Ga naar inhoud

CDV en AXXIS rem blokken


pvr

Aanbevolen berichten

Ik ga er deze vrijdag er maar weer eens onder liggen. De vervelende CDV gaat eronder uit bij mijn Z4 en wordt vervangen door een zeckhausen CDV.

Tegelijkertijd bij een van de andere gasten met een Z4 zijn remblokken vervangen met de stof-vrije AXXIS blokken (heerlijk om het te leren bij een auto van iemand anders voordat ik die van mij doe :lol: )

Dus als je niets meer hoort, was of de auto van de as steunen gegleden, of zaten de remblokken er niet goed onder ;)

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 2 jaren later...
:thumbup::wave::(

We shall see , we shall see ;)

Hey PVR ;)

Ik was benieuw naar je bevindingen met een CDV? Ik vind de ZZZZ erg naar schakelen nu. Weinig gevoel. En bij langzaam rijden, beetje slippen hoor je het dubbel-vliegwiel rammelen. Niet echt aangaam. Kan geen kwaad.

Nu heb ik dus gelezen over het vervangen van je CDV (http://www.zeckhausen.com/CDV.htm) voor een directer en beter gevoel.

Vertel vertel vertel over jouw bevindingen :)

Link naar reactie

Nadat de CDV weg is, is de koppeling meer lineair (oftewel er zit geen opstakel tussen). De koppeling werkt dus zoals die dan moet, en vooral van de eerste naar de tweede versnelling is het bokken weg.

Je kunt ook zelf de CDV modificeren door het binnenwerk eruit te trekken.

cdv1.jpg

Bij de 2.5 liter Z4 is het heel eenvoudig de CDV eruit te halen aangezien die auto een 5 bak heeft, de 3.0 met de 6 bak en meer isolatie is een beetje krapper. Lange steeksleutels is dan wel makkelijk (vooral die van 7 mm voor de bleed valve)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ik zie dat de CDV bij Zeckhausen 35 $ kost + 39 $ verzendkosten. Nu schijn je het ook zelf te kunnen modificeren. Is dat makkelijk te doen en is dit de kosten van in totaal 74$ de moeite waard. Of toch gewoon maar eentje bestellen?

Zijn er eventueel meer mensen die er zo eentje willen bestellen (kan ook voor de Z3). Dan zijn de verzendkosten te delen.

Link naar reactie

Is gemonteerd om te voorkomen dat er teveel druk op de drivetrain komt door onervaren rijders. Nadeel is dat de koppeling te langzaam vrijkomt, vandaar het "schokkende" effect bij het schakelen.

Als je niet goed kan rijden, is het dus goed. Lukt je het wel, dan heb je er alleen last van. Slijt je koppeling ook harder van als het erin zit.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.