Ga naar inhoud

Verlaging en M-onderstel

RobC

Aanbevolen berichten

Nogmaals, kan strak zijn, maar volgens verkoper is het héél goed te doen.

Natuurlijk............... :D

Maar succes Rob, hoop dat het is wat je zoekt.

Ik ben zo blij met dat optimisme van je. Chris. En ook nooit eens een keer sarcastisch... ;)

Moi???? :schater::schater::schater:

Als die verkoper zegt dat je er 200 pk bij krijgt geloof je hem ook gelijk?? :)

Natuurlijk zal het allemaal passen en "wel kunnen", of het comfortabel is....... is natuurlijk een tweede ^_^

Link naar reactie

Nogmaals, kan strak zijn, maar volgens verkoper is het héél goed te doen.

Natuurlijk............... ;)

Maar succes Rob, hoop dat het is wat je zoekt.

Ik ben zo blij met dat optimisme van je. Chris. En ook nooit eens een keer sarcastisch... ;)

Moi???? :schater::schater::schater:

Als die verkoper zegt dat je er 200 pk bij krijgt geloof je hem ook gelijk?? :)

Natuurlijk zal het allemaal passen en "wel kunnen", of het comfortabel is....... is natuurlijk een tweede :D

Hé, een 3.0 dus. Met veel ;) ;) ;) ;) anders begin je wéér! :D

Nogmaals, ik zie wel of het strak is of niet. Elk voordeel heb z'n nadeel, toch? ^_^

Link naar reactie
Vind het wel lekker, je voelt veel beter aan wat er met je auto gebeurt, terwijl je met een normaal onderstel constant het gevoel hebt dat je zweeft.

True............. zelfs met een //M onderstel vind ik dat het geval. :)

Rob, just pulling your leg ^_^

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Mijn vorige Z3 was ook voorzien van een M onderstel maar lag volgens mij toch iets lager dan mijn nieuwe Z3 individual (zelfde model/uitvoering als (S)topless) die ook een zelfde onderstel heeft.

Voor mij hoeft de auto niet nog eens 25-30 mm worden verlaagd, maar 10 mm zou ik als best vinden.

Iemand schreef als je voor comfort gaat M onderstel ongewijzigd laten. Is een verlaging van 10 mm ook al voel/merkbaar qua rijden en comfort denken jullie???

Wat kost een dergelijke set veren??

Hoor graag...

Link naar reactie

Ik heb er nooit veel van gemerkt. De veerweg wordt korter, en je moet drempels natuurlijk wat rustiger nemen. Dat een verlagingssetje van 30mm tov van een M-onderstel maar 1 extra centimeter verlaagd geloof ik ook niet in. Bij meerdere mensen op dit forum (waaronder ikzelf) kwam de auto toch een stuk lager te liggen.

Link naar reactie
Ik heb er nooit veel van gemerkt. De veerweg wordt korter, en je moet drempels natuurlijk wat rustiger nemen. Dat een verlagingssetje van 30mm tov van een M-onderstel maar 1 extra centimeter verlaagd geloof ik ook niet in. Bij meerdere mensen op dit forum (waaronder ikzelf) kwam de auto toch een stuk lager te liggen.

dat wat ik nu heb is alleen op de snelweg wel lekker maar ik kan geen drempel nemen of ik zit zowat aan de grond(letterlijk), het bonkt al als ik de garage uitrij, ze gaan er dan ook weer onder weg :thumbup:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Nu ik de ACSchnitzer velgen er een paar weken op heb zitten heb ik toch maar besloten om te verlagen. Dan maar minder comfort. Om de discussie maar weer eens aan te zwengelen, dit kwam ik tegen m.b.t. H&R veren

H&R BMW Z3 6-Zyl. Sportfedersatz 30mm

[29754-2] 176,00 €

[inkl. 16% MwSt

zzgl. Versandkosten]

Daten: ab Baujahr 04/´96 - ´03, 6-Zyl., 2,0 + 2,2 + 2,8 + 3,0, inkl. Coupe, ohne MZ3

Tieferlegung: ca. 30mm

Hinweise: Bei Fahrzeugen mit werksseitiger Tieferlegung, z.B. BMW M-Technik, MB Sport-Line Fahrwerk, Audi-Sportfahrw. usw., wird nur eine geringere Tieferlegung erzielt, da diese Fahrzeuge schon "ab Werk" tiefer :wub:

Je kunt bij een M-onderstel dus nooit rekenen op de volle 30 mm zoals Rob ook al bemerkt heeft. Maar hoeveel dan wel?? Overigens € 176,-- is wel heel goedkoop volgens mij.

Link naar reactie
Nu ik de ACSchnitzer velgen er een paar weken op heb zitten heb ik toch maar besloten om te verlagen. Dan maar minder comfort. Om de discussie maar weer eens aan te zwengelen, dit kwam ik tegen m.b.t. H&R veren

H&R BMW Z3 6-Zyl. Sportfedersatz 30mm

[29754-2] 176,00 €

[inkl. 16% MwSt

zzgl. Versandkosten]

Daten: ab Baujahr 04/´96 - ´03, 6-Zyl., 2,0 + 2,2 + 2,8 + 3,0, inkl. Coupe, ohne MZ3

Tieferlegung: ca. 30mm

Hinweise: Bei Fahrzeugen mit werksseitiger Tieferlegung, z.B. BMW M-Technik, MB Sport-Line Fahrwerk, Audi-Sportfahrw. usw., wird nur eine geringere Tieferlegung erzielt, da diese Fahrzeuge schon "ab Werk" tiefer :wub:

Je kunt bij een M-onderstel dus nooit rekenen op de volle 30 mm zoals Rob ook al bemerkt heeft. Maar hoeveel dan wel?? Overigens € 176,-- is wel heel goedkoop volgens mij.

Al heb je nu M veren dan ga je met H&R nog 3cm lager :foto:

Link naar reactie

Ik heb zelf ook die H&R veren onder mijn :foto: dus, 30mm voor en achter omlaag. Ik ben er nu heel sterk over aan het nadenken om de auto weer omhoog te gooien. Als ik nu op een weg met te veel spoorvorming rij dan komt mijn oliekoeler van mijn diff al op de grond :wub:

Drempels zijn al helemaal uit den boze. Er zijn haast geen drempels die ik kan nemen zonder dat mijn onderkant, mijn diff of mijn nagel nieuwe Eisenmann worden geraakt.

Link naar reactie
Ik heb zelf ook die H&R veren onder mijn :foto: dus, 30mm voor en achter omlaag. Ik ben er nu heel sterk over aan het nadenken om de auto weer omhoog te gooien. Als ik nu op een weg met te veel spoorvorming rij dan komt mijn oliekoeler van mijn diff al op de grond :wub:

Drempels zijn al helemaal uit den boze. Er zijn haast geen drempels die ik kan nemen zonder dat mijn onderkant, mijn diff of mijn nagel nieuwe Eisenmann worden geraakt.

Jij bent lager als 30 mm , wel eens opgemeten hart velg tot randje scherm ?

standaart ZzZ voor 37 cm achter 38 cm

M veren ,, 36 ,, 37

H&R ,, 33 ,, 34 ( zo is de mijne ook )

Link naar reactie
Jij bent lager als 30 mm , wel eens opgemeten hart velg tot randje scherm ?

standaart ZzZ voor 37 cm achter 38 cm

M veren ,, 36 ,, 37

H&R ,, 33 ,, 34 ( zo is de mijne ook )

Nee Ruud, nooit opgemeten maar ik zal het deze week nog even doen. Ik weet niet beter dan dat ik voor en achter een H&R verlaging van 30mm heb.

Wat al een hoop zou schelen is als de kont minder zou doorzakken als je bijv. door een kuil heen rijdt. Maar ook zonder doorzakken raak ik al gewoon de grond als ik op een iets te bolvormig wegdek rij.

Het liefste zou ik achter gewoon een klein beetje omhoog willen. Denk dat zo'n 10mm al genoeg.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in