Ga naar inhoud

Airbag lampje blijft branden en lampen gaan moeilijk uit.

Aanbevolen berichten

Allen,

Sinds gisteren ben ik door een ruil (Chevrolet Suburban 1980 tegen BMW Z3) in het bezit gekomen van een Z3...Auto bevalt top, maar heb een tweetal vraagjes waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:

* Airbag lampje blijft branden (is dit eenvoudig te verhelpen?)

* Verlichting gaat moeilijk uit (is dit eenvoudig te verhelpen?)

Wellicht dat deze vragen eerder de revue gepasseerd zijn, maar kon zo gauw geen antwoorden vinden.

Alvast enorm bedankt voor eventuele reacties.

Greetz,

Flex

:D

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Allen,

* Airbag lampje blijft branden (is dit eenvoudig te verhelpen?)

* Verlichting gaat moeilijk uit (is dit eenvoudig te verhelpen?)

Flex

:thumbup:

Betreffende airbaglampje : dat zal men je hier wel bevestigen, dat komt wel meer voor.

Ik ben ermee naar de dealer gegaan. Werd de eerste maal gereset. Na een aantal weken opnieuw aan. Bleek het de airbag van de rechterstoel te zijn. De monteur van de plaatselijk BMW-dealer heeft dan de connector ertussen uit genomen en de kabels aan mekaar gemaakt. Sinds meer dan een jaar geen probleem gehad ermee.

Verlichting heb ik geen idee. Maar er zal je nog wel iemand mee kunnen helpen... :D

Link naar reactie

Airbaglampje kan gereset worden, moet dan ook uitgelezen worden waar de eventuele fout zit, zoals al beschreven is dit vaak veroorzaakt door een slecht contact van de gordelspanner bij een van de twee stoelen.

Verlichting gaat moeilijk uit ? welke verlichting ? stads,dim,groot of binnenverlichting ?

Link naar reactie
Stadsverlichting.....als ik de knop indruk gebeurd er in eerste instantie niets.......

:(

Heb dit zelfde probleem ook gehad met mijn vorige Z3 (heb jij die nu misschien :m:), niets aan te doen behalve dan bij het uitzetten van het licht een flinke klap op de knop te geven.

Airbaglampje...tja...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Airbaglampje kan gereset worden, moet dan ook uitgelezen worden waar de eventuele fout zit, zoals al beschreven is dit vaak veroorzaakt door een slecht contact van de gordelspanner bij een van de twee stoelen.

Verlichting gaat moeilijk uit ? welke verlichting ? stads,dim,groot of binnenverlichting ?

Airbaglampje, bij mij al de 2de keer in 2 weken. 2 keer dezelfde oorzaak, gordelspanner bij de bijrijdersstoel. Moet deze altijd door de dealer ge-re-set worden? Of gewoon stekker loshalen, pinnetje schoonmaken, klik en klaar is kees.

Ik blijf niet op en neer rijden naar de dealer...... :D

Link naar reactie
Airbaglampje, bij mij al de 2de keer in 2 weken. 2 keer dezelfde oorzaak, gordelspanner bij de bijrijdersstoel. Moet deze altijd door de dealer ge-re-set worden? Of gewoon stekker loshalen, pinnetje schoonmaken, klik en klaar is kees.

Ik blijf niet op en neer rijden naar de dealer...... :D

Als het blijft optreden het stekketje er tussen uit halen en de dradjes aan elkaar solderen en isoleren, weg probleem, is een te hoge overgangs weerstand in het stekkertje waardoor het lampje geactiveert wordt.

Ik had hetzelfde probleem, heb toen de pootjes in het stekketje een IETSJE omgebogen en de andere kant volgesmeerd met zuurvrije vaseline en heb het probleem niet weer gehad.

Lampje moet wel worden gereset maar dat kan ook in een garage waar ze een computer hebben. :P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in