Ga naar inhoud

Blijf kalm, wordt niet boos...


Aanbevolen berichten

Wat een stelletjes malloten zeg. :foto: Dat met die velg is ook de dikste BS die ik ooit gehoord heb. Hebben ze wel naar die beschadiging gekeken? Iedereen zal je vertellen dat dat geen oude schade is, maar iets van de laatste 5 week. Flink aanpakken die lui, en niet weglopen met een tegoedbon in je handen. :lol:

Link naar reactie
  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik leef met je meer SD. Mogen die aasgieren ......... (vul zelf maar iets in met branden en/of kruizigen)!

Toevallig JdJ uit hilversum?

Jan de jong ga ik al helemaal niet meer heen, maar blijkbaar is Ad Smelt net eender. Zal de gooise mentaliteit wel zijn.

Link naar reactie

Allemaal heel erg triest voor je, maar je hebt gelukkig zelf geen letsel opgelopen. :blink:

De schuldvraag kan best een langdurige kwestie worden.

Ik heb weleens gelezen dat iemand ook betrokken was geraakt bij een botsing en dat degene die de botsing veroorzaakte was doorgereden.

De gedupeerde had toen via de ANWB een advertentie laten zetten in de Kampioen, voor event. getuigen.

Er meldde zich twee personen en die hebben een belastende verklaring tegen de veroorzaker ingediend en de zaak is toen uiteindelijk toch goed gekomen.

Het is maar een idee, het heeft toen gewerkt, waarom nu niet. :wub:

Je zult steeds kwader worden, maar blijf er met je hoofd bij.

Sterkte! :thumbup:

Link naar reactie

Vervelende situatie Ies, als je het niet met de taxatie eens bent is het mogelijk een contra expertise aan te vragen bij een ander bedrijf kosten 180 euro ex, als je in het gelijk gesteld wordt kun je de kosten verhalen .

Ik kan me voorstellen dat je pissig bent er gaat niets boven nieuwe delen, deuren zijn toch moeilijk strak te krijgen.

Een goede leer, ik ben vaak door onverlaten aangereden, de auto kreeg van mij dan in ieder geval ook nog een behandeling zodat ze er niet onder uit konden nieuw plaatwerk te monteren.

Bij schade laat ik mijn auto ook nooit door BMW repareren, ik ga naar een topherstelreparatie bedrijf en krijg zelfs de rekening te zien van de originele plaatdelen die ze bij BMW gehaald hebben.

Voor zover ik weet heeft centraal beheer een eigen expertise dienst daar hoef je dus weinig van te verwachten dat is handje klap.

In ieder geval veel wijsheid gewenst.

Link naar reactie

Misschien is dit iets...

http://www.getuigengezocht.nl

Inderdaad merk ik een agressieve houding van medeweggebruikers als ik in de Z rijd. Hoewel er ook veel postieve reacties zijn hoor. Je valt nu eenmaal meer op. Vooral de kift bij die doorsnee kantoormennekes met de te dure leasebak en het kinderstoeltje achterin. Gelukkig blijf ik rustig..... ze zijn gewoonweg jaloers.

En ik bemerk (ook als ik in m'n Golfje op de weg zit) dat de ASO bakken tegenwoordig bestaan uit Volvo's, Renault Megane busjes en bestelbusjes van eenmanzaakjes. Vooral aan het einde van de middag (uurtje of 4, 5) op de A1 vanuit Amsterdam (tussen Diemen en Amersfoort) halen ze de grootst mogelijke capriolen uit(scheuren over parkeerplaatsen... ooh ik hoefde helemaal niet naar Baarn en dan stiekem weer tussenvoegen....) om dan een minuutje eerder met moeders de vrouw & kids in hun Vinex huis aan het magnetron voedsel te zitten. Ik verbaas me erover dat er nooit politie is die die lui 'ns keer een lesje beschaafdheid geeft.

En mbt BMW dealer, het is echt schandalig...... maar met andere merk-dealers is het vaak niet anders.... Geef mij dan maar een onafhankelijk schadebedrijf...

Maar Ies, tis klote voor je. Sterkte met de afhandeling.

Link naar reactie

Belachelijk zeg zo'n houding.

Kunnen die @ikels nou echt niet begrijpen wat klanten zijn en dat er behalve dit soort negatieve verhalen net zo mooi positieve verhalen verteld kunnen worden wanneer ze een beetje hun best doen?

Never nooit meer naartoe gaan dus. Onvoorstelbaar.

Succes Ies

Link naar reactie

We hebben elkaar nog gesproken vandaag, belangrijkste is dat er een nieuwe taxatie moet plaatsvinden . wat nu bij de bmw is gebeurd had ik je al voorspeld. nog even voor de duidelijkheid, jij geeft opdracht voor een taxatie dus moet jij het taxatierapport krijgen ( op papier en niet mondeling ) praatjes betaal je niet voor.

Ik hoop niet dat je veel kapot heb gegooid in de tuin, lucht altijd wel op maar krijg je later weer speit van :blink:

Jammer dat het vaak allemaal niet zo gaat als dat het moet gaan, hou het hoofd koel, het gaat goed komen neem dat maar van mij aan :thumbup:

Link naar reactie
We hebben elkaar nog gesproken vandaag, belangrijkste is dat er een nieuwe taxatie moet plaatsvinden . wat nu bij de bmw is gebeurd had ik je al voorspeld. nog even voor de duidelijkheid, jij geeft opdracht voor een taxatie dus moet jij het taxatierapport krijgen ( op papier en niet mondeling ) praatjes betaal je niet voor.

Ik hoop niet dat je veel kapot heb gegooid in de tuin, lucht altijd wel op maar krijg je later weer speit van :blink:

Jammer dat het vaak allemaal niet zo gaat als dat het moet gaan, hou het hoofd koel, het gaat goed komen neem dat maar van mij aan :thumbup:

Ik ga zeker het taxatie rapport opvragen, maar wat doe ik er aan als de expert het heel zuinig heeft in geschat en hij is in mijn ogen daar niet netjes voor te repareren? Blijkbaar zegt dat bedrag niet zo veel als de dealer er gewoon een nacalculatie bij kan indienen. Ik zou dan wat Aad zei een contra expertise kunnen aanvragen, maar waar zou ik dan de expert moeten laten komen? Bij een dealer heeft blijkbaar weinig zin en de andere schade bedrijven doen het niet als ik de schade niet bij ze laat repararen.

Helaas kan ik de expert pas woensdag weer bereiken, en hier zijn de schade bedrijven op zaterdag gesloten.

Iemand nog een tip wat ik verder kan doen?

Link naar reactie

Latest news: ben bij de politie geweest en de dader is niet ingegaan op de uitnodiging van de politie om alles uit te leggen en dat betekend dat hij nu een misdrijf heeft begaan. Ze hebben zijn auto zien staan met de schade die ik had omschreven en gaan er nu ook zeker vanuit dat de auto betrokken is, en meneer is eerste verdachte.

Wat hij daarvan merkt is een uitnodiging van de rechter, en een bekeuring van de politie van € 1250,-. :thumbup:

Waarborgfonds is dus niet meer van toepassing, alles wordt verhaald op deze autoeigenaar.

Link naar reactie
Ik ga zeker het taxatie rapport opvragen, maar wat doe ik er aan als de expert het heel zuinig heeft in geschat en hij is in mijn ogen daar niet netjes voor te repareren? Blijkbaar zegt dat bedrag niet zo veel als de dealer er gewoon een nacalculatie bij kan indienen. Ik zou dan wat Aad zei een contra expertise kunnen aanvragen, maar waar zou ik dan de expert moeten laten komen? Bij een dealer heeft blijkbaar weinig zin en de andere schade bedrijven doen het niet als ik de schade niet bij ze laat repararen.

Helaas kan ik de expert pas woensdag weer bereiken, en hier zijn de schade bedrijven op zaterdag gesloten.

Iemand nog een tip wat ik verder kan doen?

Ik had een nieuwe Honda gekocht, waarvan een deur die (naar my not HO) duidelijk een kleurverschil vertoonde met de rest van de auto. Dit was alleen maar te zien als de auto was gewassen en met de zon vanuit een bepaalde hoek scheen. Geloof me je gaat je er vreselijk aan ergeren. :D

Ik deed mijn beklag bij de dealer en deze gaf me schoorvoetend gelijk. Een telefoonteje naar de importeur en een expert zou wel komen kijken (schadeneus vanuit Ridderkerk). Nou deze kwal was kennelijk kleurendoof want hij zag het niet en mijn dealer trok zich (begrijpelijk misschien) terug.

Een deal gemaakt met de importeur, dat een onafhankelijk orgaan de doorslag zou geven.

Ik met de auto naar de ANWB (ben geen fan van ze hoor), maar het blijft een BOND voor automobilisten en je betaald ervoor. Daar deden ze diverse metingen en ze konden precies vaststellen hoeveel verf er op elk deel is gespoten en waar er plamuur ofzo is gebruikt.

Al met al, ik kreeg mijn gelijk en alle kosten werden verhaald op de importeur en hij werd opnieuw gespoten.

Om het lange verhaal kort te maken: Je kunt laten controleren of er daadwerkelijk nieuwe delen zijn gebruikt en geen opgelapte overgespoten junk.

De verzekeringsmaatschappijen hebben maar al te vaak een handjeklap relatie met de daarbij aangesloten schade/herstelbedrijven. Be ware :m:

Wel fijn voor je dat de @ikel zich niet heeft gemeld, want dat werkt alleen maar in jouw voordeel.

Suc6 :wave:

Link naar reactie
Jan de jong ga ik al helemaal niet meer heen, maar blijkbaar is Ad Smelt net eender. Zal de gooise mentaliteit wel zijn.

Jan de Jong daar kom ik ook niet meer als je niet een nieuwe BMW van minimaal 50.000 euro of meer besteld doen ze weinig moeite nee daar kom ik al jaren niet meer.

Ad Smelt Bussum/Naarden als je daar naar een auto komt kijken begint een of andere lul van een verkoper gelijk over financieren, alsof hij kan zien hoe ik aan mijn geld kom, laat maar die gooise balle garage's.

André

Link naar reactie

SD (Ies), ook medeleven van mij. Naast de zure centjes zijn de tijd en frustatie toch wel het k*tste. Mijn vrouw had na 2 weken een kleine aanrijding in een parkeergarage met onze 5-er, was ook jammer, maar als je een baby hebt is alles relatief :drank::drank: . However, aan gel*l over de relativiteit zul je wel niet zitten te wachten. Ik hoop voor je dat het vlug en netjes wordt opgelost.

Dealerervaringen:

Mijn ervaring met Kalfsbeek blijft ok tot dusver, al heb ik niet veel meegemaakt. Wel blijf ik het gevoel houden dat er niet (zoals in D) een hoofdmonteur (Meister) een rondje maakt in de auto om hem te keuren.

Dubbelsteyn in Dordrecht was netjes in prijs en gesprek, maar levert de autos niet geheel zoals besproken af. Heb het gevoel dat zij wel een gokje namen met de Huisselectie garantie (leuk de importeur voor van alles laten betalen). Er moesten na 2 maanden (eerste tijd is dealer verantwoordelijk) toch nog wat dingen vernieuwd worden.

Link naar reactie
Ik ga zeker het taxatie rapport opvragen, maar wat doe ik er aan als de expert het heel zuinig heeft in geschat en hij is in mijn ogen daar niet netjes voor te repareren? Blijkbaar zegt dat bedrag niet zo veel als de dealer er gewoon een nacalculatie bij kan indienen. Ik zou dan wat Aad zei een contra expertise kunnen aanvragen, maar waar zou ik dan de expert moeten laten komen? Bij een dealer heeft blijkbaar weinig zin en de andere schade bedrijven doen het niet als ik de schade niet bij ze laat repararen.

Helaas kan ik de expert pas woensdag weer bereiken, en hier zijn de schade bedrijven op zaterdag gesloten.

Iemand nog een tip wat ik verder kan doen?

Ik kan je nog een suggestie aan de hand doen. Ik kan ervoor zorgen dat je auto gratis getaxeerd wordt door een topherstel autoschadebedrijf, waar ik altijd hele goede ervaringen mee heb. Dan kun je een vergelijking maken en heb je meer inzicht wat het schadebedrag echt zou kunnen zijn. Maar.... dan moet je wel naar Delft komen.....

Groeten

Aad

Link naar reactie

Nog een mooi verhaal in het kader "Blijf kalm, wordt niet boos"

(vandaag gepost op het Duitse forum)

Ich fahre vorgestern auf der Landstraße über eine Kuppe und lasse ihn bei ca. 80 km/h anschließend ausrollen. Anscheinend zu dicht bis an einen mit Tempo 50 schleichenden Skoda Oktavia Pampersbomber. Der Fahrer fing nämlich schon an auf Höhe des Rückspiegels zu gestikulieren.

Einen halben Kilometer weiter standen wir hintereinander an einer Bahnschranke und der Hansel steigt aus. er fragt mich betont freundlich, ob ich Kinder habe. Ich komme nur zu einem ebenso freundlichen "Nein" als seine Zwiebackraspel langsam und sinnig mit einem leichten "Bumm" an meinen zzz zurückrollt - Anhängerkupplung auf Stoßstange und ein paar fragend fassungslose Züge auf meinem Gesicht.

Dann folgt schier unglaubliches:

Er eröffnet mir, dass ich jetzt mächtigen Ärger bekomme, fragt zwei vorbeikommende Radfahrer ob sie für Ihn zeugen können. Ich höre dann noch ungläubiger sein Handytelefonat mit den Ordnungshütern:

"Hier hat sich gerade ein Unfall ereignet. Wir wurden schon auf dem Weg hierher von einem jungen sehr aggresiven Mann mit über hundert bedrängt. Er hat sicherlich was getrunken. Ich habe zwei Kinder im Auto, die ich schützen muss. Jetzt ist er mir auch noch auf meinen Wagen drauf gefahren."

Zwischenruf von mir: WAS?????

"Hören Sie wie aggressiv der junge Mann ist? Bitte kommen Sie schnell- Danke."

Link naar reactie
Ik kan je nog een suggestie aan de hand doen. Ik kan ervoor zorgen dat je auto gratis getaxeerd wordt door een topherstel autoschadebedrijf, waar ik altijd hele goede ervaringen mee heb. Dan kun je een vergelijking maken en heb je meer inzicht wat het schadebedrag echt zou kunnen zijn. Maar.... dan moet je wel naar Delft komen.....

Groeten

Aad

Bedankt Aad! Ik heb zo'n soortgelijk aanbod staan van Ruud, waar ik wat vaker kom dan in Delft. Waarschijnlijk gaat hij het ook wel repareren allemaal.

Ik heb vandaag de verzekering gebeld om het schaderapport van de expert te krijgen, om daar mee aan de gang te gaan. Er wordt gezegd dat dit pas volgende week dinsdag verwacht wordt... Echt snel gaat het allemaal niet dus....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.