Ga naar inhoud

Hardtop met achterruitverwarming?

pieter78

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben nieuw op het forum en geinteresseerd in een Z3, weet nog niet of 'ie er komt maar wil graag eea nader onderzoeken.

Vraag waarop ik nog geen duidelijk antwoord vind:

kun je de los verkrijgbare hardtops ook aanschaffen met achterruitverwarming, voor in de winter? En in welke prijsklasse (mag gebruikt uiteraard) moet ik dit zien?

Grtz,

Pieter

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Maar eens een HT-FAQ schrijven. :sleepy:

Want naast de standaard BMW-Hardtop bestaat er ook nog een Wiesmann-HT, met grotere achterruit en luxere hemelbekleding.

Een HT is trouwens geen must-have, de softtop voldoet prima, ook in de winter.

Houd er rekening mee dat elke HT een inbouwset nodig heeft, de meeste ZzZ's zijn hier niet mee uitgerust. Nieuw bij de dealer kost dit set ongeveer €300,-.

Link naar reactie

Ok, je was me voor Sledge

-de originele BMW van mij b.v.

-of de Wiesmann van ivodl (met een groter raam en zonder dakgootjes)

-en de sportieve maar ook duurdere Hamann van Pierre. Deze bestaat ook zonder bultjes

Gebruik de zoekfunctie van het forum maar om de topics over harttops te vinden

aangepast door DJLeonardo
Link naar reactie
Ok, je was me voor Sledge

-de originele BMW van mij b.v.

-of de Wiesmann van ivodl (met een groter raam en zonder dakgootjes)

-en de sportieve maar ook duurdere Hamann van Pierre. Deze bestaat ook zonder bultjes

Gebruik de zoekfunctie van het forum maar om de topics over harttops te vinden

Wiesmann top heeft wel dakgootjes, echter niet van plastic :sleepy:

Link naar reactie
Gast Gast_pieter78
Maar eens een HT-FAQ schrijven. :ok:

Want naast de standaard BMW-Hardtop bestaat er ook nog een Wiesmann-HT, met grotere achterruit en luxere hemelbekleding.

Een HT is trouwens geen must-have, de softtop voldoet prima, ook in de winter.

Houd er rekening mee dat elke HT een inbouwset nodig heeft, de meeste ZzZ's zijn hier niet mee uitgerust. Nieuw bij de dealer kost dit set ongeveer €300,-.

Voldoet prima in de winter... da's helemaal mooi, maar wat ik me afvraag: beslaat dat achterruitje niet ontzettend snel?

Feitelijk zou ik voor drie redenen een hardtop overwegen:

1. Beslaan achterruitje

2. Temperatuur

3. Windgeruis

Als dat allemaal niet uitmaakt en er eigenlijk geen verschil is, maakt het me niet uit, maar ALS dat zo zou zijn, vraag ik me af wat jullie redenen zijn om toch een hardtop te nemen.

Alle reacties zijn welkom.

Link naar reactie

Wij, ChristineXS en ik hebben hardtops speciaal voor in de winter genomen voor:

* Temperatuur behoud.

* Algehele comfort.

* Behoud van de softtop.

* Uiterlijk (niet geheel onbelangrijk :ok: )

Rijgeluid vermindering is maar een minder relevante bijzaak voor het gebruik van de hardtop voor ons geweest. Het achterruitje beslaat niet heel erg snel en de achterruit verwarming werkt prima hoor, is dus zo weer weg.

Link naar reactie
Wij, ChristineXS en ik hebben hardtops speciaal voor in de winter genomen voor:

* Temperatuur behoud.

* Algehele comfort.

* Behoud van de softtop.

* Uiterlijk (niet geheel onbelangrijk :ok: )

Rijgeluid vermindering is maar een minder relevante bijzaak voor het gebruik van de hardtop voor ons geweest. Het achterruitje beslaat niet heel erg snel en de achterruit verwarming werkt prima hoor, is dus zo weer weg.

Dank je voor je uitleg... wat betreft het behoud van de softtop: is het niet juist slecht voor de softtop om een aantal maanden achtereen opgevouwen achterin te zitten, in het bijzonder voor het plastic ruitje? Gaat dat geen doffe plekken cq vouwen nalaten?

Link naar reactie

Dat valt best mee........ je kunt veel tegengaan door een handdoek mee te vouwenmet het raampje. Er zijn op ebay ook speciale badstoffen bescherm lappen te kopen voor de achterruit.

Wat slijtage aan de kap zelf betreft, och dat is niet noemenswaardig aangezien de kap in één positie blijft zonder te bewegen. Zolang je maar zorgt dat de kap schoon en droog is voordat de Hardtop erop gaat kan er niets gebeuren.

Link naar reactie
nog een voordeel van de Hardtop is:

dat ze 'm niet open kunnen snijden. Iets wat voor mij (in Amsterdam) een grote pre is. Ik heb 'm dan ook veel op (ook in de zomer).

helaas een onderdeel waar we tegenwoordig ook rekening mee moeten houden... dan mag ik wel in het hopelijk nog wat onschuldiger Limburg wonen, maar je hebt er wel een punt mee!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in