Ga naar inhoud

Minimale schijfremdikte


Ralph Bertram

Aanbevolen berichten

  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wie weet wat de minimale dikte is van de voor en achter schijfremmen van een Z3 2.0 van 1999 (na de facelift)? En als ik dan toch al aan het vragen ben: idem voor een Z3 3.0i van 2001.

Bedankt, Ralph

Voor de 6 cil. behalve :D

voorschijven geventileerd min. 20,4 mm

massief min. 10,4 mm

achter geventileerd min. 17,4 mm

massief min. 8,4 mm

Link naar reactie
Mij is bekend dat er een soort slijtsensor je een seintje geeft als het echt zover is.

gr wout

Dat is een indicatie van de remblokken :D :huh:

Jeps da's helemaal waar

schijfremmen of remschijven?!

Link naar reactie

Leuk stelletje zijn jullie. De ene helft leest het belachelijk precies en de andere helft weer te slordig!

En het ging mij inderdaad om de dikte van de remschijven en niet om de dikte van de schijfremmen of de remblokjes. En mijn Z3tje heeft een facelift. En is niet van het model daarna, want dan zou die Z4 heten en dan praatte ik natuurlijk niet met armzalige Z3-rijders.....

Maar allemaal zeer bedankt voor de hulp, want nu weet ik dat mijn voorschijven bij de volgende set remblokken aan de beurt zijn, want de schijven zijn nog maar 19,5mm dik.

Groetjes,

Ralph

Link naar reactie
Leuk stelletje zijn jullie. De ene helft leest het belachelijk precies en de andere helft weer te slordig!

En het ging mij inderdaad om de dikte van de remschijven en niet om de dikte van de schijfremmen of de remblokjes. En mijn Z3tje heeft een facelift. En is niet van het model daarna, want dan zou die Z4 heten en dan praatte ik natuurlijk niet met armzalige Z3-rijders.....

Maar allemaal zeer bedankt voor de hulp, want nu weet ik dat mijn voorschijven bij de volgende set remblokken aan de beurt zijn, want de schijven zijn nog maar 19,5mm dik.

Groetjes,

Ralph

Ralph, als je wat langer op dit forum rondzwalkt ga je het nog waarderen ook!

Misschien wel eens te veel van dit en te veel van dat, maar iedereen hier heeft goede bedoelingen. En als 't om hulp of antwoord gaat: komt allemaal goed, er zijn altijd members die je helpen. Al is het maar van de wal in de sloot. ^_^

En je hebt je antwoord op je vraag, zie je wel? ;)

Link naar reactie
Ik vind het ook best geinig hoor. En ik had de smaak al opgepakt, toen ik wat over het forum rondbladerde.  ;)

:D Geen beste indruk op mij in iedergeval ;)

Sommige newbies hier zijn nog niet helemaal doordrongen van het feit dat het op ons forum niet alleen om vragen, vragen en vragen gaat, maar dat betrokken members ook over hun ZZZtjes vertellen, foto's plaatsen, dat het gaat om ervaringen uitwisselen en dat het leuk is, maar zeker niet gevraagd (!), soms wat persoonlijke dingen los te laten. Kortom, 2-weg verkeer, hoe summier ook, is meegenomen. Dit alles geldt niet alleen voor Ralph, maar zie ik méér op het forum. Ralph, je bent alleen nu effe het slachtoffer. :banaan: . Met wat meer inbreng, en niet uitsluitend vragen stellen, is dit forum nog leuker dan het al is.

Voor de duidelijkheid: subjectief, een mening, geen feit, slechts een HO, géén persoonlijke offence. :unsure:

Nou Ralph en andere heren, zeg het maar, ik laat het graag over me heen komen.

Link naar reactie

Zeg ik weet niet of jullie het door hebben, maar als jullie geintjes maken dat ik het over de dikte van mijn schijfremmen heb in plaats van de remschijven en geintjes maken dat ik zeg een model van na de facelift te hebben in plaats van het faceliftmodel, dan moet je er ook wel tegen kunnen als ik zeg dat Z3-rijders armzalig zijn door de ogen van een Z4-rijder (het model na de facelift).

Neem aan dat jullie snappen dat ik zelf een Z3-rijder ben en dus uiteraard niet echt vind dat Z3-rijders armzalig zijn.

Dus een tip: maak geen geintjes als je er niet tegen kunt om een geintje terug te krijgen! En ik vind het al helemaal niet tof als jullie dan over de hele site verdeeld over mij gaan liggen afgeven. Niets negatiefs over vrouwen, maar dat vind ik ouwewijvenstreken.

Zo nu ga ik vier dagen lekker naar Budapest. Ben benieuwd wat jullie ondertussen weer bij elkaar roddelen. :fez:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.