Ga naar inhoud

M-veren

muzzy

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Z3 Coupé 2.8 die uitgerust is met de originele ophanging. Ik zou hem willen laten verlagen met de M-veren maar zou willen weten of ik hetzelfde effect (qua looks) krijg als een Z3 met de complete M-ophanging (zou zeker niet willen dat hij achteraan doorhangt). Had ook al gedacht aan een schroefkit van KW (wat natuurlijk wel duurder is, nl 1000 euro) en de Pro-kit van Eibach. Heb wel al vernomen dat de wagen met Eibach achteraan wat doorhangt. Zou ook willen weten of de wagen met KW kit of Eibach Pro-kit over het 9cm balkje kan op de keuring (zijn hier in Belgie wel serieus streng)

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom hier altijd fijn weer een Coupe rijder erbij te zien,bij de coupe heb je standaard al een m onderstel en is dus al lager als een Roadster,als je het goedkoop wil doen hoef je alleen maar de veren te vervangen door Eibach of H&R veren.Staan in het te kooptopic verschillende aangeboden.

Link naar reactie

Dank voor de verwelkoming en de vlugge antwoorden. Volgens mij wordt de Coupé NIET standaard geleverd met de M-ophanging. Ik heb bij de aankoop van de wagen(de verkoper wist niet of hij uitgerust was met M-onderstel) onmiddellijk bij de dealer geweest om zijn volledige optielijst op te vragen en wat bleek : geen M-ophanging aanwezig. 15 mm is niet veel maar je kan mooi het verschil zien tussen gewone ophanging en M-ophanging bij een Coupé. Heb alles eens doornomen op de topic ivm verlagen en vind dat het een rotzooi is voor de keuring wanneer je hem een 3 - 4 cm laat zakken. Zou denk ik opteren voor de M-veren , 15 mm dieper en geen probleem op de keuring.

Link naar reactie

Ik zie (ook hier) wel eens foto's van de QP, die zó hoog op hun poten staan dat ik denk dat ze geen enkele verlaging hebben. Ik vraag me óók af of de QP standaard een M-onderstel heeft. We hebben het er hier wel eens meer over gehad, meen ik. :lol:

Link naar reactie

Klopt Rob, heb hier genoeg foto's op computer staan van coupés met en zonder M-onderstel. Je kan zo het verschil zien. Trouwens, de optielijst met de codes liegt niet. Dealer was er ook 100% zeker van dat het M-onderstel een optie was.

Link naar reactie

Muzzy, allereerst welkom.

Je hebt hier idd genoeg vergelijkings materiaal wat verlagen betreft.

;) Onderstel is altijd een optie geweest op niet ;) (natuurlijk)

De Eibach Pro Set ( die volgens Pierre niet meer te koop is) is verstelbaar zowel voor als achter. Ik heb nooit last gehad dat de ZzZ achter lager ging staan door deze set.

Geen idee hoe de heren keurers in Belgie de Eibach set inschalen, maar in de rest van de wereld geldt het als een reguliere set voor verlagen met TUV.

Ik geloof dat Rob en DJ een complete M set te koop hebben en ik heb een Eibach set te koop, keus genoeg zou ik zeggen :D

Voordeel van een schroefset is dat je hem op 9 cm kan zetten ^_^

Link naar reactie
Muzzy, allereerst welkom.

Je hebt hier idd genoeg vergelijkings materiaal wat verlagen betreft.

De Eibach Pro Set ( die volgens Pierre niet meer te koop is) is verstelbaar zowel voor als achter. Ik heb nooit last gehad dat de ZzZ achter lager ging staan door deze set.

Geen idee hoe de heren keurers in Belgie de Eibach set inschalen, maar in de rest van de wereld geldt het als een reguliere set voor verlagen met TUV.

Ik geloof dat Rob en DJ een complete M set te koop hebben en ik heb een Eibach set te koop, keus genoeg zou ik zeggen :D

Voordeel van een schroefset is dat je hem op 9 cm kan zetten ^_^

Vandaag braspenning gebeld, chris jouw setje is pas te maken voor de :D

Link naar reactie
Ik geloof dat Rob en DJ een complete M set te koop hebben

DJ heeft de M-veren en ik heb de M-dempers, samen hadden we inderdaad een set. Hadden? Ja, hadden, want de M-veren verkoopt DJ bij nader inzien (nog?) niet, zodat slechts de M-dempers te koop over blijven.

Link naar reactie
kewl............ heb geen tijd gehad voor Braspenning vandaag.. was meer met de dealer en de importeur in Rijswijk aan hetbox2.gif ^_^

Wat zeiden ze??

Ik wou FF de nieuwprijs weten (edwin), en hij kon me gelijk vertellen dat hij al eens z'n set had gemonteerd, en van het een kwam het ander E-mail gehad bla bla kortom hij kan het passend maken op de ;) had btw ook geen spacers op voorraad (ik heb half nederland gebeld) ;)

Link naar reactie

Dit kan ik zeker geloven Chris XL dat de wagen met Eibach Pro-set (complete set)perfect ligt maar ik heb het op de Eibach Pro-kit (enkel veren). Het is dus op die Eibach Pro-kit dat ik bedoel van doorhangen achteraan.

Zou de wagen met enkel de M-veren (zonder complete M-ophanging) mooi gelijkmatig zakken (zowel vooraan als achteraan ong 15mm) of zou het een nuloperatie zijn ?

Link naar reactie

volgens mij heb je gelijk, maar Huub ook (een beetje).

De QP's staan standaard iets lager dan de R's. Misschien omdat ze zwaarder zijn, maar het is zo ^_^

Welkom hier Muzzy :D

Link naar reactie

Hey Muzzy,

Ben ook Belg en Qp rijder. Heb dus al de nodige last met het Belgische Keuringswezen achter de rug.

Mijn wagen was uitgerust met Schnitzer verlagingsveren (H & R van origine) en werd bij invoeren (uit Duitsland ) in 2003 vlotjes gekeurd. In 2004 ging hij in dezelfde konfiguratie niet meer over het beruchte balkje (van 11 cm). Dus, standaardveren met standaard dempers eronder en alles ok.

Nu heb ik de Schnitzer veren er terug onder gelegd en een balkje van 9 cm past nog net onder de wagen. Moet pas in oktaber naar de keuring dus weet nog niet wat ik ga doen : terug ombouwen of toch gewoon zo gaan.

Betreffende de dempers : mijn QP heeft het "M-fahrwerk" volgens de wagenpapieren. De schokdempers zijn van het merk Boge-Sachs.

Qua uitzicht geeft het dit :

z3maart060025hj.jpg

Verdere foto's in het membersgedeelte.

Link naar reactie
Dit draadje staat boordevol informatie.

En welkom op dit geweldige forum!!! :blink:

Ik heb me een H&R gewindefahrwerk besteld. Ik woon ook in België dus ken dat gedoe op de keuring, daarom dat ik alles officieel doe en voor op keuring te gaan de auto gewoon omhoog schroef ;)

Greetz

Post eens wat pics van je auto :rolleyes:

Link naar reactie

Zou graag wat foto's plaatsen maar 'k zou nie weten hoe ik dat moet doen, is nl. de eerste maal dat ik mij aangeef op een forum en heb er totaal geen ervaring mee.

De wagen is van bwj. 99, zilver, zwart interieur met alu inleg en met amper 58.000 km. op de teller. Zijn de echte kilometers want ben in het bezit van de volledige historiek. Dezelfde week van aankoop een Eisenmann (2 x 70) besteld, 18 duimsvelgen volgen nog. Ben zinnens om Type Mesh van Beyernwheels(maken enkel velgen voor BMW) te kopen in 8,5 x 18 en 9,5 X 18. Een 9,5 velg met een ferme boord past wel bij de lekkere kont :rolleyes:

Link naar reactie

Hallo Navigator,

Heb je zondag laatstleden nog een email gestuurd voor inlichtingen ivm je Coupé (leuke foto's trouwens). Denk dat er bij verzending iets zal misgelopen zijn aangezien ik nog geen antwoord gekregen heb

Link naar reactie
Zou graag wat foto's plaatsen maar 'k zou nie weten hoe ik dat moet doen, is nl. de eerste maal dat ik mij aangeef op een forum en heb er totaal geen ervaring mee.

De wagen is van bwj. 99, zilver, zwart interieur met alu inleg en met amper 58.000 km. op de teller. Zijn de echte kilometers want ben in het bezit van de volledige historiek. Dezelfde week van aankoop een Eisenmann (2 x 70) besteld, 18 duimsvelgen volgen nog. Ben zinnens om Type Mesh van Beyernwheels(maken enkel velgen voor BMW) te kopen in 8,5 x 18 en 9,5 X 18. Een 9,5 velg met een ferme boord past wel bij de lekkere kont :rolleyes:

typemesh_chrome.jpg

Link naar reactie

Wel Muzzy,

Als ik het zo bekijk gaat jouw wagen wat op de mijne lijken, zit namelijk ook een Eisenmann uitlaat onder. :rolleyes:

Uit welke regio van Belgie ben je ?

En wat nu met de al of niet M - vering ?

Ik dacht dat die automatisch onder de Z3 QP zat. Bij mij staat het in elk geval zo vermeld in de Fahrzeugbrief (wagen kwam uit Duitsland).

Betreffende mail : ik heb niks ontvangen. Probeer nog een keer, of stel hier je vragen maar.

Meestal antwoorden we dan met een man of 10. :schater:

Link naar reactie
Ik geloof dat Rob en DJ een complete M set te koop hebben

DJ heeft de M-veren en ik heb de M-dempers, samen hadden we inderdaad een set. Hadden? Ja, hadden, want de M-veren verkoopt DJ bij nader inzien (nog?) niet, zodat slechts de M-dempers te koop over blijven.

Het ligt er aan Rob. Aangezien mijn Z te koop komt wil ik wachten op wat de nieuwe eigenaar wil. Hij is nu best laag. Dat moet je willen. Dus als ie verkocht is met Eibachs, dan komen mijn :lol: veren uiteraard te koop. :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in