Ga naar inhoud

Verlaging en M-onderstel


RobC

Aanbevolen berichten

Bij de :huh: hebben de H&R veren de neiging achter verder door te zakken, ff sparen voor een geheel onderstel ben je van de ellende af :D

We hebben trouwens een topic over hoe laag je auto ligt: HIER!!

Klopt, hij zakt inderdaad iets te ver door achter. Ik weet dat ik alles weer een stapje beter maak met een totaal onderstel maar ik vond het eigenlijk wel weer even mooi geweest voor dit jaar als het gaat over uitgaven voor de :P

Nee, dan vind ik die oplossing van Danny (voor nu) beter.

Ik heb wel meteen even de afstand van velghart tot scherm opgemeten;

Voor 33cm

Achter 31.2cm

Link naar reactie

Je moet alles twee keer doen, heb het nu optimaal, achter iets onder de 34 cm en voor ca 32,5 cm.

Bij het vorige onderstel van H&R kwam ik voor niet lager dan 33,5 cm. Nu ken ik die mannen bij H&R al een beetje en heb ik voor de nieuwe een lagere setup voor aan de voorkant besteld, ik kan nu voor zakken tot 30 cm als ik dat wil maar 32,5 cm is optimaal kom ik net nergens aan op de verkeersheuveltjes :huh:

Dus als je ooit voor de :P voor H&R wil gaan ff op letten als je zo uit het boek besteld krijg je dus niet het optimale ding :D

Link naar reactie
Nu ik de ACSchnitzer velgen er een paar weken op heb zitten heb ik toch maar besloten om te verlagen. Dan maar minder comfort. Om de discussie maar weer eens aan te zwengelen, dit kwam ik tegen m.b.t. H&R veren

Nou het aanzwengelen van de discussie is dus gelukt. Is toch een gevoelig punt bij de forumleden, dat verlagen :D

Roodkapje heeft nog een setje H&R liggen. Ga dat proberen en als ik over een paar weken mijn bevindingen hier opschrijf (:huh: of :P )begint het hele circus weer opnieuw wil ik wedden.

Link naar reactie
Nou het aanzwengelen van de discussie is dus gelukt. Is toch een gevoelig punt bij de forumleden, dat verlagen :D

Roodkapje heeft nog een setje H&R liggen. Ga dat proberen en als ik over een paar weken mijn bevindingen hier opschrijf ( :huh: of :P )begint het hele circus weer opnieuw wil ik wedden.

Gaat goed komen, ik denk dat de maten voor 33 en achter 34 worden :D

Link naar reactie
Nou het aanzwengelen van de discussie is dus gelukt. Is toch een gevoelig punt bij de forumleden, dat verlagen :D

Roodkapje heeft nog een setje H&R liggen. Ga dat proberen en als ik over een paar weken mijn bevindingen hier opschrijf (:huh: of :D )begint het hele circus weer opnieuw wil ik wedden.

Suc6 van proberen krijg je ................... :P

Wordt mega mooi met de verlaging, zie het al helemaal voor me, kun je achter meteen 15mm spoorverbreder per kant meemonteren :D Het houdt nooit op, koop een ZZZ en je bent voor jaren onder de pannen :D

Link naar reactie
Suc6 van proberen krijg je ................... :huh:

Wordt mega mooi met de verlaging, zie het al helemaal voor me, kun je achter meteen 15mm spoorverbreder per kant meemonteren :P Het houdt nooit op, koop een ZZZ en je bent voor jaren onder de pannen :D

Ik denk dat 10mm max. is IMHO :D

Link naar reactie

Er is heel veel gezegd en geschreven over verlagen. Maar ja toch ben ik in twijfel. Ik wil mijn auto max 10-15 mm verlagen tov hetgeen in nu heb. Volgens mij moet dat wel lukken met enkel veren. Chris vindt, als ik het goed begrijp, het niet zo goed idee. Kent iemand een bedrijf waar ik naar toe kan gaan, die de auto bekijkt om te zien wat ik nu heb en me een beetje advies kan geven????

Beste advies krijg ik hier; maar de meningen zijn zo verdeeld. Verder ben ik qua auto's niet zo handig. Dus even een paar veren eronder zetten en proberen, als het dan niet bevalt alles even terugzetten dat lukt mij niet.

Ik heb het bedrijf "sparco" nog gemaild maar die kon mij niet helpen. Wie weet iemand??

Alvast weer bedankt.

Groet

Bob

Link naar reactie
Er is heel veel gezegd en geschreven over verlagen. Maar ja toch ben ik in twijfel. Ik wil mijn auto max 10-15 mm verlagen tov hetgeen in nu heb. Volgens mij moet dat wel lukken met enkel veren. Chris vindt, als ik het goed begrijp, het niet zo goed idee. Kent iemand een bedrijf waar ik naar toe kan gaan, die de auto bekijkt om te zien wat ik nu heb en me een beetje advies kan geven????

Beste advies krijg ik hier; maar de meningen zijn zo verdeeld. Verder ben ik qua auto's niet zo handig. Dus even een paar veren eronder zetten en proberen, als het dan niet bevalt alles even terugzetten dat lukt mij niet.

Ik heb het bedrijf "sparco" nog gemaild maar die kon mij niet helpen. Wie weet iemand??

Alvast weer bedankt.

Groet

Bob

Bob je hebt PM. Over de montage. Ik zou naar Roodkapje gaan. Ruud weet wat hij doet en ik ben zeer tevreden. :thumbup: Kreeg nog een originele facelift brochure uit 2002 van hem mee, heeft mijn ondoorzichtige achterruit gecleand en wat lichte lakschade bijgewerkt. Gratis en voor niets :D

Hij gaat mij zeker vaker zien !!

Man wat ziet mijn Z er nu goed uit met die H&R veren. :thumbup: B)

Link naar reactie
Bob je hebt PM. Over de montage. Ik zou naar Roodkapje gaan. Ruud weet wat hij doet en ik ben zeer tevreden. :newblush: Kreeg nog een originele facelift brochure uit 2002 van hem mee, heeft mijn ondoorzichtige achterruit gecleand en wat lichte lakschade bijgewerkt. Gratis en voor niets :D

Hij gaat mij zeker vaker zien !!

Man wat ziet mijn Z er nu goed uit met die H&R veren. :thumbup::nono:

waar blijven de :wave: :D :download:

Link naar reactie
Hoe je het uiteindelijk ook wendt of keert...... een schroefset is het beste en geeft het mooiste resultaat.

Ik heb alleen veren en ben dik tevreden. Laag genoeg om er perfect uit te zien en niet te laag voor drempels. Comfort ook nog ruim voldoende. Voor de liefhebbers: Vanaf het midden van de as/het wiel 33cm voor en 34 cm achter.

Foto's denk ik morgen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.