Ga naar inhoud

Voor (oa) BB Ivo: briljante freeflight, parajump

Aanbevolen berichten

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

wegvalt?? ;)

mooie woordspeling :P

Ik denk dat het forum gewoon door blijft draaien totdat ik de rekeningen niet meer betaal :D

Ik heb wel meer klanten die zich hierover zorgen maken :D

Link naar reactie

Was vorig weekend op Texel en daar vertelden ze dat iemand een paar weken daarvoor nog een 2 meter diep gat gegraven had vanuit een vliegtuig. Had dat niet in het nieuws meegekregen, maar blijf het toch een lullige dood vinden als je 20 sec weet dat het gaat gebeuren. Ik weet dat de statistieken best ok zijn en ik weet ook nog steeds niet of ik het een keer wil proberen of niet. Toch intrigerend, dat gevoel van "gecontroleerd" vallen.

Link naar reactie

De kans dat je echt te pletter valt/slaat zonder dat je een parachute boven je hoofd hebt is zeer klein. Je hebt er altijd 2 bij je, waarvan de reserve zelfs in noodgevallen automatisch opengaat (verplicht in NL).

Dodelijke slachtoffers vallen meer na stuurfouten of botsingen onder een goed geopende parachute :P Menselijke fout dus :D

Maar het blijft idd een lullige of bewuste dood ;) Gelukkig weet je dat echt maar een seconde of 4 van tevoren, als die reserve niet opengaat. :D

En dat gat van 2 meter, tja, geloof me, het menselijk lichaam is zachter dan de meeste ondergronden ... ;)

Link naar reactie
Gelukkig weet je dat echt maar een seconde of 4 van tevoren, als die reserve niet opengaat. :D

Ik weet dat vallen snel gaat (was het niet iets van ~200kpu waar de drag in evenwicht is met gravity?), maar als je "het" maar 4 seconden weet, betekent dit volgens mij ook dat wanneer je dus maar 4 seconden te laat bent met openen je ook plat (als een duppie) bent. :D Lijkt me weinig errormargin :P

Link naar reactie
Lijkt me weinig errormargin :D

precies :D

Je AAD (automatische opener) staat op 750 ft. Dan heb je dus 4,1 seconden tot de 0 :P

Daarvoor weet je al dat het mis is, maar dan hoop je nog op je AAD ;)

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ben blij dat je ons vertelde dat het 4.1 sec is en niet 4 sec, stelt me toch meer gerust de volgende keer ;) ;) ;)

je kunt ook snel tellen, dan lijkt het langer -_- ;) :schater:

Link naar reactie
je kunt ook snel tellen, dan lijkt het langer -_- ;) :schater:

We kunnen natuurlijk ook verhandelingen gaan beginnen met inbetrekking van de speciale relativiteitstheorie. Je bent in de lucht natuurlijk iets verder van de massa van de aarde verwijdert, dus vanuit mijn gezichtspunt (op de aarde) gaat die tijd dus iets langzamer (zo was het toch of moest je dan toch iets sneller gaan ;) )

Edit:

omdat ik The Shrike ben kan ik natuurlijk ook gewoon de tijd manipuleren ;)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 9 maanden later...

Speciaal voor Rob nog een berichtje in de "off topic" praatgroep dan.. ;)

Gisteren voor het eerst ook maar eens uit een vliegtuig gesprongen. Best een leuke ervaring :thumbup: Begreep dat helder zoals het gisteren avond was zelden voorkomt. Had te maken met de vele regen van de afgelopen tijd. Ik sprong bij Hilversum maar kon de schepen op de noorzee zien dobberen. Erg gaaf! Alleen jammer dat die vrije val maar zo kort is...

Ik nog vragen in dat vliegtuig of ze Ivo kennen. Waarschijnlijk net zo'n stomme vraag als aan iemand uit New York vragen of hij je neef kent omdat die daar ook woont.

Link naar reactie
Speciaal voor Rob nog een berichtje in de "off topic" praatgroep dan.. ;)

Gisteren voor het eerst ook maar eens uit een vliegtuig gesprongen. Best een leuke ervaring :thumbup: Begreep dat helder zoals het gisteren avond was zelden voorkomt. Had te maken met de vele regen van de afgelopen tijd. Ik sprong bij Hilversum maar kon de schepen op de noorzee zien dobberen. Erg gaaf! Alleen jammer dat die vrije val maar zo kort is...

Ik nog vragen in dat vliegtuig of ze Ivo kennen. Waarschijnlijk net zo'n stomme vraag als aan iemand uit New York vragen of hij je neef kent omdat die daar ook woont.

Me ouwe schoenen zou ik nog niet eens naar beneden durfen gooien, laat staan me zelf !?! :blink:

Dapper en stoer hoor Thomas ! :thumbup::wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in