Ga naar inhoud

Nieuwe achterruit monteren

bart1988

Aanbevolen berichten

Ik heb dus voor men z3 een nieuw ruitje origineel besteld. Nou ik ben al 4 uur bezig geweest maar wil niet lukken. Had hem niet een heel eind ( de rits ) maar toen ging hij elke kjeer op zelfde punt weer los, en uiteindelijk bij het begin ik los.... toen kon ik opnieuw beginnen.

Mijn vraag:

Hebben jullie ook problemen met het feit dat de rits elke keer los gaat of aan het begin niet aan elkaar wil?

En hebben jullie tips, help me alstjeblieft :P :D :muur::muur:

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb volgens mij een super groot probleem, de rits van het dakje is aan het begin losgegaan dus zeg maar dat metaal draad van de rits is uitgerekt, oplossing :P ??? En de zipper is kwijt dus dat wordt zoeken morgen.... En de accu is ook nog eens leeg na 6 uur radio ... :D :muur::muur:

Link naar reactie

Precies.

Ik heb vol verbazing gezien hoe handig ze dat bij cabriocare aanpakten !!!

Iemand met kennis draaid zijn hand er niet voor om, terwijl je zelf uren staat te klooien.

Ik ben er onderhand wel achter...: Laat een ander doen wat je zelf niet kan.

Scheelt je veel ellende. :rolleyes:

Veel succes!!

Link naar reactie

Ik heb de rits weer gemaakt (men moeder), en ben nu een aardig stuk op weg ben nu ongeveer een kwart rond dus voorbij de bocht. Maar hij gaat als je te snel doet weer los en moet je weer stukje terug,is dat probleem herkenbaar?

Link naar reactie

Ik heb het nooit gedaan, maar misschien moet je de ruit wat warm maken met een föhn.

Dan wordt het ruitje wat soepeler en gaat het ritsen wat makkelijker.

Ik weet het niet... Het is maar een idee.

Link naar reactie

Roodkapje heeft ook een keer lopen klooien, het lukte voor geen meter.

Is teruggegaan met het spul en wat bleek: er zat een verkeerde zipper bij. Daarna in no time voor elkaar.

Link naar reactie
Roodkapje heeft ook een keer lopen klooien, het lukte voor geen meter.

Is teruggegaan met het spul en wat bleek: er zat een verkeerde zipper bij. Daarna in no time voor elkaar.

Niet helemaal waar Rob............... de zipper was verbogen.

Kijk daar eerst eens naar

Misschien dat ze bij Cabrio Care een los zippertje hebben

Link naar reactie

Jongens goed nieuws hij zit erin :rolleyes: . Maar wat een werk de hele familie werkte mee, buurbrouw leverde de verschillende zippers, uiteindelijk 1 helemaal verbogen en aangepast en toen ging het goed. Hij zit er nu redelijk goed in alleen een hele kleine plooi zit erin, en het onderste gedeelte waar het begin en eind is moet de rubberen rand er nog overheen is ff lastig...

En tevens was de accu leeg na 6 dagen stilstaan en heel veel uren radio en veel deuren open (ja dom ...) Dus proberen te starten met startkabels met twingo ging niet want onze twingo had een slechte accu. Toen maar slepen achter onze bmw aan, wat een gedoe.... Maar alles is nu goed :D ;) :D :D

Maar ik ga hem nu wassen want hij ziet er niet uit,.....

Link naar reactie

Hmmm, dit is een wijs lesje voor mij. Achterruit vervangen = niet zelf doen :rolleyes:

Learn from other peoples mistakes because you don't live long enough to make them all yourself.

Hoop dat het nu goed is :D

Link naar reactie
hmm, moet toch eens goed naar een Z3 kijken dan ... heb nog nooit een rits gezien.

Ik neem aan dat jullie dan ook geen verwarming hebben dan in de achterruit?

Die verwende Z4 rijders toch... :blink:

Een (plexi)glazen ruitje inritsen gaat wat lastig denk ik. Nee "wij" Z3'ers moeten het doen met een wazig stuk doorzichtig plastic wat moet kunnen vouwen. Wil je verwarming dan moet je de hardtop erop laten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in