherm had ik inderdaad ook gezien.

Er zitten bij mij net naast de "bulten voor rolbeugels" gaatjes met een klemmetje erin, deze zitten op 74cm afstand van elkaar. Hoe weet ik of de voorbereidingsset geplaatst is? Volgens mij is hier zo een scherm in te plaatsen.

Bij het type op de foto hier boven is de montage bij mijn weten anders. Ik vind het zonde om nog meer gaten in de auto te maken.

De windschermen van een nieuwer type Z3 schijnen ook niet te passen.

Welk scherm zou er wel zo passen op de huidige montage punten? Is origineel BMW te betalen?

ps. via de zoekfunctie heb ik nog geen duidelijkheid kunnen vinden.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in