Ga naar inhoud

Aankoop Z3 3.0 Automaat

Gast Ahoud

Aanbevolen berichten

Ben al een tijdje op zoek naar een mooie Z3. Geen haast, gewoon geduldig zoeken totdat je iets moois tegenkomt. Heb wel een aantal eisen, en die maken de spoeling in Nederland behoorlijk dun. Ook maar over de grens kijken dus. Volgens mij heb ik hem nu in Duitsland gevonden:

BMW Z3 3.0 Automaat van 04/2002 met 19.700 km, Steel Gray Metallic

uitrusting:

Leder, zwart Interieur, Steptronic, Airco, Elektrische Cabrioletkap, elektrische ramen, Getint glas, Stuurbekrachtiging, Remlicht, Radio/ CD, Zijairbags (4 airbags), Startonderbreker, afstandbediening, Elektrische buitenspiegel, sportstuur, ABS, ESP, Sport-onderstel, Koplampsproeiers, Boordcomputer, Stoelverwarming voor, Sportstoelen, alu velg 17 inch, Sport-Pakket

Heb al wel met de verkoper (merkdealer, geen BMW) gesproken, maar nog geen proefrit gemaakt. Het is de bedoeling dat dat deze week gaat gebeuren. Heb al heel wat uurtjes leeswerk op het forum, bij de RDW en de belastingen (BPM) achter de rug. Maar vooraf toch nog wat advies van de profs (jullie ;) ) gevraagd:

• De vraagprijs is 21.900 EU. Wat vinden jullie ervan? Op welke prijs zou ik moeten inzetten in de onderhandeling?
  • Zijn er nog zaken / gebreken waar ik op moet letten?
  • Kan iemand mij bevestigen dat een CVO absoluut noodzakelijk is bij keuring door RDW? Heb begrepen dat deze hier moeilijk te verkrijgen is, dus zal de dealer vragen deze bij BMW op te vragen.
  • Aangezien het de eerste keer zou zijn dat ik een auto importeer; welke papieren moet hij mij na aankoop overhandigen?

Alvast bedankt voor jullie advies!

BMW_Z3_3.0.JPG

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

TIP, kijk eens op www.bmw.de bij de gebrauchtwarenboerse.

Dan koop je bij BMW hebt een jaar Europlus garantie en het CVOO is ook geen probleem.

Kun je vaak ook blind kopen als ie premium selektion (huisselektie) is dan zijn er namelijk allerlei criteria dat je echt geen gebreken, achterstallig onderhoud enz hebt.

Heb ff snel voor je gekeken en daar vind je voor dit geld ook van alles.

Wat ik persoonlijk nog een mooie accesoire is vind ik de erweiterte lederausstattung is heel mooi afgewerkt met al dat leer en naderhand moeilijk en duur aan te passen. ;)

groet en suc6,

Pierre

PS Als papieren moet je het CVOO hebben en de fahrzeugbrief dan heb je genoeg, verder natuurlijk voor je zelf een koopovereenkomst met KM stand, schadevrij enz.

en idd ff opletten of ie net een jaartje ouder wordt, scheelt weer 10% van de BPM!

Link naar reactie

Bedankt voor jullie reacties zover!

Op BMW.de staan ze inderdaad voor het uitzoeken, maar... slechts 2x 3.0 Automaat. Was je dat al opgevallen? En dat is nu eenmaal één van mijn wensen. Handgeschakeld is de keus in deze prijsklasse inderdaad veel hoger. Jammer voor mij :(

Crusader: je begrijpt dat ik jouw website al van voor tot achter had doorgenomen :foto:

Goede smaak, en een pracht exemplaar!

Link naar reactie

Ja als je persee automaat wil of moet dan komt eigenlijk alleen de zilvergrijze in aanmerking met het erweiterte leder rot qua km-stand, die andere heeft teveel gelopen. :(

Die M54-3.0 heeft eigenlijk geen automaat nodig zelf in mijn veel zwaardere touring rijd ik bijna schakelvrij :foto:

Link naar reactie
Ja als je persee automaat wil of moet dan komt eigenlijk alleen de zilvergrijze in aanmerking met het erweiterte leder rot qua km-stand, die andere heeft teveel gelopen. :D

Die M54-3.0 heeft eigenlijk geen automaat nodig zelf in mijn veel zwaardere touring rijd ik bijna schakelvrij :D

Wij rijden een handgeschakelde 3.0 roadster. En het rijdt super. Zo'n sportauto/roadster hoor je toch eigenlijk ook niet met een automaat te rijden? :D Ik zou zelf altijd voor een handbak gaan.

Succes met de zoektocht.

Link naar reactie
Zo'n sportauto/roadster hoor je toch eigenlijk ook niet met een automaat te rijden? :D Ik zou zelf altijd voor een handbak gaan.

Je zou er eens in een moeten rijden. Nooit steptronic gedaan? Je weet niet wat je mist. Kost wel een paar centen maar je krijgt er dan ook wat voor!

Link naar reactie
Je zou er eens in een moeten rijden. Nooit steptronic gedaan? Je weet niet wat je mist. Kost wel een paar centen maar je krijgt er dan ook wat voor!

ik heb er vaker in gereden maar wordt nerveus van dat op en af schakelen als je echt wil doorrijden,

vind het goed passen bij een grote limo om lekker relaxed te cruisen maar niet bij een sportieve rijstijl dan moet je al SMG bestellen. maar dat kan helaas niet op de ZZZ, IMHO IMHO uiteraard :m:

Verder vind ik het geluid van een wegrijdende/doorschakelende auto met automaat weinig sportief klinken. :thumbup:

Maar let niet op mij ben al vanaf mijn jeugd grootgebracht met het cliche dat automaten voor grote auto's zijn waarin opa's met hoedjes op rijden :schater:

Link naar reactie
ik heb er vaker in gereden maar wordt nerveus van dat op en af schakelen als je echt wil doorrijden,

vind het goed passen bij een grote limo om lekker relaxed te cruisen maar niet bij een sportieve rijstijl dan moet je al SMG bestellen. maar dat kan helaas niet op de ZZZ, IMHO IMHO uiteraard :)

Verder vind ik het geluid van een wegrijdende/doorschakelende auto met automaat weinig sportief klinken. ;)

Maar let niet op mij ben al vanaf mijn jeugd grootgebracht met het cliche dat automaten voor grote auto's zijn waarin opa's met hoedjes op rijden :schater:

Tja ik rijdt al 35 jaar een schakelbak. Mogelijk ben ik er te oud voor geworden of te lui -_-

Geluid, liever niet teveel. Ook te oud? :)

Gelukkig willen we niet allemaal een automaat, zouden ze te kostbaar worden B)

SMG eens, maar helaas......

Link naar reactie

Was dat in de nieuwe Ford Taunus ?? :schater:

SMG Zou je niet vaak gebruiken als je het had, of je moest al vaak op het cirquit rondhangen.

Volgens mij is het héél leuk speelgoed maar echt gebruiken 'omdat het Zo nuttig is'... -_-

@ Crusader, hoevaak gebruik je nou steptronic bij jouwn perfect werkende automaat ?

Link naar reactie
Was dat in de nieuwe Ford Taunus ?? :schater:

SMG Zou je niet vaak gebruiken als je het had, of je moest al vaak op het cirquit rondhangen.

Volgens mij is het héél leuk speelgoed maar echt gebruiken 'omdat het Zo nuttig is'... :(

@ Crusader, hoevaak gebruik je nou steptronic bij jouwn perfect werkende automaat ?

Nee Zedri, was een 328i cabrio, rijd maar eens de ruilverkaveling achter mij aan, bij iedere bocht schakelt dat ellendige ding terug en daarna weer op als je het tempo erin wil houden, ik wordt er in ieder geval gek van en mooi klinkt het niet ;) :schater:

Rijd maar eens met SMG2 zou ik zeggen die rijd je zelden in de automaat stand kan ik je beloven :D

Link naar reactie
Nee Zedri, was een 328i cabrio, rijd maar eens de ruilverkaveling achter mij aan, bij iedere bocht schakelt dat ellendige ding terug en daarna weer op als je het tempo erin wil houden, ik wordt er in ieder geval gek van en mooi klinkt het niet :D :schater:

Rijd maar eens met SMG2 zou ik zeggen die rijd je zelden in de automaat stand kan ik je beloven :(

Je rijd gewoon niet hard genoeg... ;) Kick down...and keep it down...

Link naar reactie

Redelijk vaak, hoger in de toeren, kick down.... meer fun. Echter saaie toertjes, naar werk en in de file een automaat.... super. :(

Link naar reactie
Je rijd gewoon niet hard genoeg... :( Kick down...and keep it down...

Ik zat er naast, neefje aan het stuur. Die rijdt goed door! Denk echter dat er net als originalo's en L&B ook automaten en handbakken zijn :schater: En dan hebben we het nog niet over kleuren gehad :D

Ik ben nu eenmaal een L&B, Handbak type (kleurvoorkeur is inmiddels bekend)

Link naar reactie
Redelijk vaak, hoger in de toeren, kick down.... meer fun. Echter saaie toertjes, naar werk en in de file een automaat.... super. :kisstogether:

Zijn bij mij nog niet voorgevallen, die 'saaie' toertjes... :D [iK lees het wel met de korreltje Zout modus]

Je hebt het dan tenminste niet voor niets, die steptronic.

Ik zat er naast, neefje aan het stuur. Die rijdt goed door! Denk echter dat er net als originalo's en L&B ook automaten en handbakken zijn :schater: En dan hebben we het nog niet over kleuren gehad :D

Ik ben nu eenmaal een L&B, Handbak type (kleurvoorkeur is inmiddels bekend)

Kleurvoorkeur van jou heeft het Z3Forum doen 'shaken'...We dachten allemaal dat jij een Zwart/GrijZe was... :D

Komt die opeens met een knalgele Z1 en een toyblauwe Z3 aan... :m:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in