Ga naar inhoud

stationair

wout

Aanbevolen berichten

Hey Forummers,

Ik heb eens een vraagje,na een koude start blijft mijn Z3 1.8 een beetje hoog in haar stationaire toeren draaien.

Op een dag bleef ""ZZe"" tussen de 1200 en de 800 toeren "zoeken".

Nu alleen blijft ""ZZe" als ik de koppeling intrap een tijdje hangen op 1000 toeren en zakt pas laat terug naar 800.Heeft iemand ervaring met dit euvel?En wat is dan de oplossing/remedie.

Of moet ik haar gewoon eens laten nakijken door mijn dealer?

greets,

Wout

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hey thanx for info,

Ik zal eens genoemde tipjes toepassen.

Korte stukjes probeer ik te vermijden sinds ik Z3 rijdt,reden is dat het gewoon errug lekker is een tijdje rond te tuffen.Keertje autobahn ga ik toch wel weereens doen.Ik heb al gemerkt dat het wat minder wordt.Mijn tank is een keer net te leeg geweest,misschien een drabje??!!

Zal eens een soort tankcleaner gebruiken,iemand voor een tip?

Greetz,

wout

Link naar reactie
ff een paar keer V-Power of Ultimate tanken  :)

of een flesje van die injectorcleaner van Holts o.i.d.  :huh:

Vraag me al een tijdje af of dat idd werkt. Ik heb nu de laatste 10 keer BP Ultimate getankt, maar ik kan nou niet echt zeggen of het er beter op is geworden. Het LIJKT van wel, heeeel erg placebo effect, ben ik bang :D

Ik begreep van Detmar dat die reinigingsflesjes niet echt helpen. Hij had er zelf een keer iets bij mij ingegooid wat beter zou zijn, vraag me niet of dat ook zo is. Misschien heeft opper-orakel roodkapje d'r iets over te melden.... :lmao:

Link naar reactie

Voor mensen die weinig rijden (zoals ik met de MC) heeft schonere benzine echt wel zin IMHO. In mijn ervaring loopt mijn MC beter als ik dat zwavelvrije spul pak :D

Maar een flinke tourrit doet ook wonderen :huh:

Link naar reactie
ff een paar keer V-Power of Ultimate tanken  :D

of een flesje van die injectorcleaner van Holts o.i.d.  :lol:

Vraag me al een tijdje af of dat idd werkt. Ik heb nu de laatste 10 keer BP Ultimate getankt, maar ik kan nou niet echt zeggen of het er beter op is geworden. Het LIJKT van wel, heeeel erg placebo effect, ben ik bang :m:

Ik begreep van Detmar dat die reinigingsflesjes niet echt helpen. Hij had er zelf een keer iets bij mij ingegooid wat beter zou zijn, vraag me niet of dat ook zo is. Misschien heeft opper-orakel roodkapje d'r iets over te melden.... :D

Nou DJL, ik ben weer orakel af zoals je ziet, maar met brandstoftoevoegingen kan je zeker wat bereiken.

Wanneer er bij witte pompen wordt getankt of al heb je het laatste restje van een shell, bp, enz. komt het voor dat je wat narigheid getankt hebt.

Deze toevoegingen hebben meerdere functies bv. vuildeeltjes op te nemen en te verkleinen zodat ze makkelijker door de benzine worden opgenomen, microscopische groefjes te polijsten op de injectors, eventuele roetaanslag op kleppen en zuigers te verwijderen, brandstofbesparend.

Nu zijn er veel toevoegingen in de handel, er zijn er best bij die geen nut hebben, alleen reinigers zijn meer voor carburateur motoren maar dat stamt al bijna weer uit het stenen tijdperk.

Persoonlijk heb ik goede ervaring met " Fate " .

Hoeft ook niet bij elke tankbeurt gebruikt te worden.

1 flesje goed voor 10.000 km. :D

Link naar reactie
Persoonlijk heb ik goede ervaring met " Fate " .

Hoeft ook niet bij elke tankbeurt gebruikt te worden.

1 flesje goed voor 10.000 km. :D

Fate, dat is wat ik er in heb gehad volgens mij. :lol:

Als ik de speakers daar heb gezien gaan niemand dat dan winnen

Tenzij ik mijn speakers meeneem :muur:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in