Ga naar inhoud

stoel z3

Gast pete

Aanbevolen berichten

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou zomaar.

Ik las het een en ander over tuning. Ik mis hierin het verminderen van het gewicht van de auto. Als een stoel al zo'n 15 a 20 kilo weegt en je hebt er twee, dan kan een lichte stoel al zo'n 20 kilo in gewicht schelen (2 stoelen).

Dat is best veel. En dan nog eens die rare balk eruit met dat net wat je toch nooit gebruikt. Geen idee hoeveel dat weegt maar het ziet er zwaar uit. Dan nog het gereedschap en het reservewiel eruit. Al met al misschien wel 30 kilo minder in totaal.

Ja..en natuurlijk een korte broek aan en lichte gimpies ;>

En zoals jullie weten F=M.A dus:

100km/uur in 7 sec geeft een versnelling a = 3,9682 m/s2

De auto weegt origineel 1255 kilo

Dus de kracht wat de motor levert is F=1255*3,97=4982 Newton

Nu maken we het gewicht 30 kilo minder en dus: F=M*A geeft nu

4982=1225*a en dus is de versnelling nu a=4,0669 m/s2

Dus de auto zit nu op 100km per uur (100km\u=27,77m/s en v=t*a) op t=v/a=27,77/4,0669=6,82 seconden

Tja....dus laat zoveel mogelijk thuis! Dan ben je sneller weg!

Link naar reactie

Hé, interessant. Een technisch baasje, hè?

Registreer je s.v.p. even en plaats eens meer van dit soort wetenswaardigheden. Altijd leuk en ik ben benieuwd naar de reacties hierover. :D

Link naar reactie

Hebben we wat geleerd de afgelopen dagen? :) Zonder voorstellen zomaar een leuke hartelijke reactie geven. ;)

Pete welkom hier. :D

Link naar reactie

F=m*a (geen hoofdeletters voor massa en versnelling ;) )

Verder: haal zeker het MObility systeem, de stoelen, het net en afdekrol + radio en speakers eruit. Scheelt kilooooo's :D

Link naar reactie
Nou zomaar.

Ik las het een en ander over tuning. Ik mis hierin het verminderen van het gewicht van de auto. Als een stoel al zo'n 15 a 20 kilo weegt en je hebt er twee, dan kan een lichte stoel al zo'n 20 kilo in gewicht schelen (2 stoelen).

Dat is best veel. En dan nog eens die rare balk eruit met dat net wat je toch nooit gebruikt. Geen idee hoeveel dat weegt maar het ziet er zwaar uit. Dan nog het gereedschap en het reservewiel eruit. Al met al misschien wel 30 kilo minder in totaal.

Dus de auto zit nu op 100km per uur (100km\u=27,77m/s en v=t*a) op t=v/a=27,77/4,0669=6,82 seconden

:lol: Schitterend... :) Vooral die korte broek en gympie's.

Maar die rare balk met dat net...??? Bedoel je het windscherm ???

Bij de weg, er is hier bij mijn weten maar één iemand die wel eens over gewicht besparing praat en dat is Piérre. Vooral met de wielen is hij hier kritisch op.

Link naar reactie
Nou zomaar.

:lol: Schitterend... :) Vooral die korte broek en gympie's.

Maar die rare balk met dat net...??? Bedoel je het windscherm ???

Bij de weg, er is hier bij mijn weten maar één iemand die wel eens over gewicht besparing praat en dat is Piérre. Vooral met de wielen is hij hier kritisch op.

Zedri we spreken over een QPe :m:

Link naar reactie

Volgens mij bedoelt Guest met "die rare balk met dat net wat je toch nooit gebruikt" de verhoging in het midden op de vloer, dus waar de aandrijvingsas naar achteren onder zit. Ik weet niet hoe dat heet, dat waar je middenconsole opzit. Kan 'ie beter een voorwielaandrijver nemen toch? :)

Link naar reactie
Allemaal wel leuk en aardig, maar voor die 0,2 seconde ga ik echt niet mijn interieur verwijderen. Tenzij je de Z voor op het circuit gaat gebruiken.

't Is je weer eens te veel moeite?? :):schater:

Link naar reactie

Goedemorgen allemaal.

Wat een reakties, leuk!!

Het is natuurlijk allemaal een beetje overdreven voor die 0,2 sec sneller maar ja... dat is een luchtfilter toch ook!? Ik vond het gewoon leuk eens te bekijken wat het oplevert als je zuinig bent met gewicht. Overigens is die balk de balk direct achter de stoelen waar het rolgordijntje inzit. Wellicht heeft die balk ook de functie om de auto te verstevigen. Ik rij overigens geen cabrio maar de z3 coupe. De mooiste vind ik zelf.

En eigenlijk wil ik m'n auto wel sneller maken. Maar....al die ingrepen schiten niet echt op. Behalve dan een compressor of turbo. Maar wat voor schade gaat dat opleveren aan de motor. Nu zag ik dat je ook een andere motor kan laten monteren met heel wat meer pk's. Dat kost wat, maar dan heb je ook wat! Alleen....komt ie dan nog door de APK? Kan de auto dan nog een normale service beurt krijgen bij de garage? Hoe zit het met eventuele onderdelen. Veel vragen voor een niet techneut. Gewichtsvermindering snap ik tenminste nog......

Dank voor de leuke reacties!! Erg leuk forum! Overigens ben ik al eens aangemeld maar ben de login vergeten. Ik ga wel weer opnieuw aanmelden.

Ciao!

Link naar reactie

Ik weet niet of je een airco in je Z hebt, Pete. Maar zonder dat ding ben je ook een hoop gewicht kwijt. En wat dacht je van je thuiskomertje? Ook overbodig gewicht. :blink:

Weet je wat helemaal gewicht scheelt? GEEN DAK! :blink: pak die blikopener maar...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in