Ga naar inhoud

CVO


Gast Gast_J.J

Aanbevolen berichten

Gast Gast_J.J

Hallo allemaal,

Om mijn Z3 op nederlands kenteken te krijgen moet ik een CVO verklaring hebben , die word bij elke auto geleverd die verkocht word binnen de EU.

Nou is mijn probleem dat de Z3 die ik heb wel een europees model is maar geen CVO verklaring heeft omdat die als nieuw afgeleverd is op Aruba.

Ik heb al kontakt gehad met BMW nederland maar die dit dus niet afgeven , ook de dealers willen en kunnen dit niet.

Bij de RDW werd mij verteld dat de BMW importeur die de Z3 indertijd verkocht heeft eventueel wel een CVO verklaring kan afgeven.

Ik heb nu kontakt gehad met de importeur op Aruba en dit bedrijf wil dat wel doen.

Nu is mijn vraag aan jullie of iemand in het bezit is van CVO (Certificaat van overeenstemming).

Dit document word in principe bij alle auto's geleverd en hierin staat o.a merk,type uitvoering en dat de auto volgens EU normen is gemaakt.

Als iemand dit heeft zou ik het graag even willen inzien zodat ik een voorbeeld naar de importeur op Aruba kan zenden.

Met deze verklaring kost de keuring bij de RDW een paar tientjes , ander krijgt de Z3 een speciale keuring van ca € 1000,-.

Wie helpt mij

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Destijds met de invoer van m'n Z3 uit Duitsland ook een heel gedoe. Uiteindelijk via een Duitse dealer gekregen, die het op zijn beurt weer aanvroeg bij BMW München. Je zou ook daar kunnen vragen naar een CVO oftewel "eg typbescheinigung" Op zo'n CVO staat nl. je chassisnr. dus niet overdraagbaar.

Link naar reactie

Het CVO (certificaat van overeenstemming) kun je bij iedere Duitse dealer bestellen, zij vragen dit aan bij de fabriek :fiew: :m:

Hier staan alle technische gegevens op van je auto incl het chassisnr, de RDW gebruikt dit om de bijbehorende typegoedkeuring op te zoeken en toe te kennen :drank:

Anders zelf ff contact opnemen met Munchen :D

Link naar reactie

CvO is wel iets Europees, dacht ik :fiew:

In mijn geval heeft de Duiste dealer het in München aangevraagd. Ik kreeg hem erbij bij aflevering :drank:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.