Ga naar inhoud

Nürburgring en GEVAAR...

Zedri

Aanbevolen berichten

Voor iedereen die wel eens op de ring wil gaan rijden maar niet weet hoe gevaarlijk het er is:

http://www.nurburgring.nl/forum/viewtopic....der=asc&start=0

Ik hoorde gisteren van Jeroen dat de site Nürburgring.nl bestond.

Even kijken om de race-kriebels te krijgen.

In het forum trok ik meteen het verkeerde topic... :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Motorrijders en automobilisten op de openbare weg gaan al nauwelijks samen (wat ik hoofdzakelijk in de schoenen van de automobilisten schuif!), maar te zien op diverse filmpjes zijn die twee samen op de Ring een ramp. Voor de duidelijkheid: ik rijd al jaaaaaren beide.

Link naar reactie
Motorrijders en automobilisten op de openbare weg gaan al nauwelijks samen (wat ik hoofdzakelijk in de schoenen van de automobilisten schuif!), maar te zien op diverse filmpjes zijn die twee samen op de Ring een ramp. Voor de duidelijkheid: ik rijd al jaaaaaren beide.

Ik ben het voor een groot deel met je eens Rob. Dit geldt zeker voor de openbare weg. Ik ben echter wel van mening dat het vooral de motorrijders zijn die op de ring voor gevaar zorgen. Ik vind eigenlijk dat de ring gewoon veel te gevaarlijk is voor motorrijders. Ieder foutje wordt namelijk genadeloos afgestraft.

Link naar reactie

Ik zag gisteren hoe een vrachtwagenchauffeur klem zat in zijn gehalveerde cabine in de vangrail. Dat doet me altijd meer dan dit soort verhalen :lol:

Link naar reactie

Hoe erg ook, wie dit soort risico's neemt, draagt ook de gevolgen....

Liever daar dan op de openbare weg, waar ook onbedoeld onschuldige slachtoffers kunnen worden gemaakt.

Link naar reactie
Helemaal gelijk in, hoe triest ook, de ring op gaan kies je voor risico's :lol: .

Als beroeps bestuurder kies je niet voor de soms hele gevaarlijke situaties op de weg

Hoe erg ook, wie dit soort risico's neemt, draagt ook de gevolgen....

Liever daar dan op de openbare weg, waar ook onbedoeld onschuldige slachtoffers kunnen worden gemaakt.

Zeker kan men stellen: 'Je weet waar je aan begint', als je de ring opgaat.

Maar we rijden allemaal wel eens sportief.

Sportief betekent voor de één wat extra gas en de ánder gaat tot het 'kantje'...

In dit geval blijft het toch triest, er van uitgaande dat de tweede motorrijder 'gewoon' door de Fuchsrohre was gereden als Zich daar niet luttele seconden eerder dat drama had voltrokken.

Het grote gevaar bestaat uit het laten 'meeZuigen' van snellere rijders.

Als het Zelf al aardig gaat heb je Zelfvertrouwen en dan wil je wel eens iemand volgen, al is het maar voor twee bochten. Echter, daar is de Nürburgring niet geschikt voor, met Zijn véle, blinde bochten.

Als die 'iemand' al weet waar het ideale rempunt ligt, en ook nog eens super remmen heeft, dan vlieg je er Zó vanaf, met alle gevolgen vandien.

We gedragen ons allemaal wel eens als freaks, ook weer de een vaker als de ander.

In dat opZicht voel ik toch mee met met het verdriet wat Zich op Zo'n, ogenschijnlijk, mooie Zondag ergens in Juni afspeelde...

Link naar reactie

Frido,

Je hebt gelijk, elk leven is er een. Maar ik probeer het te relativeren omdat ik weet dat dodelijk ongelukken veel vaker gebeuren en veel dichter bij dan je wel eens zou willen :lol:

Blijft klote dat een mooi dagje scheuren eindingt in een persoonlijk drama ;)

Link naar reactie
Frido,

Je hebt gelijk, elk leven is er een. Maar ik probeer het te relativeren omdat ik weet dat dodelijk ongelukken veel vaker gebeuren en veel dichter bij dan je wel eens zou willen -_-

Blijft klote dat een mooi dagje scheuren eindingt in een persoonlijk drama :(

Ook een erg lullige vanochtend vlak bij mijn huis. Studente van 19 onder cementtruck. Meisje wilde ook alleen maar gewoon op haar fietsje naar een college :( Krijg ik toch wel een raar gevoel van :lol: ;)

Link naar reactie
Frido,

Je hebt gelijk, elk leven is er een. Maar ik probeer het te relativeren omdat ik weet dat dodelijk ongelukken veel vaker gebeuren en veel dichter bij dan je wel eens zou willen :lol:

Blijft klote dat een mooi dagje scheuren eindingt in een persoonlijk drama ;)

Ach kijk eens wat er in Friesland vorige week is gebeurt. Een overmoedige jongeman van 19 die met zijn sportieve bolide 3 passagiers (meisjes van 13) de dood in rijdt..... Drama drama...

Ben zelf begin dit jaar een dichtbijstaand familielid (neef) van 24 jaar bij een eenzijdig verkeersongeluk kwijtgeraakt. Gewoon om 6 uur s'ochtends op weg naar z'n werk van de weg afgeraakt. Geen brokkenpillot of dronkaard. Onverklaarbaar en nog steeds onwerkelijk... (vooral tijdens de verjaardagen/familiebezoeken valt het niet mee)

Link naar reactie
Ook een erg lullige vanochtend vlak bij mijn huis. Studente van 19 onder cementtruck. Meisje wilde ook alleen maar gewoon op haar fietsje naar een college -_- Krijg ik toch wel een raar gevoel van :lol: ;)

Delft??

Een mede-student van me reed hier een meter of 25 achter...Zij was ook zwaar ontdaan..

Link naar reactie

'T leven is soms zwaar K. Maar verstik er niet in.... daar is het leven te mooi voor.

Link naar reactie

Oeps, ik wilde alleen maar Zeggen dat we op moesten passen als wij ook daar naar toe gaan... :lol:

Wel, na het leZen van de reacties kunnen we wel weer stellen:

Laten we van het goeie leven genieten... :bounce:

Zeg, wisten jullie al dat ik eindelijk eens over de duiZend post's ben ??? -_-

Als je alleen maar serieuZe Zaken te melden hebt dan post je niet Zoveel... ;)

Enjoy the good life - Limbo [Cruiser] FreetZZZ.

Link naar reactie
Gefeliciteerd met je 1000ste post Frido!! :lol:

Dat we naar de ring gaan hoeft niet meteen te zeggen dat ook iedereen meteen de baan op moet. Er is genoeg te beleven rondom de ring.

Thanx bébe,

Ik veheug me de ZappaZoëetralala op de Tweede Julie. ;)

[ En nou niet gelijk allemaal gaan googlen op ZappaZoëetralala -_- ]

Link naar reactie

Ik heb laatst (vorige zomer) een rondje gereden met mijn vrouw naast me... :lol:

Geloof me, dan rij je vanzelf voorzichtig, want je zit in die ZZZ toch zooo dicht bij mekaar en een elleboogstoot is vlug gegeven. Om nog maar te zwijgen van het commentaar. -_-

Voor mij staat nu al vast : als we met het forum gaan, dan zonder vrouw of anders gaat het rondje niet door... ;)

Link naar reactie

Life is too short to.....

Leven is beleven...

Maak er allemaal nog een mooie dag van.

Link naar reactie
Zedri toch, zodadelijk durft niemand meer mee te gaan naar de ring. :lol:

Dit is nu echter wel de reden waarom ik er huiverig voor ben.

Ik ben bang dat ik mezelf laat opjagen en dat het dan dus net fout gaat.

Een jaartje geleden met de motor ervaren.

Bleef gelukkig bij 8 schroeven in m'n schouder. Had ook veel erger kunnen aflopen.

Ik zou enerzijds graag meegaan, anderzijds durf ik het niet. ;)

Het Nürburgring forum helpt daar trouwens ook niet echt bij...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in