Ga naar inhoud

Wat heb ik nu weer aan mijn Z3 hangen?

Superduper

Aanbevolen berichten

Vorige weken voor het eerst gezien, maar er weinig aandacht aan besteed, maar vanochtend had ik het weer:

als ik langzaam in een file rijd, dan gaat soms ineens mijn interieurverlichting aan (alsof je de deur open hebt). Als je dan weer even wat harder rijdt, dan gaat het na een sec of 20 weer uit. :thumbup:

Iemand dit wel eens gezien? Het lijkt me alsof er een soort restspanning wordt opgebouwd die tijdens het rijden weer wordt afgevoerd, maar waar zou ik dit moeten zoeken? Het maakt niet uit of ik verlichting voer, of iets anders 'aan' heb staan (blower, airco).

Ik heb het duidelijk wel pas sinds de aanrijding, waar ook een deur beschadigd is.Misschien is er daarbij ook iets gebeurt met de ' deur-open' sensor? Weet iemand waar deze zit?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vorige weken voor het eerst gezien, maar er weinig aandacht aan besteed, maar vanochtend had ik het weer:

als ik langzaam in een file rijd, dan gaat soms ineens mijn interieurverlichting aan (alsof je de deur open hebt). Als je dan weer even wat harder rijdt, dan gaat het na een sec of 20 weer uit. :thumbup:

Iemand dit wel eens gezien? Het lijkt me alsof er een soort restspanning wordt opgebouwd die tijdens het rijden weer wordt afgevoerd, maar waar zou ik dit moeten zoeken? Het maakt niet uit of ik verlichting voer, of iets anders 'aan' heb staan (blower, airco).

Ik heb het duidelijk wel pas sinds de aanrijding, waar ook een deur beschadigd is.Misschien is er daarbij ook iets gebeurt met de ' deur-open' sensor? Weet iemand waar deze zit?

Het spookt een beetje :schater::schater:

Deursensor zit geintergreerd in het slot :m:

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

:thumbup: ik heb het zelfde probleem nu.

Heb je ooit kunnen ontdekken wat de oorzaakwas?

Link naar reactie

bij mijn zzz was 't ''probleem'' 't interieurdetector van het alarm.die zit onder 't leer van de versnellingspook.

Link naar reactie
Hoe ziet die eruit? Ik heb er ook nog steeds last van, en af en toe ook dat het alarm vanzelf afgaat...

geen idee..ik denk dat je ruud beter om meer info kan vragen. :birthday:

Link naar reactie

Hallo

Ik heb dit effekt ook,indien de interieur verlichting in de stand "licht bij deur open" staat gaat indien je in de buurt van de interieur sensor

komt de verlichting kort aan en weer uit,dus als je bijvoorbeeld wil schakelen.

De interieur sensor zit bij mij tussen de schakelaars van de stoelverwarming in de middenconsole (donkerrood plastic kapje).

Het zal er wel mee te maken hebben dat het alarm ook via de deurkontakten loopt.

Beetje irritant dus zet ik de binnenverlichting maar in de "uit" stand.

Gr Jan

Link naar reactie
Het lijkt meer op een soort virus. :schater:

Wilko

ja,en 't is HEEL besmettelijk :schater:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ik heb mijn deurvanger rechts vervangen omdat het plastic hoesje over de vangpin was gescheurd waardoor de knop die in de vanger zit niet meer werd ingedrukt. Daardoor ging mijn binnenverlichting aan en mijn alarm af. Met het vervangen klinkt mijn deurtje weer als een kluis en zijn alle problemen opgelost. Ik zou om te beginnen eerst even je vanger iets naar buiten toe afstellen als het busje niet kapot is. Waarschijnlijk is je auto/deur door de schade toch iets van vorm veranderd waardoor je deurvangerschakelaar af en toe contact verliest.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in