Ga naar inhoud

computertechneuten

Huub

Aanbevolen berichten

Even een vraag aan de computertechneuten.

Ik ben fysiotherapeut van kinderen met een lichamelijke beperking. Een van mijn kinderen is spastisch en kan niet goed praten maar heeft wel de behoefte om zich duidelijk te kunnen maken naar anderen toe. Het is een jongen van 7 en hij zit in een rolstoel. Hij kan zijn electrische rolstoel bedienen met een joystick. Hij kan de electrische rolstoel omhoog en omlaag doen door de joystick van voor naar achter te bewegen en van links naar rechts.

Wat ik nu wil is een joystick die je op de computer aan kan sluiten waarmee hij de cursor van links naar rechts en boven naar beneden over het scherm kan bewegen. Zo kan hij dan het alfabet selecteren en aanklikken. Dit is een voorbeeld. Denk ook nog aan plaatjes etc.

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit mogelijk is. Ik kom niet verder met zoeken naar een communicatiesysteem in de reguliere aanpassingsbedrijven. Ik heb het idee dat zij te moeilijk willen.

Ik weet dat dit niet een Z3 onderwerp is maar ik weet dat er op het forum technische mensen zitten die ook nog goed zijn met een computer. Dus wie weet.

Groetjes Reinata :m::m:

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Kun je daar niet beter een simpele joystick voor kopen, en daar aangepaste software aan koppelen? Zoiets als dit?

http://www.imgpresents.com/joy2mse/j2m.htm

Joystick-To-Mouse is a Windows software program that allows any joystick to point & click just like a mouse. Joystick-To-Mouse allows the joystick to position the mouse cursor and enables the joystick buttons to operate as mouse buttons.
Link naar reactie

Al ik het goed begrijp moet er een alfabet kunnen worden aangeklikt. Er moeten woorden gemaakt kunnen worden. Zoiets als het instellen van de navigatie?? Maar laat ik me er verder niet mee bemoeien, ben bepaald geen techneut.

Link naar reactie
Al ik het goed begrijp moet er een alfabet kunnen worden aangeklikt. Er moeten woorden gemaakt kunnen worden. Zoiets als het instellen van de navigatie?? Maar laat ik me er verder niet mee bemoeien, ben bepaald geen techneut.

Ja dat is wat ik bedoel maar bijv ook plaatjes die op een rij staan en dat van sledgehammer is een goed idee. Ik verzamel alle info die ik krijg en wie weet vind ik dan het goede.

Reinata

Link naar reactie

Effe meehelpen als goedwillende leek:

Vergoedingen

Ook wordt de computer verstrekt als vervanging van pen en papier bij gehandicapten waarvoor het onmogelijk is op andere manier schriftelijk te communiceren.

Voorspellende software geeft tijdens tekstingave al verschillende voorspellingen van het bedoelde woord.

enz. enz.

Het is duidelijk, via google kun je met ingeving van verschillende trefwoorden heel veel vinden. Het wiel behoeft niet te worden uitgevonden, het is er al. 't Is alleen de kunst om het voor elkaar te krijgen, betaalbaar (al of niet met subsidie, gebruik het!) en praktisch. Heel veel succes gewenst!

EDIT: En als technische jongens hier dit voor elkaar kunnen krijgen zou dat schitterend zijn!

Link naar reactie

Dat moet zeker te doen zijn. Maar zoals Rob ook zegt zal dit zeker wel bestaan. Joystick input is vergelijkbaar met muis input en daar kan je ook alles mee doen.

Hier een leuke link: http://www.ltscotland.org.uk/inclusiveeduc...enkeyboards.asp

Nog sterker zelfs: het zit ingebouwd in Windows XP. Zoek maar eens in de help op functies voor gehandicapten of kijk hier: http://www.microsoft.com/enable/training/w...ngkeyboard.aspx. Is wel simpel maar zou kunnen voldoen.

Ik zal nog wel eens verder kijken of ik iets tegenkom. Als de nood echt hoog is is er wel wat te maken.

Link naar reactie
Even een vraag aan de computertechneuten.

Ik ben fysiotherapeut van kinderen met een lichamelijke beperking. Een van mijn kinderen is spastisch en kan niet goed praten maar heeft wel de behoefte om zich duidelijk te kunnen maken naar anderen toe. Het is een jongen van 7 en hij zit in een rolstoel. Hij kan zijn electrische rolstoel bedienen met een joystick. Hij kan de electrische rolstoel omhoog en omlaag doen door de joystick van voor naar achter te bewegen en van links naar rechts.

Wat ik nu wil is een joystick die je op de computer aan kan sluiten waarmee hij de cursor van links naar rechts en boven naar beneden over het scherm kan bewegen. Zo kan hij dan het alfabet selecteren en aanklikken. Dit is een voorbeeld. Denk ook nog aan plaatjes etc.

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit mogelijk is. Ik kom niet verder met zoeken naar een communicatiesysteem in de reguliere aanpassingsbedrijven. Ik heb het idee dat zij te moeilijk willen.

Ik weet dat dit niet een Z3 onderwerp is maar ik weet dat er op het forum technische mensen zitten die ook nog goed zijn met een computer. Dus wie weet.

Groetjes Reinata :blink::lol:

Ja hoor dat is al jaren op de markt. ZG bliss symbolen, daarvoor is apparatuur voor op de markt. De Trappenberg in Huizen is een van de grote voortrekkers. Gewoon bellen en een afspraak maken Met BCC vraag naar Carolien Bockweg 035-6929600

Link naar reactie
Moet het toch even kwijt:

Ik vind het heel bijzonder hoe forumleden ander forummers helpen hiero.

Super dat dat hier gewoon kan!!

:blink::lol::P

Soms lijken forumleden net mensen. ;)

Link naar reactie

Misschien nog wat hulp.... maar mogelijk inmiddels overbodig...

Omzetsoftware te vinden die joystick informatie omzet in muisopdrachten eventueel met virtueel toetsenbord.

Joystick naar muis software

Kies wel een goed te bedienen en te calibreren joystick (logitech?) want anders wordt het prijsschieten...

Succes en vragen kan altijd...

Link naar reactie

iedereen die tot nu toe gereageerd heeft alvast heel erg bedankt. Nooit gedacht dat ik in één dag al zoveel reacties heb gehad. Het is vrij veel info en ik moet het eens rustig bekijken. Maar naast mijn drukke baan en huub die veel op het forum zit :foto: zal het wel een paar dagen duren. Maar ik kan tenminste even verder.

Ik ken de bliss symbolen, maar die zijn voor dit jongetje nog te moeilijk we werken met pictogrammen. Er was al contact geweest met Het Dorp een revalidatiecentrum in Arnhem vergelijkbaar met de Trappenberg maar ik had niet de indruk dat zij dezelfde kant op dachten als wij. Maar ik kan altijd bellen met de Trappenberg wie weet denken zij anders. Hier in Friesland zit Lindensteyn maar zij denken vooral aan een hoofdbesturing vind ik vrij ingewikkeld voor dit kind.

Ik houd me in de tussen tijd nog warm aanbevolen voor nieuwe info.

Tot nu toe bedankt als ik wat gevonden heb laat ik het zeker weten.

Reinata :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in