Ga naar inhoud

Montage Hamann HT


Mr. Jones

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij soms helpen bij deze Duitse tekst van de Hamann HT handleiding. Want ik raak er niet echt wijs uit, mede ook dat men Duits niet echt is wat het zou moeten zijn. :lmao: Oh jah, ik heb een elektrisch hydraulische kap dus ik geloof dat punt 4.B. niet van toepassing zal zijn.

Tekst-Hamann-HT.jpg

Hopelijk zal er een dag komen dat het Hamann HT raadsel me helemaal duidelijk is want het begint op men zenuwen te werken. :muur:

Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

4A) Links de torxschroef zoals vermeldt op plaatje 8 losschroeven en vervangen door de SW8 M8 torxschroef met adapterhuls, hier haakt dadelijk de HT linksachter in.

Aan de rechterkant de torxschroeven van de persenningsbevestiging losschroeven en korter maken, hier haakt de HT rechtsachter in. Door de lange schroeven kan hij echter niet inhaken en daarom moeten ze korter zodat ze niet meer uitsteken.

Let op bij het loshalen van de torxschroeven, die zitten heeeel erg vast, gebruik een goede torxsleutel waarmee je goed kracht kunt zetten, bij mij en de vorige bezitter van mijn Hamann hebben we een schroef dolgedraaid :lmao:

Aan de voorkant de HT met de imbusschroeven M8*30 bevestigen en de deurgummidichtingen monteren.

Goed op de plaatjes kijken :muur::muur:

Veel suc6!!

Link naar reactie
4A) Links de torxschroef zoals vermeldt op plaatje 8 losschroeven en vervangen door de SW8 M8 torxschroef met adapterhuls, hier haakt dadelijk de HT linksachter in.

Aan de rechterkant de torxschroeven van de persenningsbevestiging losschroeven en korter maken, hier haakt de HT rechtsachter in. Door de lange schroeven kan hij echter niet inhaken en daarom moeten ze korter zodat ze niet meer uitsteken.

In ieder geval al bedankt voor de vertaling/hulp Pierre. Maar heb toch nog enkele vragen :lmao:

Voor de linkerkant, bestuurderskant: Die adapterhuls, gaat die over de imbus ?

Heb ff snel een tekening gemaakt in Paint hoe ik denk dat het is. Klopt mijn redenering ?

Hamann%20HT%20[Paint]%20Small.JPG

De adapterhuls gaat over de imbus en dan wordt de imbus ingedraaid waar die torxschroef zat.

Voor de rechterkant, passagierskant: Hoeveel torxschroeven moeten er zo ingekort worden ? En hoeveel moeten deze ingekort worden ? Zijn deze makkelijk te vinden want kan mij niet echt inbeelden waar deze zich bevinden.

Link naar reactie

Mr. Jones,

4b is inderdaad niet van toepassing voor jouw.

Wat betreft de torxbouten van de rechterkant. Bij de auto van mijn collega hebben wij deze niet ingekort. Door de haken eerst in te haken en dan pas op de hardtop te monteren kun je hier wat mee spelen. Bij ons lukte dit in ieder geval.

Jouw idee over de imbusbout en de huls klopt.

Foto's zijn gemailt de rest van tekening en een beter leesbare handleiding is opgestuurd. Helaas geen scanner anders had ik ze je digitaal gestuurd i.v.m. de tijd.

Heb je nog vragen kun je bellen, in de mail staat mijn telefoonnummer.

succes

Link naar reactie

Wat een service hier!! :D

Tekening klopt, je moet de vangers maar eens monteren dan zie je war ie aan de rechterkant moet inhaken en tegen welke torxbouten hij aankomt waardoor ie zo niet mooi kan inhaken.

Iedere keer de vangers naderhand in de HT zetten lijkt me lastig maar kan natuurlijk ook ;)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Voor de rechterkant, passagierskant: Hoeveel torxschroeven moeten er zo ingekort worden ? En hoeveel moeten deze ingekort worden ? Zijn deze makkelijk te vinden want kan mij niet echt inbeelden waar deze zich bevinden.

Iemand die me hier nog juist mee kan helpen ?

Ondertussen heeft men vader vandaag zich bezig gehouden met het maken van die adapterhuls. Heeft ook voor enkele versies imbusbouten gezorgd zodat we zeker de juiste grootte zouden hebben. :lol:

Hier het resultaat:

Hamann%20HT%20Bevestiging%20Bestuurderskant%20#1.jpg

Hamann%20HT%20Bevestiging%20Bestuurderskant%20#2.jpg

Hamann%20HT%20Bevestiging%20Bestuurderskant%20#3.jpg

Dit weekend zouden we, als het weer wat meezit, de HT nog eens proberen plaatsen. We gaan eerst eens proberen op hjcoupe zijn manier zonder die torxschroeven in te korten. Mocht dit niet het gewenste resultaat geven dan zullen we wel verplicht zijn deze te gaan inkorten.

Normaal gezien heb ik nu alles van hulpstukken om die HT te bevestigen..... I hope :muur:

Link naar reactie

:huh:

Heb dus vandaag nog eens de HT geprobeerd te plaatsen. Weeral, niet gelukt :rolleyes:

Heb eerst, die torxschroef aan de bestuurderskant verwijderd en vervangen door de imbusbout met adapterhuls. Zodat daar dan de haak kan overhaken.

Heb dan de HT op de auto geplaats en mooi gepositioneerd.

Heb dan de haak aan de bestuurderskant aan de adapterhuls gehaakt en dan de haak vast gezet aan de HT.

Heb dan geprobeerd de haak aan de passagierskant aan dat schanierpunt van de kap te haken. Dat lukt maar dan kan ik de haak niet meer vastzetten aan de HT. Aangezien ik ook niet juist weet wat ik aan die kant moet gaan inkorten neem ik nog niet dat risico. Dat is dus al één probleem.

Het tweede probleem is als de HT mooi gepositioneerd is achteraan, ik niet meer de HT kan vastzetten vooraan. De HT komt dan niet ver genoeg aan de passagierskant om hem vast te zetten aan de vensterstijl. Als ik deze daar dan goed positioneer komt hij achteraan uit positie waardoor hij begint over te hellen aan de passagierskant.

Mocht het niet echt duidelijk zijn, vraag maar en probeer ik eventueel wel ff iets te tekenen in paint.

Echt wel balen ze die Hamann HT van me :muur:

Hopelijk kan iemand hier de redding brengen :(

Ps: Ga morgen die handleiding proberen inscannen. En ivm die deurrubbers heb ik geen idee. Maar hier ik heb ik de gegevens van Hamann en de persoon die hem bezig houdt met de mails :

Savas Simsek

Hamann Motorsport GmbH

Kaessbohrerstrasse 3

D-88471 Laupheim

Tel.: +49 73 92 / 9 73 21 26

Fax: +49 73 92 / 9 73 22 26

E-Mail: s.simsek@hamann-motorsport.de

Link naar reactie

Aah das minder Mr.Jones

Ik ben zelf nog niet zover dat ik me met het bevestigen heb bezig gehouden.

Ik laat m eerst spuiten en kijk daarna wel. Maar ik begrijp al dat me een hele klus staat te wachten... :rolleyes:

Vandaag de HT er even opgezet. Ist ZzZuper geil man!

555730HT.JPG

Link naar reactie

Ziet er goed uit Michel :ok:

Hopelijk heb je meer geluk dan mij :muur:

Zoals ik al vermoedde zal het dus zijn zoals Chris en Pierre zeiden. Of zo niet is de HT krom. [maar lijkt me onwaarschijnlijk want is opgeborgen geweest met zo een staander en vertoont tekenen dat de HT effectief geplaatst geweest is op een Zzz] Of anders is het men wagen die krom is ... Khoop van niet natuurlijk maar de twijfel begint toe te slaan :muur: [Mocht het echt men wagen zijn hoe kan ik dit merken ??]

Link naar reactie

Een paar mm zal je niet gelijk opmerken, zeker niet als het vanaf het eerste moment is geweest, dan ben je het gewoon gewend.

De eventuele afwijking in je raamstijl heeft zeker voor rijden helemaal geen effect.

Dit merk je alleen op als je een perfect rechte hardtop wil monteren :muur:

Link naar reactie

Enig idee wat voor spanningen er op een frame staan van een auto?

Kan door allerlei zaken enige afwijkingen krijgen, zeker met een roadster, die geen extra steun heeft van een dak. In de regel zal dit allemaal wel binnen de marges blijven totdat je iets extern wilt monteren. (denk ik)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.