Ga naar inhoud

z3 m en Qp waardebehoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

laatst heb ik even een rondje meegereden en zelfs even mogen rijden in een z3 coupe 2.8 in Schagen en dat beviel mij zeer goed.

Nu ben ik zelf wel zo dat ik dan de :D serie wil gaan kopen in de loop van het jaar.

Een maat van mij is er ook achtergekomen dat een z3 erg mooi is. Hij vind zelf echter wel de roadster mooier.

Zijn vraag is eigenlijk: In hoeverre zal een z3 :D roadster zijn waarde behouden? En eigenlijk heb ik een beetje dezelfde vraag maar dan gericht op een z3 coupe M..

Natuurlijk willen wij beide weten, waar men op moet letten als we er 1 gaan aanschaffen en is het verstandig om over de grens te gaan kijken?

Graag een reactie...

Bedankt weer mensen !

Groetjes van

Kees en Ben

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn vrouw rijdt een Z3 QP 2.8 en in het weekend rijdt ik er ook regelmatig in. En elke keer valt het mij weer op hoeveel reacties je krijgt. Ik ben er van overtuigd dat dit model zodanig apart vorm gegeven is dat het een blijvertje is. De nieuwe QP lijkt in niets op het huidige model dus zal de oude QP altijd een groep liefhebbers behouden.

Link naar reactie
Hier zijn al best wat topics over geweest, pak ze zoekfunctie rechts boven in beeld maar en je zal veel vinden hierover :D

En met welke zoeknaam kan ik dan het beste zoeken, heb namelijk al wel het één en ander geprobeerd, maar niet met de juiste antwoorden. Zelf heb ik wel het idee dat een Qp meer waardevast is als een roadster. Dus in hoeverre kan je spreken van een waardevaste auto in geval van een roadster M>?

Voor wat betreft aankooptips kom ik er wel uit.

@roodkapje.

Ik heb bergrepen dat jij de juiste persoon bent om mee in contact te komen als ik echt ga kijken voor een z3. In dat geval is er misschien ook iets te regelen dat jij mee gaat om te kijken? Natuurlijk tegen een vergoeding......

Link naar reactie

Ga er maar vanuit dat beide modellen, mits in perfecte staat, op den duur collector-items worden.

De Coupé wellicht nog iets meer dan de Roadster, omdat die Zo ZeldZaam Zijn.

Neem bijvoorbeeld een E30 M3, daar word goud voor gegeven.

Of de E30 Touring [Geen ///M dus], als je hier een 325 IX van hebt ben je de man.

Zeker weten dat achter een jaar of tien alle Z3's in perfecte staat nog steeds een goede dagwaarde hebben.

Oh ja, bij de weg, welkom hier... :D

Link naar reactie
En met welke zoeknaam kan ik dan het beste zoeken, heb namelijk al wel het één en ander geprobeerd, maar niet met de juiste antwoorden. Zelf heb ik wel het idee dat een Qp meer waardevast is als een roadster. Dus in hoeverre kan je spreken van een waardevaste auto in geval van een roadster M>?

Voor wat betreft aankooptips kom ik er wel uit.

@roodkapje.

Ik heb bergrepen dat jij de juiste persoon bent om mee in contact te komen als ik echt ga kijken voor een z3. In dat geval is er misschien ook iets te regelen dat jij mee gaat om te kijken? Natuurlijk tegen een vergoeding......

Bedankt voor je vertrouwen, en is uiteraard altijd mogelijk.

Wat betreft de waarde is altijd moeilijk in te schatten maar de zeldzaamste en i.z.g.s. zijnde exemplaren zullen altijd waardevast blijven.

HIER, nog een topic over waardevast, staat ook geloof ik al in sledge rijtje :thumbup:

Link naar reactie
Een hobby mag geld kosten.

Je koopt een Z3 met emotie en niet zo rationeel dat je voor de aanschaf al gaat kijken of hij wel waardevast genoeg is.

LEEF!!

Helemaal mee eens. En als je zonodig voor waardevast gaat zijn er andere, bepaalde merken waar je zekerder bent. En dat hoeft echt niet altijd zonodig Ferrari cs te zijn...

DCP_0653.jpg

Link naar reactie
Mijn vrouw rijdt een Z3 QP 2.8 en in het weekend rijdt ik er ook regelmatig in. En elke keer valt het mij weer op hoeveel reacties je krijgt. Ik ben er van overtuigd dat dit model zodanig apart vorm gegeven is dat het een blijvertje is. De nieuwe QP lijkt in niets op het huidige model dus zal de oude QP altijd een groep liefhebbers behouden.

Klopt. Die ervaring heb ik ook :rolleyes:

Deel dan ook je mening voor wat de Qp betreft, de roadster blijft een "gewone" cabrio voor de niet-kenner.

Link naar reactie
de roadster blijft een "gewone" cabrio voor de niet-kenner.

'De knuppel in het hoenderhok gooien'... :rolleyes:

Kunnen Ze dat in Hasselt...? :)

Link naar reactie
Tuurlijk... :party:

Effe jennen mag toch ? Heb jullie zelfs de laatste tijd vaak zien praten over een kappers - en/of damesauto.

Man, heb ik toen op mijn tanden moeten bijten om niet te reageren :drank:

Waarom zou je niet reageren?? Daar gaat het hier om.

Link naar reactie
Tuurlijk... :(

Effe jennen mag toch ? Heb jullie zelfs de laatste tijd vaak zien praten over een kappers - en/of damesauto.

Man, heb ik toen op mijn tanden moeten bijten om niet te reageren :P

Ze zijn toch niet afgebroken hoop ik.

Link naar reactie
kijk, DIE is nou wel mooi :(

Het zijn TWEE verschillende auto's hoor.... :P een volvo p1200 es en die andere een reliant scimitar. het is trouwens een rare trend om alles tegenwoordig maar qp te noemen... zo noemt het bekende duitse taxibedrijf dit ook een coupe....

Mercedes%20CLS%20001.jpg nou... no way jose!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in