Ga naar inhoud

Auto warm laten draaien...?

Eus!

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb mijn ZzZ in een onverwarmde garage staan.

Omdat ie tot Maart geschorst is kan ik niet ff een stukje rijden om de accu

op te laden en een druppelaar heb ik ook niet in huis.

Nu heb ik hem net gestart (zonder problemen trouwens) met de bedoeling

om hem even warm te laten draaien.

De vraag is dus.... kan dat kwaad?? :D

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hai Eus ! Ik heb de afgelopen jaren ook motor gereden en de onderstaande regels gelden daar voor ! en ik denk dat het zelfde opgaat voor de verbrandings motor van een auto ! Je accu wordt ook onnodig belast door het af en toe starten ! B)

Als je je motor stationair laat 'warm draaien' zal het motorblok wel warm aanvoelen maar de olie zal nog niet voldoende op temperatuur zijn. Hierdoor zal het condenswater in de olie niet voldoende kunnen verdampen en verliest de olie haar smeereigenschappen. De olie kan gaan veranderen van structuur en vormt een soort "mayonaise", een wit niet-smerende emulsie. Dit is funest voor het motorblok.

Gr. Marvin. :D

Link naar reactie

B) Je zou evengoed kunnen overwegen een accu-druppel lader aan te schaffen ?! die kosten geen goudgeld en houden je accu de winterperiode in conditie ! :D

Gr. :D

Link naar reactie

het warmdraaien is inderdaad ook enorm belastend en zorgt voor hoge graad van slijtage: de olie komt zeer traag op temperatuur. Dan is het nog beter om snel een ritje te maken.

Heb zelf de Ctek XS 3600 onderhoudslader (geen druppellader) er aan hangen.

Link naar reactie

Weet iemand een goede druppellader en hoe werkt dat eigenlijk?

Mijn auto gaat langere tijd gestald worden en ben een beetje huiverig voor het feit dat als ik in de zomer een keer wil toeren de auto niet wil starten. Dat wil ik toch graag voorkomen.

Link naar reactie
@ Eus: wil je ons wel beloven om tijdens het warmdraaien een beetje veel te ventileren? We willen toch geen ....  :(  ... je weet wel. Zou zonde zijn  :D

:schater::schater:

Nee hoor Cora, ik heb goed opgelet en het raamje van de linker deur

open gezet... kom esss :D ;)

Link naar reactie

Warmdraaien is slecht voor de olie en de motor -_-

Druppelaar heb ik al jaren, werkt perfekt.

Optimate of anders, gewoon aansluiten via de sigaretttenaansteker.

Voorbeeld, mijn vorige Z1 vijf jaar gehad aan de druppelaar in de winter, geen nieuwe accu, mijn huidige Z1 door de vorige eigenaar in de winter gewoon stilgezet zonder druppelaar had bijna ieder jaar een nieuwe accu :m:

Bij mij inmiddels twee winters aan de druppelaar: no problem ( afkloppen hout hout ;) )

Link naar reactie

Pierre, correct. Gewoon drupplelaar via aansteker.

Hoeft geen eens dag en nacht aan te staan. Iedere 3 weken hang ik de zzz er 3 dagen dagen aan, is voldoende om op te laden en geladen te houden

rob

Link naar reactie
Dus je trekt de accu leeg via de aanstekerplug, en laadt hem weer op met de druppellader, die op zijn beurt weer verbonden is met de aanstekerplug? :D

Dat zou de uitvinding van de eeuw zijn :D ;)

druppellader wordt gevoed door 220 V en het aansluitpunt op de auto is via de sigarenaansteker :wub: :D

Link naar reactie
@ Eus: wil je ons wel beloven om tijdens het warmdraaien een beetje veel te ventileren? We willen toch geen ....  :(  ... je weet wel. Zou zonde zijn  :smart:

:schater::schater:

Nee hoor Cora, ik heb goed opgelet en het raamje van de linker deur

open gezet... kom esss B) :unsure:

Hmmmmmmm .. Eus al een tijdje niet gezien ... toch niet alle veiligheidsvoorschriften in acht genomen? :o

Link naar reactie

Nee, nee... I'm still alive! :muur:

Ik heb trouwens deze druppelaar gekocht:

xs3600.jpg

First Class Additions

Omschrijving:

Met de Zafir90 accubewaker en -lader in één houdt u de accu op spanning zonder dat deze kan gaan "koken", en bespaart u uzelf deze frustratie en schade. De Zafir90 is de nieuwste ontwikkeling op het gebied van accu-onderhoud en kan behalve als druppellader tevens dienst doen als volwaardige oplader. Het is een Zweeds topproduct, geheel electronisch beveiligd tegen alles wat maar mis kan gaan met het (druppel-) laden van accu's. Dankzij het gebruik van moderne electronica biedt de Zafir90 een veel hogere mate van veiligheid, doelmatigheid en gebruiksgemak dan apparaten die op ouderwetse trafo-techniek zijn gebaseerd. Hij maakt gebruik van hoogfrequente techniek en is daarmee veilig voor zelfs moderne motormanagement systemen. De Zafir90 kan ook buiten gebruikt worden. Met de Zafir90 is uw accu ook na maandenlange stalling altijd startklaar!

Prijzen: € 49.95 en € 79.95 exclusief verzendkosten

Of het een goed product is moet uiteraard nog blijken.

Groetjes, Eugene

Link naar reactie

Eus,

De druppelaar die jij op de foto hebt doet het bij ons al een tijdje uitstekend.

Zzz van Anne staat vaak lang stil maar de :battery: is altijd vol.

Tot nu toe met een draai aan de sleutel wakker.

Is volgens mij trouwens de CTEC multi xs 3600.

Wilko

Link naar reactie
Eus,

De druppelaar die jij op de foto hebt doet het bij ons al een tijdje uitstekend.

Zzz van Anne staat vaak lang stil maar de :battery: is altijd vol.

Tot nu toe met een draai aan de sleutel wakker.

Is volgens mij trouwens de CTEC multi xs 3600.

Wilko

Das goed nieuws......... <_<

Tja ik weet ook niet welk type ik nu eigenlijk gekocht heb maar

wat ik wel weet dat ik € 49,95 moet gaan afrekenen.

De bovengenoemde leverancier heeft mij verzekerd dat het apparaatje

prima werkt hetgeen jij nu bevestigd, dus.....

Ben ik blij! ;) :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in