Ga naar inhoud

Gaspedaal


Gast Gast_Leeuw

Aanbevolen berichten

Gast Gast_Leeuw

Het gaspedaal van de BMW ( eigenlijk alle BMW's die ik gehad heb ) gaan zwaarder dan bij andere auto's

Is er een reden voor dat dit zo is en zou ik zo veren kunen verwijderen zodat het makkelijker gaat ( vind ik prettiger rijden )

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

je kunt een paar gaskleppen loshalen :blink:

Of je gaskabel (als je die nog hebt) een smeren met teflon, helpt ook goed. :blink:

In mijn ervaring voelt een gaspedaal van BMW niet wesenlijk anders dan andere merken ;)

Link naar reactie

Weet je zeker dat het niet je VOET is die zwaar is? :blink:

nee serieus, ik vind het pedaal helemaal niet zwaar gaan. In ons Golfje is ie idd lichter wat ik behoolijk irritant vind. Het rijdt zo onrustig. Het gaspedaal van de Maserati ging trouwens nog veel zwaarder, maar ja dan kan ook een foutje zijn geweest. Er klopte wel meer niet aan die auto :blink::schater:

Link naar reactie

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ff dacht bij de titel dat we weer een tuningvoorstel hadden om het gewicht van de auto te verlagen. Ditmaal door er een lichtere gaspedaal in te plaatsen. Ja, je wordt hier wel wereldvreemd. :blink:

Link naar reactie
Maar om je vraag te beantwoorden; volgens mij kun je inderdaad de veer onder het pedaal strakker of slapper instellen. Ik denk dat in TIS wel staat hoe dat moet.

Ik heb in TIS geen officieele manier gevonden om het pendaal lichter te laten voelen ! De torsieveer (terugtrekveer) van je gaspendaal bepaald oa deze kracht en is belangrijk om je pendaal weer naar de begin positie te krijgen. Niet mee hobby-en dacht ik ! :huh:

Link naar reactie

Je bedoelt toch niet, dat de eerste slag van het pedaal zwaar gat? had ik met mijn 1.8

""Gasklep"" bleek äan te lopen Na enig schuurwerk met grof/fijn schuurpapier is dit opgelost en werkt het weer licht en schokvrij

rob

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Je bedoelt toch niet, dat de eerste slag van het pedaal zwaar gat? had ik met mijn 1.8

""Gasklep"" bleek äan te lopen Na enig schuurwerk met grof/fijn schuurpapier is dit opgelost en werkt het weer licht en schokvrij

rob

Dat probleem met die eerste slag van het gaspedaal heb ik ook bij mijn zzz 19. Is het nodig om voor het polijsten het betrffende deel te demonteren of doe je het gewoon gemonteerd en wel???

Adriaan

Link naar reactie
In mijn ervaring voelt een gaspedaal van BMW niet wesenlijk anders dan andere merken :wave:

[paybackmodus]weZenlijk[/paybackmodus] :lol:

Link naar reactie
Dat probleem met die eerste slag van het gaspedaal heb ik ook bij mijn zzz 19. Is het nodig om voor het polijsten het betrffende deel te demonteren of doe je het gewoon gemonteerd en wel???

Adriaan

alleen rubberen aanzuigbuis verwijderen. Dan gasklep open trekken en met schuurpapiertje (grof/fijn) klep bewerken. wel zorgen dat je met een vochtige doek alle slijpsel verwijdert, voordat je de motor start.

Ook bleek pedaal zelf zwaar te gaan, scharnierpunten met siliconen spray inspuiten en werkt nu weer prima.

Gaspedaal van bmw gaat zwaarder dan van een ander merk, althans de zzz, mijn 1 serie gaat ook aardig licht.

rob

Link naar reactie
alleen rubberen aanzuigbuis verwijderen. Dan gasklep open trekken en met schuurpapiertje (grof/fijn) klep bewerken. wel zorgen dat je met een vochtige doek alle slijpsel verwijdert, voordat je de motor start.

Ook bleek pedaal zelf zwaar te gaan, scharnierpunten met siliconen spray inspuiten en werkt nu weer prima.

Gaspedaal van bmw gaat zwaarder dan van een ander merk, althans de zzz, mijn 1 serie gaat ook aardig licht.

rob

Bedankt! Ga meteen aan de slag.

Gr Adriaan

Link naar reactie

Als het pedaal voor een kwart is ingetrapt kun je de overgang naar de grotere vlinderklep bij mij voelbaar merken. Dit is naar mijn geweten niet op te lossen.

Maak het beschermkapje boven op de gaskabel maar eens los en trek eraan. Dan zie je de kleine klep eerst open gaan en vervolgens de grote.

Link naar reactie
Als het pedaal voor een kwart is ingetrapt kun je de overgang naar de grotere vlinderklep bij mij voelbaar merken. Dit is naar mijn geweten niet op te lossen.

Maak het beschermkapje boven op de gaskabel maar eens los en trek eraan. Dan zie je de kleine klep eerst open gaan en vervolgens de grote.

1.8 heeft maar 1 klep ;) , weet niet hoe dit by 1.9 zit, verder dacht ik dat na de facelift alles computer gestuurd werd, dus geen kabel?

rob

Link naar reactie
Als het pedaal voor een kwart is ingetrapt kun je de overgang naar de grotere vlinderklep bij mij voelbaar merken. Dit is naar mijn geweten niet op te lossen.

Maak het beschermkapje boven op de gaskabel maar eens los en trek eraan. Dan zie je de kleine klep eerst open gaan en vervolgens de grote.

Klopt precies. Ben intussen aan de slag gegaan en heb de hele zaak soepel gekregen. Er zit in de aanzuigbuis een soort zwarte aanslag die zich daar in de loop der jaren opbouwt. Voorzichtig krabben met een schroevedraaier (klein) en vooral het randje schoonmaken waar de vlinderkleppen tegenaan stuiten. Vooraf inspuiten met WD40. Met de vingers kun je dat randje goed voelen. Het geheel loopt weer soepel en reageert prima op het gas.

Groet,

Adriaan

Link naar reactie
Klopt precies.

heb de hele zaak soepel gekregen.

aanzuigbuis

aanslag die zich daar in de loop der jaren opbouwt.

Voorzichtig krabben

en vooral het randje schoonmaken waar de vlinderkleppen tegenaan stuiten.

Vooraf inspuiten.

Met de vingers kun je dat randje goed voelen. Het geheel loopt weer soepel en reageert prima op verleiding.

Groet,

Adriaan

:foto: Oh...me so Naughty... :blink:

Link naar reactie
Deze bedoel ik dus Zedri :blink:

:foto: :schater:

Voor Huub, je hebt nu gelukkig een Mac, nu mag het... ;)

Misschien iets te heftig voor hier, dus saven en indien nodig deleten... B)

idildo2xlwx1.jpg

Link naar reactie
:foto: :schater:

Voor Huub, je hebt nu gelukkig een Mac, nu mag het... ;)

Misschien iets te heftig voor hier, dus saven en indien nodig deleten... B)

idildo2xlwx1.jpg

Sorry jongens moet nu even off line,Reinata wil ineens internetshoppen :blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.