Ga naar inhoud

Verzekering & Alarm

Aanbevolen berichten

Als de kenteken platen binnen zijn krijg ik hopelijk as zaterdag mijn ZZZ. Nu ben ik even aan het rond bellen geweest voor de verzekering. De meeste verzekeringen eisen allemaal een klasse 3 alarm, hard- of softtop maakt niet zo gek veel uit kennelijk.

Wat raden jullie aan voor verzekering en alarm?

De gegevens:

Z3

1.9 (140pk)

Softtop

bouwjaar 09-96

Schadevrije jaren op dit moment 6

De voorlopige prijzen van AXA Schade Verzekeringen (alarm vereist, 6 schadevrije jaren):

ALL RISK ongeveer 90 euro per maand

WA ongeveer 37,50 euro per maand

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik was redelijk goedkoop uit bij Centraal Beheer wel startblokkering vereist, maar geen Kl. III. Zit wel op m'n ZzZ, maar geen certficaat.

Link naar reactie

als je weinig km's maakt, is Interpolis misschien interessant kennen staffels tot 12k en 20k km/jaar. En als je bij de Rabobank bankiert, kun je nog beter onderhandelen ;)

Verder neem ik aan dat je All Risk of WA+ wenst, anders is het verhaal van een alarm natuurlijk totaal irrelevant :lol:

Link naar reactie

Ik ben net Zoals Simon verZekerd bij Centraal beheer, PiérreZ101 ook volgens mij.

Destijds hadden Ze een van de betere offerte's.

Ik heb Ze een keer nodig gehad met mijn werkpaard en Ze hadden alles perfect voor elkaar.

Als het een smetteloZe Z3 betreft Zou ik altijd voor een all-risk polis gaan... :lol:

Link naar reactie

Hoi ik heb het een en ander ook na laten vragen. Bij interpolis (waar ik zelf werk) was het veel te duur. Maar ik heb ook maar 2 schade vrije jaren. Totaal bedrag per maand was meer dan 200 euro. Bij de ZLM meer ongeveer 175. En bij Unive stukken minder 139,-

Goed op de sites kijken en vergelijken is mijn mening,

Groetjes iloon

Link naar reactie

Ik heb eens gekeken bij wat verzekeringen.

Dit is voor mij het rijtje (uitgaand van All-Risk)

Centraal Beheer Achmea

All Risk +/- 125 euro maar waarschijnlijk geen klasse 3 alarm nodig

AXA Schade

All Risk +/- 90 euro maar wel klasse 3 alarm nodig

Unive

All risk +/- 70 euro klasse 3 zal ook wel vereist zijn

Netpolis

All risk +/- 90 euro klasse 3 zal ook wel vereist zijn

Toch maar eens mijn verzekeringsboer bellen, dat hij eens navraag doet bij Unive. Probleem is dat ik al mijn verzekeringen op dit moment via Axa heb lopen en daar dus ook pakket korting krijg.

Link naar reactie

Ik zit bij FBTO, was voor mij vorig jaar na een hoop rondbellen de goedkoopste. Nu ook nog "All-Risk" verzekerd.

Had een leaseverklaring en bij een hoop bedrijven geldt dat weer niet als schadevrije jaren maar bij FBTO namen ze 'm wel mee.

Link naar reactie

Ik kom nu bij FBTO op hetvolgende:

FBTO

All Risk +/- 170 euro waarschijnlijk wel klasse 3 alarm nodig :lol:

Maar ik heb net Unive even aan de lijn gehad, en bij hun is onder de 50.000 euro nieuwwaarde geen klasse 3 alarm vereist. Nieuwwaarde van mijn z3 is 34.714 euro ;)

Nadeel is dat ik dan mijn pakket korting mis bij axa schade, morgenochtend eens mijn assurantie kantoor bellen wat die ervan denken (ook al werkt unive alleen direct zonder tussen persoon)

Link naar reactie
Ik kom nu bij FBTO op hetvolgende:

FBTO

All Risk +/- 170 euro waarschijnlijk wel klasse 3 alarm nodig :lol:

;) verbazingwekkend. zit zelf geloof ik rond de € 90,- per maand.

Link naar reactie

Ik heb de mijne verzekerd via m'n werkgever en dat ik dus niet eerlijk. Daarvoor zat ik bij Unive omdat deze toen verreweg de goedkoopste was.

Ik zou de ZZZ zeker All Risk verzekeren. Daar is ze nog te waardevol voor. Let wel op eventuele speciale zaken t.a.v. de softtop. Ik heb daar een extra eigen risico voor per gebeurtenis.

Heeft jouw ZZZ geen af-fabriek alarm erop zitten? Die is doorgaans klasse 3 namelijk.

Link naar reactie

Ik had nogal wat problemen om mijn :lol: verzekerd te krijgen.

Veel maatschappijen wilden er niet aan, ondanks 14 schadevrije jaren.

(Ik had nog een oldtimer verzekeringetje lopen welke ik heb stopgezet)

BMW heeft ook een soort van collectieve verzekering.

Probeer het eens de BMW Top Cover

Even bellen met: Turien & Co. - 072-5181850

Dit is trouwens even een hint voor iedereen die problemen heeft met het verzekeren van een BMW welke boven een X-nieuwwaarde zit of boven een X-vermogen.

Wij hebben ook de 525i daar verzekerd, hun voorwaarden zijn ook niet slecht.

Link naar reactie

Ik heb een 2.0 met een nieuwwaarde van € 40.000, 75% no-claim, volledig casco verzekerd+1500 acc. dekking verzekerd bij fbto voor € 630 per jaar ( inclusief korting Ver. Eigen Huis) . Heb alarmklasse-3, is bij FBTO alleen van belang bij diefstal. Cabriokap is volledig verzekerd zonder eigen risico. Bij heel veel goedkope maatschappijen ( zie Independer) is de kap uitgesloten of geldt een eigen risico.

Ik heb eerst een berekening gemaakt op de site van fbto en kwam uit op 760 per jaar, vervolgens bij Univé een prijs gevraagd, kwam met collectiviteitskorting op € 650. Aangezien van de vorige 2e auto verzekerd was bij FBTO daar een royementsverklaring opgevraagd en werd gelijk gevraagd waarom ik weg wilde. Toen ik vertelde dat Univé goedkoper was, kreeg ik tot mijn verrassing een extra schadevrij jaar, waardoor de premie onder die van Univé kwam. Besluit was toen snel genomen.

Kortom wat bellen/shoppen levert gauw wat voordeel op

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in