Ga naar inhoud

Koplamp valt steeds uit

DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Ik had het eerst een tijdje met m'n achterlicht maar dat ging vanzelf over :huh:

Nu is m'n koplamp aan de beurt.

Op een gegeven moment doet ie het niet meer, dus ik check de zekering. Niks. Ik stop 'm terug, doet ie het weer... :blush:

Van het weekend valt ie weer uit, dus ik pielen in het donker. Hielp niks. Zekeringen verwisseld, helpt niet, zelfde lamp blijft uit. Ik kom thuis, gooi de motorkap open, friemelen, haal m'n handen open... :muur: Niks helpt. Dan gooi ik de motorkap dicht en hij doet het weer :huh:

Vanmorgen wil ik wegrijden WEER STUK! DUs ik met stadslicht rijden. Kom op m'n werk aan ff poeren, en ja hoor doet ie het weer!!! :wacko:

Oftewel: draadbreuk of vocht in stekkertjes? Heeft iemand een handige manier om uit te vinden waar het zit? Ik heb dus al gepield aan alle stekkertjes (ik heb xenon met de bijbehorende converters en verloopstekkertjes)

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Doe eerst de lamp vernieuwen :wacko::muur:

Als een lamp het niet meer doet en je geeft er een klap op of zoals bij jou de motorkap dicht doet smelt het draadje weer aan elkaar en doet hij het weer ( meestal even) :huh:

Das een goed idee Ruud, als je standaard halfogeen hebt :blush: Bij Xenon gaat dit niet op. Bovendien koop je niet even een lampje van € 80,- om te testen.. Moet een contact probleem zijn.

Link naar reactie
Doe eerst de lamp vernieuwen  :wacko:  :huh:

Als een lamp het niet meer doet en je geeft er een klap op of zoals bij jou de motorkap dicht doet smelt het draadje weer aan elkaar en doet hij het weer ( meestal even)  :huh:

Das een goed idee Ruud, als je standaard halfogeen hebt :blush: Bij Xenon gaat dit niet op. Bovendien koop je niet even een lampje van € 80,- om te testen.. Moet een contact probleem zijn.

Ik had het eerst een tijdje met m'n achterlicht maar dat ging vanzelf over

Ook Xenon :muur:

Kan een slecht contact zijn, maar dan is het er wel prutserig ingezet dan B)

Ik hou het bij de lamp, zeker omdat hij het ineens weer deed na het dichtslaan van de motorkap :D

Link naar reactie

Nee, het is ECHT Xenon. Niet zo'n xenon LOOK lampje. Ik denk zelf dat het in de 12V zit. Het gebeurde immers ook met het achterlicht. Het Ik heb aan alle draadjes en stekkertje NA de converter gefriemeld en dat hielp dus NIET. Daar zit het dan ook vast niet.

En ik was nog vergeten te vertellen dat het lampje in de kofferbak het OOK niet doet. Maar dat lampje is ook niet stuk. Ging laatst n.l. ook ff aan en ik had het lampje ook al vervangen. Het lijkt wel een algeheel electrisch probleemje. Misschien moet er eens het 1 en ander nagemeten worden. Overigens heeft de Golf van Eva d'r ook last van :D De kopllamp valt ook steeds uit. Daar heb ik ook al naar gekeken en daar is het stekkertje van het lampje is brak. Het hangt in de lucht ;)

Link naar reactie

klinkt idd als slechte massa of een storing veroorzaakt door de hoogfrequente troep die die Xenon ballasten spuien (weet jhe nog dat ik een reden had om niet mee te doen met de inkoopactie :huh: )

Uiteindelijk zal dat ook in een aardlus of slechte aarde resulteren. Voltmeter is een goed plan, scoop nog een beter plan ;)

;)

Link naar reactie
klinkt idd als slechte massa of een storing veroorzaakt door de hoogfrequente troep die die Xenon ballasten spuien (weet jhe nog dat ik een reden had om niet mee te doen met de inkoopactie :huh: )

Uiteindelijk zal dat ook in een aardlus of slechte aarde resulteren. Voltmeter is een goed plan, scoop nog een beter plan ;)

;)

1842292919.jpg

;)

Link naar reactie
klinkt idd als slechte massa of een storing veroorzaakt door de hoogfrequente troep die die Xenon ballasten spuien (weet jhe nog dat ik een reden had om niet mee te doen met de inkoopactie  :rolleyes:  )

Uiteindelijk zal dat ook in een aardlus of slechte aarde resulteren. Voltmeter is een goed plan, scoop nog een beter plan  ;)

:blush:

Mijn Xenon verlichting is van de inkoopaktie werkt voortreffelijk in de Z3 en in de opel corsa, de onderdeel

nummers van de Hella Xenon verlichting zijn dezelfde als van de Bmw 525 i af fabriek die ik

tot voor kort had. :schater::schater::schater:

Link naar reactie
klinkt idd als slechte massa of een storing veroorzaakt door de hoogfrequente troep die die Xenon ballasten spuien (weet jhe nog dat ik een reden had om niet mee te doen met de inkoopactie  :rolleyes:  )

Uiteindelijk zal dat ook in een aardlus of slechte aarde resulteren. Voltmeter is een goed plan, scoop nog een beter plan  :D

;)

Mijn Xenon verlichting is van de inkoopaktie werkt voortreffelijk in de Z3 en in de opel corsa, de onderdeel

nummers van de Hella Xenon verlichting zijn dezelfde als van de Bmw 525 i af fabriek die ik

tot voor kort had. :schater::schater::schater:

idem............. geen klachten.

Dus dat fabeltje is ook weer uit de wereld :blush:

Link naar reactie

Tja, niet echt tijd gehad om ook nog de boel door te meten. Het probleem heeft zich (wederom) niet meer voorgedaan. Wel ineens HET ANDERE achterlicht dat uitviel. Klap d'r op en hij deed het weer. Ruud heeft er toch maar ff een nieuwe ingedaan. Spookachtig dit... B)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in