Ga naar inhoud

En zo geloof je niets meer!

RobC

Aanbevolen berichten

• Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit is dus funest! Als je al serieus uitziende dealer-stempels kunt kopen geeft ook een onderhoudsboekje geen vertrouwen meer!

Rob is vast al een tijdje niet meer buiten geweest :rolleyes:

Er wordt al langer mee gefraudeerd, het is dus ook zaak om het boekje goed te bekijken, liefst alle stempels van dezelfde dealer (net na aanschaf staat er in ieder geval een originele in van de dealer die de auto heeft afgeleverd)

Maar als je de auto van de zoveelste eigenaar koopt is het lastig en link.

Wees gewaarschuwd.

JCK

Link naar reactie
eenzaam hier rob :rolleyes:

Ja, ik zit hier een ziedend berichtje te schrijven en iedere keer ontgaat me dat bericht door mijn k*t-computer. Ik probeer het opnieuw.

aangepast door Rob
Link naar reactie
eenzaam hier rob B)

Ja, ik ziet hier een ziedend berichtje te schrijven en iedere keer ontgaat me dat bericht door mijn kut-computer. Ik probeer het opnieuw.

Ik heb nergens een hekel aan met spelfouten maar met ziet en zit heb ik wel een probleem :rolleyes:

Link naar reactie
Dit is dus funest! Als je al serieus uitziende dealer-stempels kunt kopen geeft ook een onderhoudsboekje geen vertrouwen meer!

Rob is vast al een tijdje niet meer buiten geweest B)

Er wordt al langer mee gefraudeerd, het is dus ook zaak om het boekje goed te bekijken, liefst alle stempels van dezelfde dealer (net na aanschaf staat er in ieder geval een originele in van de dealer die de auto heeft afgeleverd)

Maar als je de auto van de zoveelste eigenaar koopt is het lastig en link.

Wees gewaarschuwd.

JCK

Hoezo "Rob is al een tijdje niet buiten geweest". Keizer, hier gáát mijn berichtje dus over! Ga me nou niet vertellen dat ik de stempels in een boekje goed moet nakijken, als ik nou juist aangeef dat de stempels waar jij op wijst op ebay te koop worden aangeboden. Ben ik nou zo achterlijk dat ik je reactie niet begrijp? :rolleyes:

Link naar reactie
eenzaam hier rob :D

Ja, ik ziet hier een ziedend berichtje te schrijven en iedere keer ontgaat me dat bericht door mijn kut-computer. Ik probeer het opnieuw.

Ik heb nergens een hekel aan met spelfouten maar met ziet en zit heb ik wel een probleem :rolleyes:

Huub, ga slapen. Wees niet zo bij de tijd. B)

Link naar reactie
eenzaam hier rob :D

Ik heb nergens een hekel aan met spelfouten maar met ziet en zit heb ik wel een probleem B)

Huub, ga slapen. Wees niet zo bij de tijd. ;)

Probeer ook nog een beetje luchtig te doen op dit tijdstip :D maar dat probeer ik al de hele dag.

:rolleyes:

Link naar reactie
Hoezo "Rob is al een tijdje niet buiten geweest".  Keizer, hier gáát mijn berichtje dus over! Ga me nou niet vertellen dat ik de stempels in een boekje goed moet nakijken, als ik nou juist aangeef dat de stempels waar jij op wijst op ebay te koop worden aangeboden. Ben ik nou zo achterlijk dat ik je reactie niet begrijp?  :rolleyes:

Temper temper.

Ik bedoel dat het niet sinds gisteren is dat die stempels te verkrijgen zijn.

En het boekje na kijken heeft wel zin, als je een auto in Groningen gaat bekijken en de laatste stempels zijn van Maastricht, is dat op z'n minst wat vreemd.

Er is dus niet van elke dealer een nepstempel in omloop.

Het wordt pas echt vervelend als ze ook een nep boekje B) hebben, dan zijn alle stempels van dezelfde dealer en meestal ook wat minder beurten afgestempeld dan zou moeten ( op die manier kunnen ze wat kilometers wegwerken)

Let bij het boekje ook op de kleur van de stempels, drie jaar gestempeld op hetzelfde stempelkussen is ook wat vreemd, er moet dus iets van kleurverschil zijn.

Het is zeker winter, de schaduwen en tenen worden langer :D

JCK

Link naar reactie

Laatst werden er zelfs lege serviceboekjes aangeboden. Kun je de historie van de auto bijna opnieuw schrijven. Volgens mij is het wel mogelijk om de computer van de auto uit te laten lezen bij de dealer om zo de echte km-stand te achterhalen.

Link naar reactie

Ja idd Sledge.

Fraude is altijd mogelijk zeker sinds de tijd van internet, scanners en kleurenprinters ;)

Het hele verhaal moet gewoon kloppen:

-Boekjes,

-Stempeltjes,

-Facturen behorende bij de stempeltjes,

-Regelmatig km verloop gedurende de jaren tenzij een heel goed verhaal,

-Chemie met de verkoper of zijn vrouw,

-Lekkere koffie,

-Staat van de auto,

-Vorige eigenaar bellen,

-Bij een Duitse auto kopie van de fahrzeugbrief en een aankoopnota!!

Bij twijfel gewoon een aankoopkeuring doen!

Link naar reactie

Bij BMWs kun je ook de hele service geschiedenis vanuit de computer teruglezen. Ook grote reparaties staan daar in. Een vriend van mij had een 525 gekocht - service boekje er niet bij, maar bij de eerste beurt heeft de dealer de hele computer inhoud voor hem afgedrukt.

En ook een copie service boekje geleverd trouwens ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in