Ga naar inhoud

Wiesman voorbereiding


Andre

Aanbevolen berichten

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Moet die gasveer verwijdert worden?

Nee, dat moet niet, je hoeft eigenlijk niets te verwijderen.

Kijk even hier, het schijnt een kleine ingreep te zijn. Lees vooral de reactie van Levinus van De Adelaar op de 2e pagina, hij heeft dat bij mij gedaan. Alles was in een kwartier gebeurd en wat hij deed was een bolletje ergens af wippen en later terugzetten. Verder kan ik er helaas niets over zeggen, ben volslagen a-technisch.

Eventueel bel je Levinus, hij is bereidwillig genoeg je te vertellen hoe hij 't doet.

http://www.deadelaarautos.nl/

Link naar reactie
Moet die gasveer verwijdert worden?

Nee, dat moet niet, je hoeft eigenlijk niets te verwijderen.

Kijk even hier, het schijnt een kleine ingreep te zijn. Lees vooral de reactie van Levinus van De Adelaar op de 2e pagina, hij heeft dat bij mij gedaan. Alles was in een kwartier gebeurd en wat hij deed was een bolletje ergens af wippen en later terugzetten. Verder kan ik er helaas niets over zeggen, ben volslagen a-technisch.

Eventueel bel je Levinus, hij is bereidwillig genoeg je te vertellen hoe hij 't doet.

http://www.deadelaarautos.nl/

Bedankt Rob, alleen ik heb de originele bevestigingsset erbij gekocht dus in principe zou dat moeten passen en dat bolletje heb ik ook even verwijdert echter als ik de beugel vastbout dan kan de Softtop niet meer helemaal naar beneden.

Ik ga straks richting Reeuwijk daar is ChrisXL bij Roodkapje misschien zie ik iets over het hoofd.

Groet André

ps ik kan even geen foto's maken anders had ik die geplaatst.

Link naar reactie

@andre,

er zijn voor wiesman 2 soorten voorbereidingssets, een van voor de tijd van het electrisch dak ( '96) en een na.

die van voor het electrisch dak zit dichter bij de deurstijl en die van na zit er verder vandaan zodat de stang gewoon kan blijven zitten.

de HT is daarvoor ook anders gemaakt ( ook vanwege de rolbeugels standaard op een 2.8 ).

dit is echter wel op te lossen als je een HT van voor 97 hebt. kijk eens naar mijn eerdere posts

gr. frans <_<

Link naar reactie
@andre,

er zijn voor wiesman 2 soorten voorbereidingssets, een van voor de tijd van het electrisch dak ( '96) en een na.

die van voor het electrisch dak zit dichter bij de deurstijl en die van na zit er verder vandaan zodat de stang gewoon kan blijven zitten.

de HT is daarvoor ook anders gemaakt ( ook vanwege de rolbeugels standaard op een 2.8 ).

dit is echter wel op te lossen als je een HT van voor 97 hebt. kijk eens naar mijn eerdere posts

gr. frans <_<

Hoi Frans,

Bedankt voor je reactie, het gekke is dat de Z waar hij op heeft gezeten ook geen electrisch dak heeft net als mijn Z. het enigste verschil ik heb een facelift en hij komt van een pre-facelift.

Misschien moet ik voor mijn Z dus toch de set voor electrisch dak hebben.

Groet,

André

Link naar reactie
het gekke is dat de Z waar hij op heeft gezeten ook geen electrisch dak heeft net als mijn Z. het enigste verschil ik heb een facelift en hij komt van een pre-facelift.

Misschien moet ik voor mijn Z dus toch de set voor electrisch dak hebben.

Mijn HT kocht ik bij Hoefa (Wiesmann) voor een facelift, géén elektrisch dak en dezelfde HT is later overgezet naar een pre-facelift, wél een elektrisch dak. De bevestigingsset is 1 : 1 overgezet van de facelift naar de pre-facelift en het enige dat hoefde te gebeuren was opnieuw afstellen. Waar ik mijn pre-facelift kocht (de Adelaar, Levinus) is de bevestigingsset probleemloos overgezet (zonder de HT er bij te hebben) en bij Hoefa is 'ie (uiteraard mét HT) opnieuw afgesteld.

Wat rolbeugels betreft: Toen mijn HT op de facelift werd gemonteerd had ik géén rolbeugels, die zijn er pas naderhand opgezet. Dat leverde géén probleem met de HT op, net zomin als de rolbeugels een probleem zijn op de pre-facelift.

Résumé: bij mij was de HT + bevestigingsset zonder enige moeilijkheid uitwisselbaar van facelift naar pre-facelift, met of zonder rolbeugels.

EDIT: Ik heb er dus vakmensen bij gehad. Kost ietsje meer, maar e.e.a. is wél vlot en vooral probleemloos en vakkundig voor elkaar. Aanrader!

aangepast door Rob
Link naar reactie

Bedankt voor de reactie's.

De hardtop zit erop, ik ben even naar Ruud (Roodkapje) geweest en toen kwamen we erachter dat ik (tuurlijk) zelfgemaakte beugels erbij heb gekregen waardoor het niet direct paste op de facelift ivm de gasveer die niet op '96 model zat van degene waar ik de Top van heb overgenomen.

Na een aanpassing de set gemonteerd en net thuis de HT geplaatst, deze alleen nog even met vulplaatjes als het weer licht is iets hoger plaatsen en het zit als gegoten.

Ruud bedankt voor je gastvrijheid :rolleyes: , ik ben er enorm mee geholpen.

Groet André

Jaja foto's ik weet het maar mijn camera is leeg en de oplader is zoek.

aangepast door Andre
Link naar reactie

Sorry heren, maar als ik dit nu allemaal lees moet ik helaas zeggen dat het allemaal een heleboel flauwkul is :rolleyes:

De Wiesmann van ChristineXS was het zg "oude model"

Is met originele bevestigings set op een pre-facelift 1.9, zonder electrische kap, zonder standaard rolbeugels, gezet.

Is vanmiddag op een facelift 3.0, met electrische kap, met standaard rolbeugels geset zonder al te veel problemen. Er moesten een aantal vul plaatjes tussen om het goed uitgelijnd te krijgen, maar that's it. (geen specialisten voor nodig gehad dus.....)

Het hele verhaal pre-facelift, facelift, beugels, geen beugels... sorry hoor maar klopt helemaal niets van :angry:

Je moet alleen wel de originele bevestiging set hebben en niet zo'n zelf gekleide set als wat Andre vanmiddag had

Link naar reactie
Sorry heren, maar als ik dit nu allemaal lees moet ik helaas zeggen dat het allemaal een heleboel flauwkul is <_<

De Wiesmann van ChristineXS was het zg "oude model"

Is met originele bevestigings set op een pre-facelift 1.9, zonder electrische kap, zonder standaard rolbeugels, gezet.

Is vanmiddag op een facelift 3.0, met electrische kap, met standaard rolbeugels geset zonder al te veel problemen. Er moesten een aantal vul plaatjes tussen om het goed uitgelijnd te krijgen, maar that's it. (geen specialisten voor nodig gehad dus.....)

Het hele verhaal pre-facelift, facelift, beugels, geen beugels... sorry hoor maar klopt helemaal niets van :(

Je moet alleen wel de originele bevestiging set hebben en niet zo'n zelf gekleide set als wat Andre vanmiddag had

Flauwekul?? :blush: Je hebt weinig respect voor je mede-forummers; we proberen iets zinnigs bij te dragen, Chris.

Zie mijn résumé:

"bij mij was de HT + bevestigingsset zonder enige moeilijkheid uitwisselbaar van facelift naar pre-facelift, met of zonder rolbeugels."

Zeg ik iets anders dan wat jij zegt??? :foto:

En wat mijn opmerking over vakmensen betreft, die heb ik nu eenmaal nodig. :(

Jij blijkbaar ook, want je weet Reeuwijk goed te vinden. B)

Link naar reactie

Welnee Napoje B)

Rob, ik geef alleen aan dat het werkelijk niets uit maakt welke softtop je plaatst, zolang je bevestiging set maar ook een originele is en niet eentje die "custom made" is voor de vorige auto waar de kap vanaf komt. Dat zeg jij min of meer ook klopt, dus snap niet waarom je je daar dan druk over maakt :(

Het gaat hier immers om informatie die nu door ondervinding verkregen is, niet wat de verkopers van deze tops on voorschotelen <_<

Zo kan je op je klompen aanvoelen dat de geknutselde bevestigings set van de twee nieuwe Hamann tops eigenaars met veel moeite zullen gaan passen op een andere auto dan die van hunzelf. Zou je later deze set over nemen heb je dezelfde probelemen als Andre gisteren :blush:

Over ons "vinden" van Reeuwijk zal ik maar verder niet op in gaan behalve dat ik het een beetje bout vind om te stellen dat ik Ruud alleen maar nodig heb. :foto:

Iedereen die wel eens eerder een top geplaatst heeft of gezien heeft waar alles vast zit, zou dit gewoon kunnen doen.

Is het nu weer goed?? :(

Link naar reactie
Welnee Napoje :D

Dat zeg jij min of meer ook klopt, dus snap niet waarom je je daar dan druk over maakt :lol:

Is het nu weer goed?? -_-

Welnee Napoje. :D

Ik word altijd een beetje pissig als mensen iets nogal gemakkelijk afdoen met "flauwekul", met name waar anderen hun best doen iets zinnigs bij te dragen.

Dat die bijdrage misschien niet altijd even correct is en er dan gecorrigeerd wordt is geen punt, is prima zelfs. Maar c'est la tone qui fait la musique en ik ben blijkbaar nog steeds niet aan de toon gewend...

Het is weer goed. ;)

Link naar reactie

Mis-informatie is in mijn boekje nog altijd flauwekul, zeker als het ruckzichtlos van verkopers wordt aangenomen en als volledige waarheden gesteld lorden en dus ook op de diverse fora te lezen zijn.

Ik begrijp dat het allemaal goed bedoeld is, maar ik noem het beestje gewoon bij de naam en is nooit persoonlijk bedoeld :lol:

Link naar reactie

:schater: -_- :schater: ;)

Nou wat een gedoe he zo'n topje.

Hier het verhaal en dank zij allen die hebben meegedacht zjin we eruit gekomen.

Ik kocht een Wiesmann HT met bevestigingsset die door verkoopster uit de auto zijn gehaald bij de BMW dealer, ik had alleen nog nooit in real live de originele set van Wiesmann gezien dus ging ik ervan uit dat deze bijgeleverde de originele was (de verkoopster ook)(of zie Frans zijn verhaal eerder op de pagina) echter deze zat in een 1.9 uit '96 waar geen gasveer cq gasveer beugel op het softopframe was (vermoedelijk latere pre-facelift modellen wel) hier kwam ik dus in de knoei en moest helaas mijn gasveer het ontgelden.

Na wat geklooi zit hij er toch prima op en staat mooi.

Wat hebben we geleerd? :lol:

Het forum is geweldig doordat iedereen meedenkt en nu weten we voor altijd dat je als je een top kunt kopen eerst kijken wat voor set erbij zit.

André

Tjonge lekker stil hoor met zo'n HT :D :D

Link naar reactie

Chris,

Ik heb dit topic nog eens goed doorgelezen, en als er nix weg-ge-edit is, dan ben je IMHO te hard tekeer gegaan tegen Rob. -_-

Blijkbaar heb je het niet persoonlijk bedoeld, maar Rob plaatst zeker geen flauwekul. Hij geeft een a-technische beschrijving van precies hetzelfde. :lol:

Dus in het vervolg ff tot 10 tellen aub ;)

Blij te lezen dat je HT in orde is André, nu benader je het QP gevoel :schater:

Link naar reactie
Chris,

Ik heb dit topic nog eens goed doorgelezen, en als er nix weg-ge-edit is, dan ben je IMHO te hard tekeer gegaan tegen Rob. ;)

Blijkbaar heb je het niet persoonlijk bedoeld, maar Rob plaatst zeker geen flauwekul. Hij geeft een a-technische beschrijving van precies hetzelfde. :lol:

Dus in het vervolg ff tot 10 tellen aub :D

Blij te lezen dat je HT in orde is André, nu benader je het QP gevoel :schater:

Zonder er weer al te veel op in te moeten gaan.

Bij goed doorlezen van dit onderwerp weet je precies op welke opmerking ik doel en van wie.

Dat Rob hierop reageerde siert hem, maar had totaal geen betrekking op zijn bevindingen. (lees zijn verhaal).

Voor de derde keer nu dus........ niets persoonlijks alleen "get the facts right", zaken worden maar al te vaak voor waarheid aangenomen alleen maar omdat het op een forum staat.

Andre......... ben blij dat alles nu voor je past, het rijden in een R met hardtop overtreft zelf het tin can gevoel, aangezien je weet dat het maar tijdelijk is -_- :D

Link naar reactie

ahaa, idd: je bedoelt de gemiste kop vd de spijker van Frans ;)

OK, je blazoen is ontsmet. -_-

Rob: lees dan ook eens goed man :schater:

Als ik het dakkie beu ben, stap ik uit :lol:

Link naar reactie
ahaa, idd: je bedoelt de gemiste kop vd de spijker van Frans  :lol:

Rob: lees dan ook eens goed man  :schater:

Nou, dat Chris' reactie op Frans sloeg heb ik er niet uitgehaald, Chris had het over 'allemaal'. -_-

De niet-originele voorbereidingsset van André kwam ook wel laat boven tafel, trouwens. (Yes, I know, André, dat wist je pas bij Ruud).

Tja, dat allemaal vraagt om misverstanden en opgewonden posts, over en weer. ;)

Maar genoeg gezegd, niet van een mug een olifant maken, we zijn er weer uit en zoals een paar posts terug al gezegd: Het is weer goed. :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.