Ga naar inhoud

Aanschaf Z3 Airco... of niet


simca1999

Aanbevolen berichten

Ik heb bij de aanschaf van mijn 2.8 zeker gekeken naar de uitrusting van de auto en... de kleur natuurlijk!

Ik mis alleen de cruise controll en dat is natuurlijk wel jammer.

Mij is opgevallen dat het in de aanschafprijzen weinig uitmaakt welke optie's erop zitten (of ik heb het mis!)

maar de auto verkoopt natuurlijk veel makkelijker.

Natuurlijk is een auto een slechte investering maar als je een beetje oplet en je koopt een hele mooie complete auto

dan valt je afschrijving heel veel mee.

Ik had (gelukkig) een MG-A tje uit 1961 in heel behoorlijke staat en na veel geklooi uiteraard verkocht (nog gelukkiger) :D

Deze auto is intussen helemaal opgeknapt en staat nu voor het duizelinwekkende bedrag van € 24.500.00 te koop ergens in Friesland.

Over een slechte investering gesproken!

Bij mooi weer werd het in de cockpit van deze Engelse wondertje :m: ruim 200 graden warm!

En de mede weggebruikers maar denken dat ik zat te genieten.

Maar ja... toen bestond er nog geen airco, hè :lmao:

Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat bedoel ik dus, een cabrio rijden moet wél genieten blijven....

Binnen moet het dus in de zomer geen bbq worden en in de winter geen mistbank.

Tenzij je een échte liefhebber en vermogend bent, dan koop je een Bugatti. Heb je ook geen last van condens.

Enige waar nu nog twijfels over zijn is vermogen 1.9 (140pk) of de 2.8.. Ik denk dat koppel (optrekken) voor mij belangrijker is dan snelheid. Maar ook budget is belangrijk, vraag is of het onderhoud van een 2.8 veel hoger uitvalt dan van een 1.9

Of toch misschien iets meer uitgeven (en dus sparen) voor een jongere 2.0 of 2.2.

We hebben deze zomer een (foute :blush: ) proefrit in een 206 CC 2.0i met 135 PK gemaakt, zowel mijn vrouw als ik vonden dat een rammelend boodschappenwagentje. Daar werden we niet echt blij van....

We gaan dus maar eens wat proefritjes maken.

Groet en prettige kerst,

Simon

Link naar reactie
Ik had (gelukkig) een MG-A tje uit 1961 in heel behoorlijke staat en na veel geklooi uiteraard verkocht (nog gelukkiger) :smart:

Deze auto is intussen helemaal opgeknapt en staat nu voor het duizelinwekkende bedrag van € 24.500.00 te koop ergens in Friesland.

Over een slechte investering gesproken!

Zo'n MGA moet je kopen om naar te kijken, want hij is prachtig. Ik hoor over allerlei van dat soort auto's soortgelijke verhalen. De Austin Healy schijnt ook niet zo'n lekker autootje te zijn en de Triumph is ook gedoe.

M'n schoonvader heeft een MGB helemaal laten opknappen. Daar gaan ze iedere jaar mee naar de UK en dat schijnt toch wel goed te gaan. Maar eigenlijk had ie liever een Z3 gehad..... :blush:

Link naar reactie
Enige waar nu nog twijfels over zijn is vermogen 1.9 (140pk) of de 2.8.. Ik denk dat koppel (optrekken) voor mij belangrijker is dan snelheid. Maar ook budget is belangrijk, vraag is of het onderhoud van een 2.8 veel hoger uitvalt dan van een 1.9

Als je het sneller optrekken belangrijk vind is de 2.8 jouw keus want dat scheelt nog al wat met de 1.9 , kwa onderhoud maakt het niet echt veel uit, het zal meer schelen bij wie je hem in onderhoud brengt :D

Link naar reactie

Dag ZzZ liefhebbers,

Dan eindelijk vandaag m'n eerste proefritje gemaakt in een zo'n Zzzuperbolide 2.8 met airco.

Die airco was wel nodig ook want blijkbaar waren m'n vrouwtje en ik zo opgewonden van deze testrit dat de voorruit gelijk dichtsloeg en bevroor. :D Maar ff de blower en airco aan en we hadden snel weer zicht, zodat we een lekker ritje konden maken... ;) ...met de Z3 bedoel ik natuurlijk.

Maar wat een genot geeft dat... Ik raak niet gauw van slag maar deze auto is écht te gek... Alleen al het zicht op die bobbelneus vanuit de cockpit. Wauwwww. En dat geluid... Gggrommmmmmmmm. My goodness. ;)

Maar m'n vrouw twijfelt, vindt het toch een mannensportwagen met een (te) dikke kont. Ze gaat toch meer voor de slankere 1.9 uitvoering, vindt dat meer een klassieker. Ze heeft (een beetje) gelijk. Maakt de keus niet makkelijk en we moeten tzt de auto "delen".

We zijn ook nog naar een 1.9 facelift (alles deropen deran incl hardtop) wezen kijken (nog geen proefrit gemaakt, was te donker), maar ik heb qua in-/exterieur daar minder mee. Te modern... te luxe? Hij is wel mooi, maar de uitstraling van de pre-facelift modellen vind ik toch meer klassiek en geeft mij meer cabrio gevoel ipv luxe auto gevoel. Wmb is een hardtop zelfs niet nodig (airco wél)

Maar we gaan vrijdag verder met testen, we hebben nu 3 kandidaten.

1998 1.9 140 pk

1997 2.8

2001 1.9 118 pk facelift

Het zal nog niet makkelijk gaan worden, maar alleen al rondneuzen en testrijden geeft toch al veel fun.

Nog ff het onderhoudsboekje van de 2.8 gecontroleerd. De onderhouds en kilometerstand geeft een aardig historisch beeld (afkomst, garage stempels, wisseling van eigenaar/lokatie, import) en lijkt redelijk te kloppen. Nu is de vraag of daar weer veel mee wordt gesjoemeld. Betergezegd hoe betrouwbaar zijn die boekjes/stempels/kilometrages? Of zijn de origiginele boekjes leeg te koop en kan je zelf wat fantasiestempels verzinnen.

Van al die teruggedraaide tellerstandverhalen wordt ik niet écht blij en natuurlijk enigszins achterdochtig. Hoewel slijtage/gebruikssporen van het interieur en de pedalen ook wel wat aangeeft.

Verder had de 2.8 het (bekende) schuivende stoel probleem. Is dat eenvoudig te fixen?

Groet,

Simon

Link naar reactie

De 2.8 is door het koppel ook prima "rustig" te berijden... ook voor de vrouw.

Je hoeft dan nu éénmaal minder te schakelen. Als je er vandoor wilt gaan is het een versnelling terug, gas erop en weg.................... ;)

De 2.8 is net zo'n klassieker als de 1.9, ik begrijp de zienswijze hier niet zo ;)

de 1.9 118 pk is een 8 klepper........... vraag Rob maar hoe die meekwam :schater:

Uit jou lijstje zou bij mij deze dan ook wegvallen IMHO.

Link naar reactie

Uitleg mbt klassiek.

De slankere vorm van de 1.9 lijkt wat meer op de oude Alfa-fiatspiders/MGeetjes.

De 2.8 is wat meer eeeh 911.

Nix mis mee hoor, wat tis maar waar je van houdt. En ik ben er zelf nog niet uit.

Link naar reactie

Geen moeilijke keus ga voor de 2.8 want straks rij je een 1.8/1.9 dan mis je het heerlijke geluid van de zespitter wat je nu als Wauwwww. En dat geluid... Gggrommmmmmmmm. My goodness. ervaart. ;)

En die dikke kont ja ik vind dat juist de kracht van de ZZZ de viercilinders ogen te braaf IMHO.

Link naar reactie
Geen moeilijke keus ga voor de 2.8 want straks rij je een 1.8/1.9 dan mis je het heerlijke geluid van de zespitter wat je nu als Wauwwww. En dat geluid... Gggrommmmmmmmm. My goodness. ervaart. :D

En die dikke kont ja ik vind dat juist de kracht van de ZZZ de viercilinders ogen te braaf IMHO.

Heeeeeeeeeeeeeelemaal mee eens ;)

La Lopez, gewoon een lekkere kont ;)

Link naar reactie

Shake it baby !!!

Zal er us een naggie over gaan slape...

We maken nog een proefrit in de 1.9 140 Pk en dan kijken of m'n vrouwtje die dikke kont nog een probleem vindt ;)

grt,

Simon

Link naar reactie
Shake it baby !!!

Zal er us een naggie over gaan slape...

We maken nog een proefrit in de 1.9 140 Pk en dan kijken of m'n vrouwtje die dikke kont nog een probleem vindt :D

grt,

Simon

Suc6 en lekker slapen over dikke bipsen ;) ;) ik ga ook maar lang genoeg hier rondgehangen. B)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.