Ga naar inhoud

Nog een rode erbij....?

Aanbevolen berichten

Kwam deze in Duitsland tegen. Is een 98-er met 67.000 op de teller. Deze :wave: heeft een rode kap. Dat misstaat helemaal niet, in tegendeel :thumbup: Maar dat zagen we bij Roodkapje ook al.

Ik heb al wat meer gegevens opgevraagd bij de verkoper. Is overigens een particulier, maar zal toch geen probleem moeten zijn. De Zzz is schadevrij en de Fahrzeugbrief is ook aanwezig. Toch is het jammer dat je 550km zal moeten rijden om de auto in het echie te kunnen zien :D . Zo op het eerste gezicht en de foto's (onderstaande zijn niet de enige) ziet het er prima uit. Of ziet iemand van jullie gelijk al iets wat niet zal kloppen. De vloermatten zal ik er gelijk al uitgooien en de Zzz wordt geleverd met de standaard ;) velgen.

z3m50qx.jpg

imgp04712ng.jpg

Toch zit ik met bepaalde twijfels om verdere actie te ondernemen. Een is de afstand, de ander dat een particulier deze aanbied.

Wat zouden jullie doen?

Thnkx,

Ruben

Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

FF wat meer gegevens opvragen, hoeveel eigenaren heeft ie gehad, serviceboekjes enz., hoe lang heeft ie hem al. Kijk eens op bmw.de op de gebrauchtwagenboerse daar staat ook een zilveren.

En ja je loopt natuurlijk meer risico dan bij de dealer maar van de andere kant garantie duurt ook maar een jaar.

Link naar reactie

Wwij hebben de M bij een Duitse dealer gekocht. We hebben zowel particulier en Dealer auo's bezocht.

Er zat bijzonder veel "troep"tussen zeker wanneer je van plan bent om een eerlijke auto te kopen.

De M "zilver met zwart"die wij hebben is met een volleidge historie en was 1e eigenaar (man verzamelde M uitvoeringen) en had een nieuwe z4 M besteld. Tot nu toe veel plezier van, mede dankzij het fijne Europlus gevoel. op internet lees je toch wel veel indianenverhalen over de M motor en aandrijving.

Zoek een eerlijke auto ook al moet je meerdere auto's bezoeken. Maak er gewoon een leuk reisje van, wij hebben ruim 2400km gereden en uiteindelijk een M gekocht vlakbij de Zwitserse grens.

Heel misschien gaan we hem al snel inruilen tegen een Z4.....!! Even het thuisfront nog overtuigen......!!!!!

Leon :thumbup:

Link naar reactie
Kwam deze in Duitsland tegen. Is een 98-er met 67.000 op de teller. Deze :m: heeft een rode kap. Dat misstaat helemaal niet, in tegendeel :thumbup: Maar dat zagen we bij Roodkapje ook al.

Ik heb al wat meer gegevens opgevraagd bij de verkoper. Is overigens een particulier, maar zal toch geen probleem moeten zijn. De Zzz is schadevrij en de Fahrzeugbrief is ook aanwezig. Toch is het jammer dat je 550km zal moeten rijden om de auto in het echie te kunnen zien :( . Zo op het eerste gezicht en de foto's (onderstaande zijn niet de enige) ziet het er prima uit. Of ziet iemand van jullie gelijk al iets wat niet zal kloppen. De vloermatten zal ik er gelijk al uitgooien en de Zzz wordt geleverd met de standaard :D velgen.

Toch zit ik met bepaalde twijfels om verdere actie te ondernemen. Een is de afstand, de ander dat een particulier deze aanbied.

Wat zouden jullie doen?

:m: NIET DOEN !!!

Nee geintje, alleen zal ik de enige niet meer zijn in deze kleurstelling met rode softtop, buiten mij om weet ik er nog 2 in nederland

Omdat een particulier deze aanbiedt zou ik geen reden vinden om het niet te doen, wel even na chekken of hij hem al een tijdje op z'n naam heeft staan, zodat je niet met een nephandelaar te maken hebt. vraag desnoods of hij een kopie wil mailen van de fahrzeugbrief, staan alle eigenaren op, en wat de reden is dat hij hem verkoopt en dat er op zeker een service boekje met history bijzit, desnoods ook een kopie vragen, door de telefoon zeggen ze allemaal dat het erbij zit maar al ben je daar is het opeens zoek B)

Ben met mijn zoektocht naar de :D ook bij dealers en handelaren geweest en heb hem uitijndelijk van een particulier gekocht :D Heeft als voordeel dat alles op het gemak bekeken kan worden zonder zenuwachtige liegende verkopers, de particuliere verkoper is ook een liefhebber :D

succes.

Link naar reactie

Die is het inderdaad!!

Ik zal inderdaad een kopie van de fahrzeugbrief opvragen en ook een kopie van het service boekje. Dan weten we alweer wat meer. Als ie daar moeilijk over gaat doen, weten we gelijk hoe laat het is....

Als de wagen schade heeft gehad, hij zegt van niet maar je weet nooit, staat dat dan ook op de fahrzeugbrief of kan je dat ergens anders vandaan halen?

Trouwens, geweldig al die reacties! :schater::newblush:

Ruben

Link naar reactie

Kijk eens op bmw.de op de gebrauchtwagenboerse daar staat ook een zilveren.

Ik zit net te zoeken op de "beurs", maar zie niets hogers staan dan een 3.0ltr..... :newblush:

Pierre, als jij hem nog een keer zit staan, zou je dan de Link hier neer kunnen zetten??

Ruben

Link naar reactie

Vanochtend kopie van Fahrzeugbrief en serviceboekje opgevraagd en reeds ontvangen. De beste man heeft de wagen 4 jaar bereden en doet hem weg gelet op de weinig km's die hij per jaar rijdt. Naam en toenaam van de garage waar hij de <_< in onderhoud heeft gehad heb ik ook. Is een Jaguar-dealer.

Alleen is er een beurt uitgevoerd bij 61.000km op 20.03.2003, welke tevens de laatste is geweest...... Daarbij is de Ölservice en Inspektion I uitgevoerd. Staat nu 67.000km op de teller en heeft dus 3 jaar geen beurt gehad :newblush:

Hoe denken jullie hierover?

Link naar reactie

Je bedoelt te zeggen dat de auto na 6000 km geen beurt heeft gekregen. Is normaal hoor.

Gemiddelde van 2000 km/jaar!! :newblush: Nog minder dan Pierre met Emmie reed!

En ach... 500 km, zo'n 3,5 uurtjes rijden. Gewoon doen zou ik zeggen, het lijkt er al op of je verliefd op de auto bent dus.................... Neem wel iemand mee.

Link naar reactie
Vanochtend kopie van Fahrzeugbrief en serviceboekje opgevraagd en reeds ontvangen. De beste man heeft de wagen 4 jaar bereden en doet hem weg gelet op de weinig km's die hij per jaar rijdt. Naam en toenaam van de garage waar hij de :m: in onderhoud heeft gehad heb ik ook. Is een Jaguar-dealer.

Alleen is er een beurt uitgevoerd bij 61.000km op 20.03.2003, welke tevens de laatste is geweest...... Daarbij is de Ölservice en Inspektion I uitgevoerd. Staat nu 67.000km op de teller en heeft dus 3 jaar geen beurt gehad :P

Al is het boekje netjes is bijgehouden tot 2003 geen probleem klinkt allemaal niet zo verkeerd bij thuiskomst de :m: lekker vertroetelen met een inspectie 2 en alle olie,s verversen kan je een vol jaar genieten zonder zorgen, gelet op het geld wat ze er voor vragen, ik was al onderweg geweest :D

Link naar reactie

@ Roodkapje,

Waar moet je aan denken wat kosten betreft bij een Inspektie 2 en de olie's?

Ik vraag dit zodat ik dat eventueel mee kan nemen in de onderhandelingen. MITS, we daar aan toe komen natuurlijk......

Ruben

Link naar reactie
@ Roodkapje,

Waar moet je aan denken wat kosten betreft bij een Inspektie 2 en de olie's?

Ik vraag dit zodat ik dat eventueel mee kan nemen in de onderhandelingen. MITS, we daar aan toe komen natuurlijk......

Ruben

Dealer prijs zal zo rond de 1000,- euries liggen, kijk goed naar de remblokken en remschijven, banden die zijn ook prijzig ;) uitlaat beurt weinig mee is geheel van roestvrij staal, controleer wel of er geen binnendempers losliggen en de katylisator geen herrie maakt. luister goed naar de vanos en controleer de versn.bak en cardan goed. luister ook of je geen kleppen hoort tikken. chek ook het oliepijl en hoe de olie eruitziet ook eventuele aanslag onder de olievuldop.kijk ook even naar de cardanophanging zowel in de kofferbak als onder de auto. kijk verder kwa carrosserie of alle naatjes gelijk liggen.let met een proefrit of hij goed spoort in rechtuitstand en niet trekt naar links of rechts.

succes :wave:

Link naar reactie
Vanochtend kopie van Fahrzeugbrief en serviceboekje opgevraagd en reeds ontvangen. De beste man heeft de wagen 4 jaar bereden en doet hem weg gelet op de weinig km's die hij per jaar rijdt. Naam en toenaam van de garage waar hij de :wave: in onderhoud heeft gehad heb ik ook. Is een Jaguar-dealer.

Alleen is er een beurt uitgevoerd bij 61.000km op 20.03.2003, welke tevens de laatste is geweest...... Daarbij is de Ölservice en Inspektion I uitgevoerd. Staat nu 67.000km op de teller en heeft dus 3 jaar geen beurt gehad ;)

Blijft toch een beetje verdacht 6000 km in drie jaar, om de twee jaat gaan toch een aantal lampies branden ongeacht de km's -_-

Link naar reactie

Bedankt voor de tips waar opgelet moet worden bij de proefrit :foto:

Ik heb wel "enig" verstand van zaken wat auto's betreft, maar bij controle van de schijven en blokken wordt wordt het al weer lastig :lol: . Geluiden en naden gaat nog wel lukken, maar dan houdt het wel op.

Is het misschien nog een idee om een Dekra-keuring in Duitsland uit te laten voeren? Of is een dergelijke keuring niet veel zeggend?

Link naar reactie
Bedankt voor de tips waar opgelet moet worden bij de proefrit :foto:

Ik heb wel "enig" verstand van zaken wat auto's betreft, maar bij controle van de schijven en blokken wordt wordt het al weer lastig :muur: . Geluiden en naden gaat nog wel lukken, maar dan houdt het wel op.

Is het misschien nog een idee om een Dekra-keuring in Duitsland uit te laten voeren? Of is een dergelijke keuring niet veel zeggend?

Schijven kan je makkelijk zien, als die erg ribbelig zijn en met diepe groeven moeten ze vernieuwd en dan moeten de blokken ook gelijk :lol:

Dekra keuring is wel een goede, dan wordt er ook kritisch naar gekeken.

Link naar reactie

Dekra keuring schijnt bijna net zo goed te zijn als de ANWB keuring. Het voordeel is dat ze bij de auto langs komen en je niet naar een keuringsstation hoeft. Het nadeel daarvan is wel dat ze natuurlijk minder mee hebben. De keuring schijnt veel sneller te gaan dan ANWB (oftewel ze besteden er minder aandacht aan)

Ik zou sowieso NOOIT meer een auto kopen zonder keuring. En al HELEMAAL NIET zo'n auto. Ongeacht of ie nu pariculier is of van garage :foto:

Link naar reactie

THNKX!!

Ik heb nog even wat nadere info opgevraagd. Tevens aangegeven dat indien ik na het zien en rijden van de auto nog interesse heb, een Dekra-keuring moet plaatsvinden. Over de kosten daarvan komen we dan wel uit. Kijken of ie dat geen probleem vindt. Indien wel, weten we genoeg :foto: :lol:

Maar als ie het geen probleem vindt, dan ben ik van plan volgende week langs te gaan.

Link naar reactie
THNKX!!

Ik heb nog even wat nadere info opgevraagd. Tevens aangegeven dat indien ik na het zien en rijden van de auto nog interesse heb, een Dekra-keuring moet plaatsvinden. Over de kosten daarvan komen we dan wel uit. Kijken of ie dat geen probleem vindt. Indien wel, weten we genoeg :foto: :lol:

Maar als ie het geen probleem vindt, dan ben ik van plan volgende week langs te gaan.

klinkt erg veelbelovend, :muur: beetje verliefd :wave: suc6

Link naar reactie

Door het vergaren van steeds meer informatie over de auto, ga je een steeds beter beeld krijgen van de historie van de auto.

Op het moment worden bij de BMW-dealer nog wat rekeningen opgevraagd met name met betrekking tot het wisselen van de Vanusunit (terugroepactie). Verder nog wat meer info ontvangen wat "slijtage" en "vernieuwingen" betreft.

Maar veliefd op deze :muur: wil ik (nog) niet zijn! Anders blijf je niet meer reëel en wordt je te veel door je gevoel geleid :foto: :lol:

Link naar reactie

Ja hou je hoofd koel. Dat is voor je portomonee het beste. Ik had ook 1.5 jaar gezocht voor ik de mijne vond. (en er vervolgens maar 1 jaar van kunnen genieten :foto: )

Bedenk dat als deze het niet is, er genoeg anderen zijn..

Link naar reactie

Ik probeer mijn hoofd ook koel te houden. Denk dat ik volgende week gewoon ga kijken of het in werkelijkheid ook iets is. Als de wagen en de verkoper in het echt ziet, zegt ook al veel. Op papier ziet het er in ieder geval goed uit.

@DJL, waarom maar een jaar? :(

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in