Ga naar inhoud

Blij met airco

RobC

Aanbevolen berichten

Voor wie nog twijfelt of airco wel of niet van belang is bij de Roadster: Zojuist een klein toertje door Salland gemaakt. Probeerde het zonder airco en brandde weg. Dus airco aan, roostertjes op het lijffie gericht en ventilator op 2. De enige manier om niet weg te smelten. Toppie, die airco. :lol:

Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Of je maakt de kleine ritjes in de vroege avonduren met raampjes en windvanger omlaag... het "full monty" rijden zoals een collega van mij dat zo mooi noemde. :D

Tot op heden heb ik geen spijt dat mijn ZZZ geen airco heeft. Ik mis het niet. Nu heb ik doorgaans ook niet zo'n last van de warmte. Scheelt misschien ook wel.

Link naar reactie
Absoluut komt in de volgende airco!!!

André

Heel verstandig, André. En de mensen die geen airco hebben weten niet wat ze missen. En zo is iedereen weer blij. :D

Link naar reactie
Ja heel herkenbaar, de Z1 heeft 'm niet maar gewoon de deurtjes omlaag en je hebt 'm niet nodig :D

Helaas, warme lucht wordt er niet koeler op door in de warme lucht te gaan zitten. IMHO, natuurlijk weer. ;)

Link naar reactie
Ook ik kraam hier veel onzin uit. :D

Moet je helaas gelijk geven ;)

In dit draadje heb je gelijk, eigenlijk is airco een must speciaal bij vochtig weer ( chipzz heb zelf geen airco maar weet wel wat ik mis)

Anne

Link naar reactie
Imageshack me gek en dan ook nog adrem op jou reageren wordt me iets te veel van het goede, geef deze ronde op.

anne

Concenteer je maar op Imageshack, is beter. :D ;)

Link naar reactie

Is het een keer echt weer om met een t-shirt open te rijden is het weer niet goed.... airco... kom op jongens. ;) Dit neigt naar de Peugeot 206/307 CC rijders.... die rijden met dit weer ook massaal dicht. Waarom vraag ik me dan af? Ik denk dat de airco de boosdoener is en het kapsel blijft mooi in model.

Nee, ben van mening dat écht cabrio rijden iets voor puristen is. Ervaar de omgeving tijdens het rijden, ruik de lucht, hoor de dieren en je auto, voel de warmte/kou en de wind door je haren. Oke, regen gaat me net iets te ver... alhoewel...

Link naar reactie
Is het een keer echt weer om met een t-shirt open te rijden is het weer niet goed.... airco... kom op jongens. ;) Dit neigt naar de Peugeot 206/307 CC rijders.... die rijden met dit weer ook massaal dicht. Waarom vraag ik me dan af? Ik denk dat de airco de boosdoener is en het kapsel blijft mooi in model.

Nee, ben van mening dat écht cabrio rijden iets voor puristen is. Ervaar de omgeving tijdens het rijden, ruik de lucht, hoor de dieren en je auto, voel de warmte/kou en de wind door je haren. Oke, regen gaat me net iets te ver... alhoewel...

Ja ja. Ik ben ook nog eens motorrijder, Bas. Dat komt dichter bij je omschrijving dan rijden in een auto. Verschil auto vs motor in deze is echter dat rijwind met de motor maakt dat je het qua hitte uithoudt. Die mis je in je auto nu eenmaal, achter je voorruitje.

Ik zie niet in wat er mis is met de keuze genieten en het afleggen van de hitte, of genieten en de airco gebruiken waar 'ie voor bedoeld is.

Was 2 jaar geleden in Toscane, met > 30 graden. Airco aan, dak dicht. Dat was zeker anders dan ik gedacht had, maar was wel de beste keuze om het leuk te houden. Prima vakantie gehad, hoor. Niets gemist. Lachen zeker, Bas?

Bas, geniet er lekker van, dat doe ik ook. Ondanks de airco. :D

Link naar reactie
Voor wie nog twijfelt of airco wel of niet van belang is bij de Roadster: Zojuist een klein toertje door Salland gemaakt. Probeerde het zonder airco en brandde weg. Dus airco aan, roostertjes op het lijffie gericht en ventilator op 2. De enige manier om niet weg te smelten. Toppie, die airco. ;)

Yep, helemaal top Rob

Link naar reactie

Heb je zeker ook geen stoelverwarming. En 's-winters ook de verwarming/ventilatie niet aan.

Wil je een échte (spartaanse) cabrio, ga dan (een échte) Bugatti rijden.

bugat35.jpg

Zelf rijdt ik soms zulke korte ritjes (15 a 30 minuten, parkeren in de stad), dat ik de kap niet omlaag doe (ook vanwege slijtage). Dan is de airco toch echt wel fijn.

Link naar reactie
Een echte puristen auto.... kwijl kwijl... Prijs op aanvraag bij Donkervoort in Lelystad. Eerst even de loterij winnen :D

UPL_307.jpg

Bridders heeft smaak ;) ;) das mijn droom auto

Link naar reactie

Mannen, ben maar een beetje aan het pesten. ;) Tuurlijk is airco fijn, maar geen must (IHMO). Uiteraard zit in onze andere auto wel zo'n luxe ding. Ik moet er niet aan denken om in zo'n broeikas rond te rijden met dit weer. Ben zelfs aan het overwegen om in huis airco aan te leggen.

En uiteraard had ik Rob enorm gelijk gegeven als ik ook airco in de auto had. Maar, ben een eisen en wensen lijstje aan het maken voor de volgende ZZZ, airco staat niet bij de eisen.... :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in