Ga naar inhoud

Poll: financiering Z3

pieter78

Hoe heb jij je Z3 betaald?  

45 leden hebben gestemd

1. 1. Hoe heb jij je Z3 betaald?

• Volledig van eigen budget (met evt. inruilwaarde)
      27
    • Samen met partner van gezamenlijk budget (met evt. inruilwaarde)
      5
    • Eigen budget met aanvullende lening < 5.000 euro
      2
    • Eigen budget met aanvullende lening 5.000 - 10.000 euro
      1
    • Eigen budget met aanvullende lening > 10.000 euro
      3
    • Hoezo betalen? Cadeautje! :)
      1

Aanbevolen berichten

Om mijn wellicht aankomende reputatie als enfant terrible van dit forum nog wat meer voedingsbodem te geven, ga ik 'm toch stellen.... Ik ben benieuwd hoe deze en gene zijn Z3 betaald heeft, daar ik mij -om het netjes te zeggen- helaas geconfronteerd zie met een niet-bodemloze put waar het de liquide middelen betreft. Oftewel: mijn budget is beperkt, en ik vraag me af of ik hier in een miljonairs-forum beland ben.

Invullen van de enquete is toch anoniem, en ieder die erop wil reageren kan dat doen, nietwaar - desnoods anoniem. Ben benieuwd naar jullie meningen...

Als achtergrond: voor mijn huidige auto zal ik bij inruilen niet veel terugkrijgen, en ik heb nu net een budget bij elkaar om bij instapprijzen te gaan neuzen. Ik heb altijd geroepen dat ik principieel tegen een lening voor een auto ben, maar twijfel nu toch een beetje: in de winter zijn ze nu eenmaal goedkoper, dus misschien moet ik toch wat lenen.. of gewoon nóg een jaartje wachten *zucht*

Link naar reactie
  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik wist dat ik 'm binnen een jaar zou afbetalen.... dus ik durfte wel wat te lenen. Zo gezegd, zo gedaan. Bovendien kwam ik plotseling precies de auto tegen die ik wilde, dus moest ik m'n slag slaan. Nu heb ik voor een paar honderd euro aan rente wel een hele zomer in de Z gereden.

Als ik dat niet wist dat ik dat geld zou krijgen, had ik het geld niet geleend want dan kost het je wel heel veel extra...

Link naar reactie

Gewoon lenen wat je terug kan betalen,Ik roep al heel lang op dit forum F :D ck the Money geld moet rollen,en dat lukt ons aardig hier.

Heb geen schaamte heb ook wel wat geld van de bank geleend om onze bolide te rijden maar is maar een klein deel B) en voor de rest is het hobbygeld voor de de verplichte uitgaves zoals banden,velgen,uitlaten,navigatie :D

Link naar reactie
(...) en voor de rest is het hobbygeld voor de de verplichte uitgaves zoals banden,velgen,uitlaten,navigatie  B)

Inderdaad, dat noem je in een adem door naast een dak boven je hoofd, kleding en voedsel, nietwaar? Waar zouden we immers zijn zonder navigatie? :D

Misschien (nee, zéker) bedoelt Huub dat van het hobbygeld de noodzakelijke dingen van de Z3 worden betaald en daarnaast dat, wat de hobby Z3 nóg leuker maakt. Navigatie bijvoorbeeld. :D

Link naar reactie

Ik zie mijn QPe als hobby en daar gaat dan geld in zitten.Ik heb alleen voor de aanschaf een vergoeding lopen om eerder in de QPe te mogen rijden en daar heb ik wel wat rente betalen voorover.De in een adem genoemde artikelen zijn inderdaad niet strikt noodzaak. :D

Link naar reactie
ik vraag me af of ik hier in een miljonairs-forum beland ben.

Ja hoor. Stuk voor stuk. De een na de ander. B)

De ZZZ is echt niet duurder dan welke andere gemiddelde auto dan ook, durf ik te stellen!

:D

Link naar reactie
De ZZZ is echt niet duurder dan welke andere gemiddelde auto dan ook, durf ik te stellen!

B)

Nou dat is nou ook weer niet waar. Mijn goede vriend Q had zijn VW Golf 4 TDi (die op zich ook al niet de goedkoopste zijn) voor zo'n 12.000 euro gekocht en die is nog recenter ook! Dan ben ik met 17.000 wel iets meer kwijt geweest. BMW's zijn gewoon dure auto's.

Overigens is een hypotheek ook gewoon geld lenen.... de investering is alleen wel wat waardevaster :D

Link naar reactie
Ik bedoel in onderhoud, niet qua aanschaf. Aanschaf van welke auto dan ook is zo relatief, daar kun je het niet eens over hebben

Helemaal gelijk in, Rob. Zeker als je zelf een beetje handig bent ligt het onderhoud gewoon op 't niveau van Golf, Astra, enz. De :D modellen zijn natuurlijk wel wat duurder....

Link naar reactie
Ik zie mijn QPe als hobby en daar gaat dan geld in zitten.Ik  heb alleen voor de aanschaf  een vergoeding lopen om eerder in de QPe te mogen rijden en daar heb ik wel wat rente betalen voorover.De in een adem genoemde artikelen zijn inderdaad niet strikt noodzaak. ;)

Ik geloof dat iemand de ironie van mijn opmerking ontging! :D Laten we wel wezen, een Z3 op zichzelf is ook geen "strikt noodzaak", maar ik sluit mij volledig aan bij de anderen met de stelling: een hobby mag ook geld kosten. Als het je ontspant, een lekker gevoel geeft, je er wat vrolijker van wordt, zie ik niet het verschil tussen eens vaker op vakantie gaan, elke week duur uit eten, of een leukere auto.

Er heeft laatst wat op Internet gestaan, onderzoek, dat je beter kunt investeren in ervaringen dan in spullen. Ik denk dat dit zeker opgaat, maar als die spullen je nu een goede ervaring geven? Is het niet daarom dat we hier zitten?

En voordat ik dadelijk de forum-psy wordt... Ik denk wel dat de BMW in aanschaf duurder is, maar volgens mij koop je daar ook een meer degelijke auto voor die zichzelf uiteindelijk niet zozeer terugbetaalt, maar waarbij na tien jaar het verschil met een goedkopere auto die misschien wat vaker onderhoud nodig heeft, kleiner wordt.... En zoals gezegd, het hoeft ook weer niet gratis te zijn.

Wat denk je, Rob: zal ik daar eens een leuke poll van maken? :D B)

Link naar reactie
Laten we eerst maar eens zien of er een Z3 komt! :rolleyes:

Rob kent me al een beetje.... Serieus, ik ben blij met dit forum omdat het me een hoop eerlijke informatie verschaft van enthousiaste en ervaren Z3 gebruikers die niet het winstoogmerk hebben van een verkoper... Een betere manier om me te oriënteren kan ik me niet voorstellen (op de proefrit na dan).

Er zal wel een cabrio komen, dit jaar of volgend jaar, denk ik - alleen weet ik nog niet welke. Z3 vind ik leuk, SLK ook nog steeds wel (alleen budgettair wat minder).... Verder is een 4-persoons BMW cabrio ook nog een optie. Moet dan wel eens gaan kijken naar de beenruimte achterin, en hopen dat die iets royaler is dan een Megane of zo. Maar goed: ik vind die 4-persoons (of 2+2) zo je wilt minder mooi, maar evt met een wat ruimer gezelschap toeren is natuurlijk wel weer aangenaam.

Daar ben ik eerlijk gezegd nog niet over uit, en ik denk dat het uiteindelijk ook van het complete plaatje ( = concrete aanbod + prijs) af zal hangen. Voor zover ik het nu kan overzien, gaat het vooral om lekker open te rijden, en niet zozeer het supersportieve. De Z3 vind ik weer mooier dan een open 3-serie, de vraag is dan in hoeverre het rijden erin superieur is, en hoeveel beenruimte de open 3 achterin biedt.

Link naar reactie
De Z3 vind ik weer mooier dan een open 3-serie, de vraag is dan in hoeverre het rijden erin superieur is, en hoeveel beenruimte de open 3 achterin biedt.

Heb zelf geen ervaring met de 3 cabrio, maar verwacht dat deze qua rijden niet veel anders is dan de gebruikelijke 3. De extra dimensie van de 3 cabrio is "slechts" het open rijden en voor de rest blijft het een "gewone", keurige auto waarmee je naar wens en/of afhankelijk van motorinhoud al of niet sportief mee kunt rijden.

De Z3 daarentegen, betekent niet alléén open rijden. De lage zit, de beperkte ruimte om je heen, de anderssoortige vormgeving, alles is afgestemd op een volkomen andere en sportieve beleving, onafhankelijk van motorinhoud. Het is dan ook een 2-zitter, IMHO niet te vergelijken met een reguliere 4-zits sedan waarvan slechts het dak is verwijderd, om het maar eens simpel te zeggen. -_-

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in