Ga naar inhoud

M-veren

muzzy

Aanbevolen berichten

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn :huh: onderstel veren liggen nu werkeloos bij Ruud. GRijp je kans! :m:

hoho even wachten svp.

hier heb ik het met Ruud over gehad en neem ik morgen contact met Ruud over op :D

Link naar reactie

hoho even wachten svp.

hier heb ik het met Ruud over gehad en neem ik morgen contact met Ruud over op :D

Ik wist niet dat er al iemand met interesse was.. Jullie mogen lekker tegen elkaar opbieden :m: ;)

Geintje. Ruud mag beoordelen wie het eerst was en ze het hardst nodig heeft..

Link naar reactie

hoho even wachten svp.

Rustig aan maar edwin, heb ze speciaal voor jou hier leggen. ;)

Als we toch wat anders gaan monteren bied ik ze wel aan op het forum :m: ;)

Link naar reactie
Mijn ;) onderstel veren liggen nu werkeloos bij Ruud. GRijp je kans! :D

hoho even wachten svp.

hier heb ik het met Ruud over gehad en neem ik morgen contact met Ruud over op :blink:

Rustig aan maar edwin, heb ze speciaal voor jou hier leggen. :D

Als we toch wat anders gaan monteren bied ik ze wel aan op het forum B) :D

:blink:

wil toch eerst even met de :D veren kijken wat het effect is en dan zien we wel ...

Link naar reactie

Muzzy,

Denk dat je best eens kijkt voor een setje Eibach of H&R veren en die op je standaard dempers legt. Er zijn hier hopen guys die weten waar en hoe je die aan een redelijke prijs kan bekomen. (of E bay)

Mocht je dan nog niet tevreden zijn over veerweg en/of -eigenschappen, dan kan je nog een stel M-dempers kopen en die erbij kombineren. Deze zijn hier ook "ergens" te koop... ;)

Link naar reactie
Mocht je dan nog niet tevreden zijn over veerweg en/of -eigenschappen, dan kan je nog een stel M-dempers kopen en die erbij kombineren. Deze zijn hier ook "ergens" te koop... :rolleyes:

Hier, hier, hier! ;)

Link naar reactie

Muzzy stuurde me een PM, waaarin hij meldde dat ie een KW of Weitec schroefverenset gaat aanschaffen.

Volgens de laatste berichten is dat de enige logische manier om een verlaagde wagen in Belgie nog door de technische keuring te krijgen. Namelijk schroefkit op maximum uitgedraaid en dan over de balkjes...

Ben er zelf nog niet zo zeker van of dit wel mag. Vorig jaar mocht je gaan met een schroefkit, maar dan moest ie wel vastgelast zijn, zodat hij niet meer in de hoogte regelbaar was. (begrijpe wie kan, Belgische logica :banaan: )

Link naar reactie
Muzzy stuurde me een PM, waaarin hij meldde dat ie een KW of Weitec schroefverenset gaat aanschaffen.

Volgens de laatste berichten is dat de enige logische manier om een verlaagde wagen in Belgie nog door de technische keuring te krijgen. Namelijk schroefkit op maximum uitgedraaid en dan over de balkjes...

Ben er zelf nog niet zo zeker van of dit wel mag. Vorig jaar mocht je gaan met een schroefkit, maar dan moest ie wel vastgelast zijn, zodat hij niet meer in de hoogte regelbaar was. (begrijpe wie kan, Belgische logica :banaan: )

Dat kunnen ze niet maken, vastlassen pffffff.

zo'n keuring blijft een moment opname, moet je eens kijken wat ze in duitsland overhoop halen al moet hij naar de keuring, daar bestaan zelfs bedrijfjes die standaard onderdelen hebben die ze monteren en later weer terugbouwen.

Kan je in belgie niet een herkeuring in beroep aanvragen ??

Link naar reactie

Een schroefkit heeft sinds 04/2005 geen borging meer nodig voor de Belgische keuring.

Natuurlijk moet de wagen met de schroefkit omhoog wel minimaal 9cm grondspeling hebben, inclusief bestuurder. (bij een Z4 is dit bijvorrbeeld niet mogelijk met KW v3 of Bilstein PSS9)

Let dat de schroefkit wel een Belgisch validatierapport heeft, anders zit je met de gebakken peren.

Link naar reactie

Klopt, borging is niet meer nodig. Je krijgt wel een opmerking op je keuringsbewijs maar dit is geen enkel probleem voor de volgende keuringen. Heb vandaag inlichtingen genomen voor KW en Weitec schroefset, maar er duikt terug een probleem op. Het hangt er dan vanaf welke breedte en ET van velg je neemt (vooraan) aangezien de kans erin zit dat het wiel tegen het schroefset komt. In mijn geval (18 X 8,5 - ET 40 - de tuningwinkel gaat vandaag nog contact opnemen met de invoerder en het probleem voorleggen.)

Kan opgelost worden door spacers te steken maar is volgens mij ook niet reglementair met de keuring. Gevolg: gebruik van spacers = elk jaar de schroefset eraf halen, wat ik zeker niet zie zitten :drank:

In geval dat het niet lukt ivm het schroefset zou ik opteren voor enkel de M-veren :banaan:

Link naar reactie

Zal geen KW schroefset worden omwille van beperkte plaats voor velg vooraan. Heb het niet enkel hier vernomen maar ook op het Duits forum. Had ze reeds besteld maar juist bijtijds nog kunnen annuleren :fiew:

Keuze gaat nu tussen Weitec of H&R. Weitec (overgenomen door KW) minder comfortabel dan H&R, maar wel stukken goedkoper. Zou wel opteren voor Weitec, prijsverschil mer H&R is toch iets te groot

Iemand ervaring met Weitec , maw: zijn de schroefsets van Weitec smal genoeg (dit in tegenstelling tot KW)

om vooraan 8,5 x 18 ET 40 (225/40) te monteren zonder spacers of wielkasten omleggen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in