Ga naar inhoud

Rollover bars

bridders

Aanbevolen berichten

• Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dat is al een goed begin. Je hebt nog een paar extra onderdelen nodig om de boel gemonteerd te krijgen. Hiervoor geeft het bij de dealer retrofitting kits, net zoals je dat bijvoorbeeld ook voor de hardtop hebt. Prijs zal rond de €100,- á €150,- liggen.

Hier vind je een heel mooi verhaaltje, kun je lekker de nacht mee doorkomen. :lmao:

http://www.mz3.net/articles/228.html

Je hoeft je dus geen zorgen te maken over het HK gebeuren, wat in het rood omschreven staat.

Link naar reactie
Met de juiste onderdelen bij de hand is het trouwens een fluitje van een cent. Er zijn geen speciale gereedschappen voor nodig om ze gemonteerd te krijgen. Leent zich dus prima uit voor een klusdag, maar is ook heel goed zelf te doen. ;)

Oef, ik schrok even. Ooit een PDF gedownload met tabellen over serienummers / type Z3 en produktieaantallen. Op basis van die gegevens kwam de mijne uit 1996 met een M43 motor terwijl ik echt een M44 heb :P ? Bij Realoem.com de VIN code ingevuld en deze gaf gelukkig een M44 uit maart '98 aan. Dit komt beter uit met de afgiftedatum op het kentekenbewijs. Pfeuw... Rollbars blijven mogelijk.

Moet ik bij de BMW een retrofit kit bestellen en heb ik dan alles wat ik nodig heb of kan het ook anders?

Link naar reactie
Dat is al een goed begin. Je hebt nog een paar extra onderdelen nodig om de boel gemonteerd te krijgen. Hiervoor geeft het bij de dealer retrofitting kits, net zoals je dat bijvoorbeeld ook voor de hardtop hebt. Prijs zal rond de €100,- á €150,- liggen.

Op de 1.8 van 2000 (dus facelift) heb ik toendertijd OEM rollbars laten monteren. Wat er naast de rollbars allemaal bijzat: nieuw opbergvak, nieuw deksel, de stangen waar de rollbars in moeten, andere "torentjes", kortom een heleboel, alleen om die rollbars correct te kunnen monteren. Het kostte dan ook wel aanzienlijk meer dan € 150, afgezien van de montage!

Link naar reactie
Net gekeken, en je hebt inderdaad gelijk. Ga maar uit van een kleine €300,- wil je het op de officiële manier doen.

Rolbeugels passen op Z3's die geproduceerd zijn na de eerste maand van 1997.

Nou... ik vrees €300 per beugel.. Of is dit 670 dollar (volgens realoem.com) inclusief montage door een dealer?

Link naar reactie
Ga maar uit van een kleine €300,- wil je het op de officiële manier doen.

Ik weet niet meer precies hoeveel het was Sledge, maar alleen al de onderdelen, inclusief rollbars, kostten me aanmerkelijk meer dan 300 euro. BMW, weet je wel?

EDIT: Bridders zit minimaal in de buurt! Exclusief montage!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in