Ga naar inhoud

Accu onder 10 Volt, vervangen?

Ivo

Aanbevolen berichten

De accu van de MC stond gisteren (na te lange tijd stilstaan in de kou) op 9,5 Volt :rolleyes:

Natuurlijk ff opgeladen, staat nu op 12,5 Volt. Starten en vlammen :D

Maar nu hoor en lees ik wel eens dat je accu beschadigd wordt (en/dus de capaciteit neemt af) als hij onder de 11 Volt is geweest.

Heeft iemand ervaring? Of zal ik gewoon doorrijden tot die *UCH* zegt ;)

(mijn instinct zegt: vervangen)

Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De accu van de MC stond gisteren (na te lange tijd stilstaan in de kou) op 9,5 Volt :rolleyes:

Natuurlijk ff opgeladen, staat nu op 12,5 Volt. Starten en vlammen :D

Maar nu hoor en lees ik wel eens dat je accu beschadigd wordt (en/dus de capaciteit neemt af) als hij onder de 11 Volt is geweest.

Heeft iemand ervaring? Of zal ik gewoon doorrijden tot die *UCH* zegt ;)

(mijn instinct zegt: vervangen)

Hoe lang heeft hij stilgestaan ?

accu is langzaam leeg gegaan, dus moet je hem langzaam opladen.

wanneer de accu vol is kan je hem pas testen, misschien zit er wel 1 slechte cel in .

pas na de test kan je zeggen hij is goed of slecht :D

Link naar reactie
Als het koud wordt, is de capaciteit toch altijd minder? :D

klopt, maar 9,5 Volt is ERG veel minder ;)

De accu was gewoon in orde, alleen heeft de auto 3 weken ( :rolleyes: ;) ) stil gestaan. Dit, gecombineerd met het alarm wat wel wat trekt en de kou heeft de accu te leeg laten lopen (hij starte dus niet meer, startmotor? relais bleef flikkeren, dus startmotor draaide niet eens meer).

@Roodkapje;

Ik heb hem gisteren in 2,5 uur naar 12 Volt gekregen (zelfgemaakte kleine lader, dus zou niet al te snel mogen gaan, ik moet de stroomafgifte nog eens meten) en vanmorgen gestart. Nu naar het werk gereden (85 km) en ik zal vanmiddag nog eens meten. Ik kan volgens mij niet per cel meten, accu is namelijk helemaal gesloten.

Ik heb nu dus op starthulp punt gemeten, onder de motorkap. :D

Link naar reactie

Klopt, ik vind het ook niet vreemd, mijn vraag is alleen of mijn accu nu "beschadigd" is, of dat hij weer fris en fruitig verder kan :rolleyes:

Ik denk dat hij iets van 70 Ah is, maar weet het niet zeker.

Ik zal zo nog eens meten (lunchpauze) ;)

Link naar reactie
Klopt, ik vind het ook niet vreemd, mijn vraag is alleen of mijn accu nu "beschadigd" is, of dat hij weer fris en fruitig verder kan :rolleyes:

Ik denk dat hij iets van 70 Ah is, maar weet het niet zeker.

Ik zal zo nog eens meten (lunchpauze) ;)

Beschadigd zal wel meevallen, een test is het bewijs, "meten is weten".

Met een goede tester is alles te meten op simpel de + en - pool, zelfs de cellen :D

Link naar reactie
Ruiken is ook weten, dopjes van de accu afdraaien en aan iedere afzonderlijke cel even ruiken. Wanneer 1 cel kapot is ruik je dit meteen. :D

Volgens ChristineXS is er ook 1 cel bij mij kapot ^_^

Vast een "braincel" ^_^ ;) duh........

Link naar reactie
Ruiken is ook weten, dopjes van de accu afdraaien en aan iedere afzonderlijke cel even ruiken. Wanneer 1 cel kapot is ruik je dit meteen.  :D

Volgens ChristineXS is er ook 1 cel bij mij kapot ^_^

Vast een "braincel" ^_^ ;) duh........

Weet je trouwens waarom een vrouw 1 hersencel meer heeft dan een koe, ach dat is al z'n ouwe dat weet toch iedereen :lol:

Link naar reactie
Ruiken is ook weten, dopjes van de accu afdraaien en aan iedere afzonderlijke cel even ruiken. Wanneer 1 cel kapot is ruik je dit meteen. :D

nogmaals, de hele accu zit dicht, ik kan alleen bij de polen :angry:

Hij startte gisteren prima en de accuspanning lijkt weer OK, dus we zullen zien of hij over een paar dagen weer wilt starten :(

Link naar reactie
Stikker eraf trekken Ivo, en controleren of het zuur wel op peil staat. Anders even bijvullen met gedestileerd water.

hmm, tja, daar had ik nog niet aan gedacht, ik dacht dat dat alleen bij de Daihatsu moest :schater:

Ik zal dit weekend eens checken, maar nogmaals, de accu was 3 weken geleden nog goed ;) :D

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in