Ga naar inhoud

Welk bagagerek??

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, even voorstellen: Brian en Eveline hebben pas een nederlandse M :thumbup: uit 1998 gekocht bij de dealer die hem ook nieuw geleverd heeft. 108000 op de teller. Wow!! echt leuk!

De vraag: we willen er graag een bagarek bij kopen, maar de originele van BMW zijn niet meer leverbaar.

Via een link bij de Z3 club wordt er een variant met vier pootjes aan de zijkanten aangeboden, maar ik zie ook een type met lange strips van voor tot achter over de kofferklep. Wat zijn de ervaringen met beide types en heeft iemand een heel mooie te koop?

De andere vragen stop ik wel weer in een ander topic..

alvast bedankt!!

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom hier en veel rijplezier gewenst met de ///M!

Er zijn 2 uitvoeringen van het bagagerekje: de ene schroef je in je kofferdeksel (gaten!), de andere klem je vast (geen gaten dus). De keuze is aan jou, maar ik zou het wel weten: géén gaten in de kofferdeksel! Beide uitvoeringen komen met regelmaat langs op ebay.de, soms worden ze ook hier aangeboden.

Foto's van je aanwinst en wat meer gegevens kun je kwijt in de Members Gallery.

Link naar reactie
Hallo allemaal, even voorstellen: Brian en Eveline hebben pas een nederlandse M :thumbup: uit 1998 gekocht bij de dealer die hem ook nieuw geleverd heeft. 108000 op de teller. Wow!! echt leuk!

De vraag: we willen er graag een bagarek bij kopen, maar de originele van BMW zijn niet meer leverbaar.

Via een link bij de Z3 club wordt er een variant met vier pootjes aan de zijkanten aangeboden, maar ik zie ook een type met lange strips van voor tot achter over de kofferklep. Wat zijn de ervaringen met beide types en heeft iemand een heel mooie te koop?

De andere vragen stop ik wel weer in een ander topic..

alvast bedankt!!

WELKOM bij de ///M club! Goede keuze!

Ik weet niet hoe het komt maar voor mij is een :thumbup: en een bagagerek een ietwat rare combi, maar ja je hebt ook mensen die er een trekhaak onder zetten.

Ik zou iig geen gaten in de kofferbak boren :thumbup:

Toevallig is er op ebay.de nog eentje weggegaan voor 50 euro :lol:

Link naar reactie

Ik weet niet hoe het komt maar voor mij is een :m: en een bagagerek een ietwat rare combi

;) <_< en bedankt weer Pierre, je weet hoe gevoelig deze gaten bij me liggen ;)

Als je bagagerekjes zoekt er zijn wel meer dan twee modellen in tegenstelling tot wat beweerd wordt.

Wat wel zo is, je hebt twee soorten, met geboorde gaten :nono: , en klemmend op de kofferdeksel.

WIl je een aantal modellen zien die klemmen op het kofferdeksel, ga eens bij Cabrio Care langs in Naarden, die heeft verschillende op voorraad, die je kunt bekijken.

Btw, welkom op het forum en we hopen dat je jullie :m: in de members gallery voorstelt met wat mooie :foto:

Link naar reactie
;) <_< en bedankt weer Pierre, je weet hoe gevoelig deze gaten bij me liggen :m:

Als je bagagerekjes zoekt er zijn wel meer dan twee modellen in tegenstelling tot wat beweerd wordt.

Wat wel zo is, je hebt twee soorten, met geboorde gaten :nono: , en klemmend op de kofferdeksel.

WIl je een aantal modellen zien die klemmen op het kofferdeksel, ga eens bij Cabrio Care langs in Naarden, die heeft verschillende op voorraad, die je kunt bekijken.

Btw, welkom op het forum en we hopen dat je jullie :m: in de members gallery voorstelt met wat mooie :foto:

Je kent me inmiddels Chris, ben nu eenmaal (een beetje) direct, houd niet dat halfzachte eromheengedraai :D

Trouwens zie je zelf ook niet die gaten boren in je mooie kofferdeksel ;)

Link naar reactie
Je kent me inmiddels Chris, ben nu eenmaal (een beetje) direct, houd niet dat halfzachte eromheengedraai :m:

Trouwens zie je zelf ook niet die gaten boren in je mooie kofferdeksel :foto:

Nee ik niet............ MAAR ZE ZITTEN ER WELhanky.gif...

hoe hebben ze dat ooit kunnen doen!! ;) <_<:nono:

Link naar reactie

Welkom hier.

Ik heb eens een Z3 gezien waar zo'n kofferrek met banden/strips op had gezeten. Daar zaten dus hele lelijke strepen, lees beschadigingen, in de lak van de kofferdeksel. Ik zou dus geen rekje nemen als ik jullie was. Gewoon leren met minder bagage op vakantie gaan. :D :D

Link naar reactie

Ik weet niet hoe het komt maar voor mij is een :D en een bagagerek een ietwat rare combi, maar ja je hebt ook mensen die er een trekhaak onder zetten.

Heb ook wel eens een 911 met een sleurhut erachter zien rijden, ook geen combi. Ik zou ook geen gaten in de koffer willen hebben.

Maar heel veel plezier met je :D

Link naar reactie
Wat zeuren jullie nou toch over het rekje?! :foto:

Als de gaten er al in zitten en je hebt zo'n rekje en je hebt wat te vervoeren, dan is het handy+. :D

Voor straf zet ik 'm (speciaal voor jullie) de volgende rit er weer op. :foto: :D

Nou als alle rekjesbezitters dat dan willen doen mogen jullie voorop rijden en met jullie spoilers ons uit de wind houden :D

Link naar reactie

Hehe, nou die gaten zitten er nog niet in!!! Ik denk dat we dat maar zo houden. Maar die klemvarianten, wie heeft ervaring met het type dat bij de Z3 club wordt geadverteerd?

En die met de lange strips??

Die zaak in Naarden gaan we opzoeken!!

Hij is trouwens metallic zwart..

Kijk, die bagage vervoeren ligt gevoelig, tot nu toe gingen we altijd met volledige kampeeruitrusting op pad. Eenmaal ter plekke de boel uitladen en heerlijk rondtoeren met de coupe fiat! Ehh, die sleurhut of kar heeft inderdaad in de gedachten rondgedwaald, als een sukkel verkassen en dan afhaken en blazen in de cabrio in de italiaanse zon of zo!!

En dan kom je een M tegen en ontdek je dat ie niks mag trekken???!!!! uitlaten zitten in de weg.... zeggen ze.

Dan maar afzien was de conclusie na de eerste proefrit...

zuipt wel... :( puh, ik werk toch bij Shell

Link naar reactie
Gast Car Gallery de Adelaar Apeldoorn

Ik was tot vorige week in de veronderstelling dat er twee soorten rekjes waren. type 1 door de achterklep geboord en type 2 met voetjes links en rechts aan de achterklep gemonteerd. Ik heb toevallig afgelopen vrijdag een Z3 ingekocht waar een rekje op zat die met beugels (geheel bekleed met rubber) gemonteerd wordt (die lopen van het achterraam tot aan de achterbumper om even een beeld te geven hoe je het moet zien) zonder gaten en zonder krasjes!!! Dit rekje is overigens incl. montagehandleiding te koop voor 150,- bij mij. Vr gr Levinus Makkinje, Car Gallery de Adelaar, Apeldoorn

Link naar reactie
Ik was tot vorige week in de veronderstelling dat er twee soorten rekjes waren. type 1 door de achterklep geboord en type 2 met voetjes links en rechts aan de achterklep gemonteerd. Ik heb toevallig afgelopen vrijdag een Z3 ingekocht waar een rekje op zat die met beugels (geheel bekleed met rubber) gemonteerd wordt (die lopen van het achterraam tot aan de achterbumper om even een beeld te geven hoe je het moet zien) zonder gaten en zonder krasjes!!! Dit rekje is overigens incl. montagehandleiding te koop voor 150,- bij mij. Vr gr Levinus Makkinje, Car Gallery de Adelaar, Apeldoorn

Rekjes zijn ook te krijgen bij cabrio care Naarden http://www.cabriocare.nl/pages/frameset.html

Link naar reactie
Kost bij cabrio Care echter geen 150,- maar 295,- Euro

Dan heb je hem ook wel nieuw en niet van een andere auto af :blink:

Begrijp de handel wel hoor, auto ingekocht met rekje erop. Rekje los verkopen is dus 150 winst :lol:

Moet je natuurlijk niet gaan vergelijken met je con-collega die deze zaken gewoon nieuw verkoopt en ook monteerd......... heb je dus ook weer geen montage handleiding bij nodig :P(zo van hier heb je het rekje met A4tje van hoe en wat.............succes ;) )

Link naar reactie

zullen we de commerciele / concurerende uitlatingen maar even laten voor wat ze zijn of moet de modereter eventjes met de p_delete.gif knop gaan spelen :blink:

Link naar reactie

Hoi,

Over rekjes gesproken. Ik heb een rekjes achterop zoals jullie ook gezien hebben bij de laatste meeting. :thumbup: Echter de onderste boutjes zit een beetje roest. Vandaag rekje eraf gehaald om de dopjes eens te poetsen. Maar ik vroeg me af kun je deze ook nieuw ergens vandaar krijgen. :kisstogether: Hoef dus niet het rekje te hebben maar de boutjes waar ze op staan. Wie ooh wie heeft deze (zonder roest liefst nieuw). Of waar kan ik ze krijgen.

groetjes iloon :muur:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in