Ga naar inhoud

Radardetector aanwezig?


Gast Gast_De Groot

Aanbevolen berichten

Gast Gast_De Groot

Aangehouden door de politie, na het peilen van de aanwezigheid van een radardetector.

Vervolgens is de wagen in beslaggenomen voor het zoeken, demonteren en het maken van fotoreportage van de detector.

Helaas 250 Euro boete.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En de detector????? In beslag genomen :) Is het nu al defintief dat je ze niet mag hebben?? Dacht dat daar nog weat procedures tegen liepen.

Lijkt wel die goede oude brommertijd weer waarin je alles deed het opvoeren zo goed mogelijk te verbergen en de politie te ontkomen :(

Zat te denken aan de aanschaf van zo'n ding ff afwachten maar dan en helaas weer een stijve nek ;)

groet,

Pierre

Link naar reactie

Radardetectordetector

Om nog meer euro's in de staatskas te krijgen gaan de landelijke politiekorpsen de jacht openen op radardetectors. Dit gaan ze doen met een radardetectordetector. Voorheen werden alleen auto's waar zo'n apparaat werd ontdekt op de bon geslingerd maar nu kan op een eenvoudige manier ook de verstopte verklikkers opgespoord worden. De boete is niet mis, 250 eurotjes en je bent je detector kwijt.

Nu maar wachten op een radardetectordetector-detector.

Link naar reactie

uit de nieuwsbrief van snelheidscontroles.com;

De Radardetector-detector (RDD) - vervolg

Naar aanleiding van ons verzoek om ervaringen met controles met de Radardetector-detector met ons te delen hierbij een selectie van de ontvangen reacties. 

Plaatsen waar mensen zijn aangehouden in verband met een RDD-controle:

- Wij hebben deze week geen nadere informatie ontvangen omtrent controles op het gebruik radarverklikkers. Het is ons niet bekend of het aantal controles nu is afgenomen of dat onze abonnees gewoon voorzichtiger geworden zijn.

Mochten u RDD-controleplaatsen en/of inbeslagnames bekend zijn, mail deze dan a.u.b. door naar redactie@snelheidscontroles.com <mailto:redactie@snelheidscontroles.com> .

De Target Evo 966R niet te detecteren

- Bij recente tests is bevestigd dat de Target Evo 966R is beveiligd tegen de RDD. Het betreft hier de ervaring van een weggebruiker die met toestemming van de desbetreffende politieagent vijf maal langs de RDD controle gereden is, zonder gedetecteerd te worden.

Waarop reageert de RDD? (met dank aan Target Automotive)

- "De RDD reageert op het leksignaal dat de radardetector uitzend. De detector moet dit signaal uitzenden om überhaupt iets te kunnen ontvangen.

De Stingers en ook de Vector Europa's zenden dit signaal op een vaste frequentie uit. Dit leksignaal is, zoals u wellicht al weet, alleen op enkele tientallen meters te ontdekken. Bij de Target Evo 966R is het naar alle waarschijnlijkheid een ander verhaal. Omdat dit systeem een digitale antenne heeft en een dergelijk leksignaal over de gehele bandbreedte razend snel heen en weer laat lopen, is dit systeem waarschijnlijk niet te traceren." Dit laatste lijkt dus inderdaad bevestigd te zijn door de eerder genoemde tests!

De werking van de RDD-apparatuur (met dank aan de inzender)

- Vorige week is de inzender met een kennis die werkzaam is bij de afdeling verkeershandhaving het nieuwe speeltje van ze gaan testen. Hij zelf in het bezit van een Vector Europe 996: "Het is noodzakelijk dat de RDD die ze onder de spiegel van hun auto moeten plaatsen ( voorzien van een aansluiting van 12 volt via de sigarettenaanstekker), om en de nabij dezelfde hoogte zit als bij onze auto's.

Ook is het erg belangrijk voor ze dat ze meedraaien met het voortuig dat ze willen controleren, wat inhoudt dat hun detector 360 graden kan draaien. Als ze hem naar achteren richten, en je komt van achteren dan signaleert hij je al op z'n 300 meter. Van voren geldt hetzelfde, maar in beide gevallen moeten ze hem wel op je gericht hebben, staat hun detector 180 graden de andere kant op, dan slaat hij pas aan bij passeren. Kortom, het werkt zeer zuiver en correct mits ze met je mee draaien. Op het moment mijn vector uit staat is er niks aan de hand.

Kort samen gevat, moeilijk om te omzeilen, wel duidelijk zichtbaar onder hun voorspiegel, het kastje is ongeveer het formaat van een 1/2 pak melk, grijs/zwart van kleur.

Advies van de inzender: in het dagelijks verkeer en tijdens drukke uren uitzetten, en 's avonds aan... Per regio heeft inderdaad één persoon een detector en is hier persoonlijk voor opgeleid, dit is noodzakelijk om de andere collega's hiermee te laten (leren) werken."

Link naar reactie

update;

RDD detecteert ook de Target EVO 966r

Beste Abonnee,

In de Snelheidscontroles.com Nieuwsbrief van week 25, berichtte wij dat uit de eerste tests was gebleken dat de Target EVO 966r niet gedetecteerd werd door de adardetector-detector (kortweg RDD genoemd). Ons bereikte echter het bericht, dat nu toch ook de Target EVO 966r niet immuun blijkt voor de RDD!

De feiten op een rij (met dank aan Target Automotive) Tot de introductie van de Spectre 2 Radar Detector Detector voldeed de "stealth technology", waarmee zowel de 966R als de 966EVO zijn uitgerust, meer dan uitstekend. Echter, de fabrikanten van Radar Detector Detectoren hebben in de afgelopen jaren hard gewerkt aan ontwikkeling van nieuwe, nog geavanceerdere apparatuur. Dit heeft geresulteerd in de Spectre 2. Een in Australië ontwikkkeld systeem waarmee zelfs de meest geringe lekstromen ontvangen kunnen worden. Ter verduidelijking, praktisch elke ontvanger en dus ook een radardetector, zendt een signaal uit. Hoewel dit signaal bij de 966R en de 966EVO minimaal is, slaagt de Spectre 2 er toch in dit signaal te ontvangen.

De werking in de praktijk van de RDD

De Spectre 2 die eruit ziet als een royaal bemeten radardetector, wordt achter de voorruit van het surveillance voertuig geplaatst. Het surveillance voertuig kan zowel naast de weg worden opgesteld als aan het verkeer deelnemen. Zodra er een voertuig met een radar detector opdoemt geeft de Spectre een akoestische en een visuele waarschuwing. Voor de opsporingsambtenaar is dit een teken dat het betreffende voertuig zeer waarschijnlijk met een radardetector is uitgerust. Er zijn namelijk ook andere radarsignalen (denk aan automatische deuropeners en radarsensoren van

alarminstallaties) die een alarmmelding op de Spectre 2 kunnen veroorzaken.

Beperkte waarneming mogelijk voor de 966R en 966EVO Voor wat betreft de 966R en de 966EVO is de Spectre 2 alleen in staat deze waar te nemen indien de apparaten zijn ingeschakeld en bij een tegemoetkomende meting (recht van voren). Indien een voertuig met daarin een 966R of een 966EVO de Spectre 2 vanaf de achterzijde nadert, reageert deze niet. Hetzelfde geldt in situaties waarbij de Spectre haaks op de weg staat (denk aan een kruising) en waarbij het voertuig met een van beide 966 versies de Spectre haaks passeert.

Bij een tegemoetkomende meting worden de volgende meetafstanden

gerealiseerd:

966R                variërend van 50 tot 180 meter*

966EVO          variërend van 100 tot 120 meter

*) De 966R kan tengevolge van afregeling en een zogenaamde componentspreiding een hogere of lagere lekstroom afgeven. Dit is een gegeven en leidt tot detectie op een korte (50 meter) of langere (180 meter) afstand. Het voorgaande is ook van toepassing op de modellen Stinger Junior, Delta en Ventura.

Conclusie

Momenteel blijken alle radarverklikkers te detecteren door RDD. De ene makkelijker dan de ander, maar geen enkel apparaat is momenteel veilig.

Uiteraard zitten de fabrikanten van de detectoren ook niet stil en wordt er gekeken naar de mogelijkheden om de RDD te slim af te zijn. Wij blijven u op de hoogte houden omtrent de actuele ontwikkelingen!

Link naar reactie

KUT! En ik maar met mijn detector rond rijden van mij pakken ze toch niet.

Met mijn ondetecteerdbare Bell vector Europe 966 (Nu Target zelfde als bericht)

In frankrijk schijnen ze hier al langer met bezig te zijn en was de Bell (Target)

niet detecteerbaar. Ik geloof het nog niet helemaal.

VG2 Immunity

Exclusive Shadow Technologyâ„¢ keeps you unseen by VG2 (radar detector detector).

Hufters.

Link naar reactie

En bij de TufTufClub vond ik nog dit;

De enige detector die moeilijk te detecteren is, is de DSI van Stinger, deze laat de RDD slechts zachtjes kreunen op een paar meter afstand opkomend. En gelukkig is dat niet voldoende om tot aanhouding over te gaan. Zaak is nu voor Stinger om hun detector verder te tunen totdat ie echt onzichtbaar is, de prijs iets naar beneden en een gigantische verkoop is wel gegarandeerd.

Meer info ook hier;

http://www.snelheidscontrole.com/index.htm...DSI.html?type=5

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.