Ga naar inhoud

Blijf kalm, wordt niet boos...


Aanbevolen berichten

  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nog een mooi verhaal in het kader "Blijf kalm, wordt niet boos"

(vandaag gepost op het Duitse forum)

Ich fahre vorgestern auf der Landstraße über eine Kuppe und lasse ihn bei ca. 80 km/h anschließend ausrollen. Anscheinend zu dicht bis an einen mit Tempo 50 schleichenden Skoda Oktavia Pampersbomber. Der Fahrer fing nämlich schon an auf Höhe des Rückspiegels zu gestikulieren.

Einen halben Kilometer weiter standen wir hintereinander an einer Bahnschranke und der Hansel steigt aus. er fragt mich betont freundlich, ob ich Kinder habe. Ich komme nur zu einem ebenso freundlichen "Nein" als seine Zwiebackraspel langsam und sinnig mit einem leichten "Bumm" an meinen zzz zurückrollt - Anhängerkupplung auf Stoßstange und ein paar fragend fassungslose Züge auf meinem Gesicht.

Dann folgt schier unglaubliches:

Er eröffnet mir, dass ich jetzt mächtigen Ärger bekomme, fragt zwei vorbeikommende Radfahrer ob sie für Ihn zeugen können. Ich höre dann noch ungläubiger sein Handytelefonat mit den Ordnungshütern:

"Hier hat sich gerade ein Unfall ereignet. Wir wurden schon auf dem Weg hierher von einem jungen sehr aggresiven Mann mit über hundert bedrängt. Er hat sicherlich was getrunken. Ich habe zwei Kinder im Auto, die ich schützen muss. Jetzt ist er mir auch noch auf meinen Wagen drauf gefahren."

Zwischenruf von mir: WAS?????

"Hören Sie wie aggressiv der junge Mann ist? Bitte kommen Sie schnell- Danke."

That really pisses me off!! :thumbup: Weet je ook hoe het is afgelopen?

Link naar reactie

De politie is erbij geweest en stelde vast dat de Skoda rijder de boel behoorlijk overdreven had. Bovendien bleek er geen schade te zijn. Skoda bestuurder is vervolgens pissig weggereden.

Het geeft in ieder geval wel aan hoe snel je in de problemen kunt raken door toedoen van een ander. Het advies van Ies (Blijf kalm, wordt niet boos) is dus wel een aanrader in dit soort gevallen.

Link naar reactie

Ja heb ik ook gelezen, probeer dan maar eens de schijn mee te krijgen, een huisvader in een skoda tov een snelle jongen in een BMW :thumbup:

Ik weet nu al dat mocht mij ooit zo iets overkomen ze zullen zeggen die met die BMW :m: is natuurlijk veel te hard gereden :lol:

Link naar reactie

Ik ben het oiliebeestje Zelf als het aankomt op Zinloos geweld... :D

Máár soms krijg ik het idee dat alleen een goed pak slaag, met klappen op de juiste plekken, mijn geest in balans kan houden.

Ik ben eens van de weg afgeduwd op mijn racefiets door een Duitse, let op, vader en moeder die hun twee Zoontjes achterin hadden Zitten. Ik vatte het licht op, ben wel wat gewend, en reageerde i.e.i. niet.

Blijft die kloothommel naast me rijden en me weer proberen te rammen, Zijn vrouw met de middelvinger naar me toe en schelden uit het raam. Wat opvoeding ??

Maar er Zijn grenZen, die vent had het beest in me losgemaakt.

Toen hij bij een verkeerslicht moest wachten heb ik hem een knoepert van een deuk in Zijn deur geschopt.

Ik heb de fiets neergegooid en had al een plaatsje uitgeZocht om een ferme klap uit te delen.

Totdat een voorbijganger van het type SchwarZenegger ons uit elkaar hield.

Dat wijf ook de politie bellen, en je moest eens horen...Ik was dus het haasje...geen getuigen.

Ik had geen I.D. kaart bij me en werd dus gearresteerd... :wave:

De twee wouten van het kaliber Mc. Donalds wouden mijn fiets, € 5.500.-, gewoon langs de weg achter laten.

Dit was voor mij de druppel...tijd om meZelf te worden...Schorpioen, Rebel... :cool:

Ik heb mijn kans waargenomen en ben gevlucht. Linke soep dus, want als Ze me dan hadden gekregen...

De moraal van het verhaal:

Als ik denk terwijl ik mijn verstand gebruik:

Ben ik blij dat die voorbijganger heeft ingegrepen, de gevolgen waren wellicht rampZalig geweest.

Als ik denk en mijn gevoel de vrije loop laat:

Dan Zoek ik die klootZak en Zijn Bitch vandaag nog op [Zes jaar geleden] en stamp Ze alsnog verrot...

Link naar reactie
Ik ben het oiliebeestje Zelf als het aankomt op Zinloos geweld... :D

Máár soms krijg ik het idee dat alleen een goed pak slaag, met klappen op de juiste plekken, mijn geest in balans kan houden.

Ik ben eens van de weg afgeduwd op mijn racefiets door een Duitse, let op, vader en moeder die hun twee Zoontjes achterin hadden Zitten. Ik vatte het licht op, ben wel wat gewend, en reageerde i.e.i. niet.

Blijft die kloothommel naast me rijden en me weer proberen te rammen, Zijn vrouw met de middelvinger naar me toe en schelden uit het raam. Wat opvoeding ??

Maar er Zijn grenZen, die vent had het beest in me losgemaakt.

Toen hij bij een verkeerslicht moest wachten heb ik hem een knoepert van een deuk in Zijn deur geschopt.

Ik heb de fiets neergegooid en had al een plaatsje uitgeZocht om een ferme klap uit te delen.

Totdat een voorbijganger van het type SchwarZenegger ons uit elkaar hield.

Dat wijf ook de politie bellen, en je moest eens horen...Ik was dus het haasje...geen getuigen.

Ik had geen I.D. kaart bij me en werd dus gearresteerd... :wave:

De twee wouten van het kaliber Mc. Donalds wouden mijn fiets, € 5.500.-, gewoon langs de weg achter laten.

Dit was voor mij de druppel...tijd om meZelf te worden...Schorpioen, Rebel... :cool:

Ik heb mijn kans waargenomen en ben gevlucht. Linke soep dus, want als Ze me dan hadden gekregen...

De moraal van het verhaal:

Als ik denk terwijl ik mijn verstand gebruik:

Ben ik blij dat die voorbijganger heeft ingegrepen, de gevolgen waren wellicht rampZalig geweest.

Als ik denk en mijn gevoel de vrije loop laat:

Dan Zoek ik die klootZak en Zijn Bitch vandaag nog op [Zes jaar geleden] en stamp Ze alsnog verrot...

Das een kant die ik niet van je verwachtte Zedri.. Maar af en toe zijn er inderdaad 'mensen' die alle bloed onder je nagels wegzuigen en dan komt er wel eens een rood waasje voor je ogen. Goed dat het nog net binnen de perken bleef..

Link naar reactie
Kan me er iets bij voorstellen, Zedri. Maar jij als politieman... :D

Ervaringsdeskundige... Net als brandweermannen :wave:

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ies, ik kan me (eigenlijk niet) voorstellen dat ik iets heb gemist, maar is je schade al hersteld en wat zijn je bevindingen daarmee???

Je hebt niets gemist Rob, don't worry. Het duurt inderdaad erg lang, want er is nog niets gerepareerd. Die ellendige dealer had zo op de expert ingepraat en hem een verhaaltje op de mouw gespeld dat al mijn wensen die ik had opgegeven aan de verzekering, gewoon van tafel waren geveegd. Dit ook zonder mij wat te vertellen natuurlijk. Enfin, bleek dat de dealer gewoon op mijn auto aan het wachten is, 'want je zou hem toch daar laten maken? '. Nou, not really dus.

Inmiddels was er een tweede schadeschatting gemaakt door Ruud, en daar gaan we mee verder. Daar moet dan wel weer een verzekeringsman bij komen, maar dat zou misschien al op korte termijn kunnen.

Uiteraard meld ik de afloop!

Link naar reactie

Haal het vel over hun been, hou je poot stijf, laat je geen oor aannaaien en laat je niet op de kast jagen !!! :m:

Sterkte hoor Ies ! :thumbup:

Link naar reactie

Mede dankzij Ruud's inmenging en zijn schadeherstelmaten gaan we proberen er het beste uit te slepen. De expert pikte de eerste schadeschatting helaas niet, dus komt nog een keer kijken. Misschien kan Ruud de bankschroef nog verder aandraaien ;)

Zaterdag gaat de auto naar Ruud toe in ieder geval. Je zal waarschijnlijk wel zien dat het vol zomer wordt in die week daarna :blink:

Link naar reactie
Haal het vel over hun been, hou je poot stijf, laat je geen oor aannaaien en laat je niet op de kast jagen !!! ;)

Sterkte hoor Ies ! ;)

Je hebt helaas zelf geen enkele inspraak over wat er wel of niet vergoed wordt. Ze kijken echt behoorlijk strict of iets nog 'opgelapt' kan worden. De expert zei als voorbeeld: als een overgespoten velg weer goed is, is het klaar. Dan wordt die niet vervangen. Dit pas als hij krom is.

Je bent dus behoorlijk afhankelijk van iemand die met de expert mee loopt en hem in twijfelgevalletjes net over een drempel heen helpt. Wij hebben nu eenmaal een ander gevoel bij de auto dan zeg een volvo rijder :P Dit gevoel is bij Ad smelt niet aanwezig. Pas meer bij een kruiwagen vol met paardestront. :blink:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Eindelijk dan het eind goed, al goed bericht...

Na flink wat vertraging hadden we besloten dat alles dan maar in mijn vakantie gerepareerd moest worden zodat Ruud ook lekker de tijd had enzo.. Maar nu is het zover; hier en daar slingeren al wat foto's van de Z en hier zijn er nog een aantal.

Er is flink wat aan verspijkerd en gelijk wat geupgrade. De oude standaard bumper is vervangen door een :D type, en de velgen zijn nu Breyton Magic Racing geworden in 18" icm Dunlop Sportmaxx banden (225 voor, 255 achter). Ook zijn de draadarmrubbers door M varianten vervangen.

Alle lof voor Ruud en zijn schadehersteller die het prima in orde heeft weten te maken. Zelfs die lelijke hoekdeuk in de motorkap is onzichtbaar weggewerkt. :thumbup:

1.JPG

2.JPG

3.JPG

img00285qy1.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.