Ga naar inhoud

Gebruik van persenning

Rubenz3

Aanbevolen berichten

Ben even benieuwd hoeveel van jullie gebruik maken van de persenning.

Wonder boven wonder :thumbup: zit ie er bij niet bij, dus zit eventueel te denken om er een aan te schaffen.

Het is natuurlijk wel behoud van de cabriocontructie(mechaniek).

Ben benieuwd!!!!!

Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hey Ruben!

Zelf gebruik ik de persenning sinds vorige week. D.w.z. ik heb hem er overheen gedaan en er eigenlijk niet meer vanaf gehaald. Nu weet ik dat het beter schijnt te zijn als je je ZZZ met gesloten dak weg zet maar persoonlijk heb ik er een beter gevoel bij als mijn dak niet iedere keer open en dicht wordt gedaan (lijkt me ook een vorm van constructie behoud). Dus ik zet hem nu altijd open en met de persenning erover in de garage. Ik vind dat het er in ieder geval een stuk verzorgder uitziet.

Gr, Thomas

Link naar reactie
Ik gebruik hem eigenlijk alleen omdat het er afgewerkt uitziet. Bij korte tripjes, of wanneer er kans is op regen laat ik hem eraf.

Idem als Sledge, wel vreemd dat ie er niet bij zit, hoort bij de standaarduitrusting zou ik de verkoper dus op aanspreken :thumbup:

Link naar reactie
Ik vind het maar gedoe, maar het staat wel mooi...

Daarbij schijnt het bij lange, stoffige ritten uitendelijk beter voor kap en constructie te zijn.

Dat wil ik best geloven. Na iedere rit is mijn hele interieur weer een grote stofboel.

Het monteren moet je even onder de knie krijgen, maar is best goed te doen.

- Eerst de persenning in zijn geheel achter de kap leggen. (de flappen ingeklapt houden)

- De middelste twee knoopjes vastdrukken.

- De twee flappen ombuigen op hun plaats.

- De boord achter de rand duwen.

Link naar reactie

De ZZZ ziet er NOG meer afgewerkt uit maar ik plaats hem ook alleen maar wanneer ik zeker ben dat het droog blijft . Ik heb hem kunnen kopen tweedehands op ebay in Duitsland voor 70 euro thuis geleverd . Want het was ook niet bij de wagen bij aankoop.

:thumbup: Bugs

Link naar reactie
Ik gebruik hem eigenlijk alleen omdat het er afgewerkt uitziet. Bij korte tripjes, of wanneer er kans is op regen laat ik hem eraf.

Yep, ik ook. Afgelopen zaterdag zat ie erop. Bij de toerrit van de Z3 club van zondag heb ik 'm er 's ochtends maar weer afgehaald gezien het weer. Wel jammer, want met persenning ziet het er echt mooier en verzorgder uit.

Overigens gebruik ik ook de doek (met enorm B M W opgedrukt) om het achterruitje te beschermen tegen krassen. Volgens mij ook onderdeel van de standaarduitrusting.

Link naar reactie
Dat wil ik best geloven. Na iedere rit is mijn hele interieur weer een grote stofboel.

Het monteren moet je even onder de knie krijgen, maar is best goed te doen.

- Eerst de persenning in zijn geheel achter de kap leggen. (de flappen ingeklapt houden)

- De middelste twee knoopjes vastdrukken.

- De twee flappen ombuigen op hun plaats.

- De boord achter de rand duwen.

Persoonlijk laat ik de middelste 2 knoopjes vaak los zitten !? :m:

Ik vind ze lastig vast te maken en de persenning blijf even goed , goed zitten ! :thumbup:

:)

Link naar reactie
Yep, ik ook. Afgelopen zaterdag zat ie erop. Bij de toerrit van de Z3 club van zondag heb ik 'm er 's ochtends maar weer afgehaald gezien het weer. Wel jammer, want met persenning ziet het er echt mooier en verzorgder uit.

Overigens gebruik ik ook de doek (met enorm B M W opgedrukt) om het achterruitje te beschermen tegen krassen. Volgens mij ook onderdeel van de standaarduitrusting.

De doek is AFAIK geen onderdeel van de standaarduitrusting maar een extra :thumbup:

Link naar reactie
De doek is AFAIK geen onderdeel van de standaarduitrusting maar een extra :thumbup:

Het doek is onderdeel van de standaard uitrusting als je een originele BMW HT nieuw had gekocht.

Dus niet standaard van de auto maar van de HT.

Link naar reactie

ook idem dus. Maar wanneer in de garage wel altijd met dak weer omhoog.

Link naar reactie

En nu nog even mijn mening...

Ik heb dat ding nog NOOIT gebruikt.

Bij alle 4 de ZZZ welke we gehad hebben is dat geval direct opgeborgen en pas weer tevoorschijn gehaald op het moment dat de auto van eigenaar veranderde.

Ook bij de huidige ZZZ is het onderdeel in kwestie direct naar de garage verbannen.

Het ziet er leuk uit op het moment dat je gaat toeren met mooi weer, maar iedere keer dat geval monteren wanneer je open rijdt, is mij teveel werk.

Link naar reactie

Dat ding slingert bij mij ergens in de garage.... gebruik 'm nooit.

Bij mij net als een stropdas... ik heb er 1, staat (vast) mooi maar draag 'm zelden. :blink:

Link naar reactie

ik gebruik de persenning alleen bij langere ritten en alleen als ik zeker weet dat het mooi weer blijft

de middelste knoopjes druk ik nooit vast. Is me zo voorgedaan bij de bmw dealer toen ik hem kocht ;-)

Link naar reactie

Ik was ook van mening dat de persenning onderdeel uitmaakte van de standaarduitrusting. Maar blijkbaar heeft de vorige eigenaar deze wellicht verkocht :blink: omdat ie zelf de persenning ook niet gebruikte. Toch ga ik op zoek naar een goed exemplaar, omdat ik bij lange ritten het wel zo fijn en mooi vind. Bij korte ritten en weersverwachting "regen" zal ik het er ook niet zo snel opzetten.

Alleen al bij de gedachte aan de regelmatige zandstormen op de A2 tussen Vinkeveen en Maarsen, wil ik een persenning hebben. Wat kan daar af en toe een zand over de weg waaien ;) :P

Wat kost trouwens een persenning nieuw?

Link naar reactie

Idem;

Ik gebruik de persenning ook alleen maar bij langere ritten en alleen als ik zeker weet dat het mooi weer blijft en ook ik druk de middelste knoopjes nooit vast. ;)

Leuk om weten dat meerdere ZZZ-rijders dit ook doen. :P

Enne, met perspenning ziet het mooier en verzorgder uit :blink:

Link naar reactie
Voor alle bouwjaren hetzelfde.

Mocht er iemand zijn die het ding tóch niet gebruikt en er vanaf willen.......................

:blink: ;) Inderdaad, bij deze.

Als er iemand is de zijn zwarte persenning toch niet gebruikt, houd ik me aangeboden!!!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in