Ga naar inhoud

Verlaging en M-onderstel


RobC

Aanbevolen berichten

Ik heb inderdaad ook een M onderstel met Eibach verlaagd en dat scheelde toch behoorlijk. Misschien zelfs wel net te veel :blush: aangezien ik nogal eens aanloop.

Ik weet het, snap er dan ook helemaal niets van. ;)

De jouwe is het tegenovergestelde van de mijne, en dat met precies dezelfde ///M en Eibach combinatie.

Link naar reactie
Goede keus Rob. Het gekke is, ik heb ook een M-onderstel, met eibach, en je hebt zelf kunnen zien wat het resultaat is. Het blijft schijnbaar altijd een gok hoeveel hij om laag komt.   ;)

En nu die foto's Rob.  :blush:

EDIT: De H&R veren zakken achter 30mm, en aan de voorzijde 40mm AFAIK.

Had Superduper niet dezelfde verlaging gedaan? :D

Standaard //M onderstel met Eibach?

Jammer dat het niet uitgepakt is zoals je verwacht had Rob.........goddank dat ik maar voor het hele verhaal van Eibach ben gegaan, wist ik tenminste zeker dat het voldoende lager kwam ;)

Chris, weet je zeker dat je Eibach hebt??

Die maken nu niks meer specifiek voor de ZZZ! Toevallig voor Rob nog voor gebeld. Ook op de site niks meer te vinden:huh:

Eibach Pro set -_-

En het past en het is echt dus..............

Braspenning heeft waarschijnlijk andere ingangen dan jij :D

Link naar reactie
Mét Eibach bij mij: max. (!) 1 cm lager, dat is alles.

Rob, heb je het verschil ook opgemeten? Is het 1 cm, of GOK je dat het 1 cm is?

Ik ben n.l. (zoals je misschine al wist) al een tijdje op zoek naar een "kleine" verlaging (vanwege de drempels in A'dam niet te veel). Omdat ik altijd dacht dat ik net zo laag zou worden als Ies durfte ik niet aan de Eibach, maar nu begrijp ik dus dat het ook anders kan. Ik begrijp ook niet hoe dat nu kan ;) Ik hoorde van de garage waar m'n winterbanden vandaan komen (die ook uitlaten en veren enz doen) dat het met Eibach veren ook niet veel zou uitmaken maar dat geloofte ik toen niet echt. Maar nu blijkt dus dat ze gelijk hadden. Maar om tot m'n punt te komen: misschien is het iets voor mij die, Eibach veren. Ga je ze terugbrengen? of doorverkopen? Enne... wat heb je betaalt als ik vragen mag? :blush:

Link naar reactie
Mét Eibach bij mij: max. (!) 1 cm lager, dat is alles.

Rob, heb je het verschil ook opgemeten? Is het 1 cm, of GOK je dat het 1 cm is?

Ik ben n.l. (zoals je misschine al wist) al een tijdje op zoek naar een "kleine" verlaging (vanwege de drempels in A'dam niet te veel). Omdat ik altijd dacht dat ik net zo laag zou worden als Ies durfte ik niet aan de Eibach, maar nu begrijp ik dus dat het ook anders kan. Ik begrijp ook niet hoe dat nu kan ;) Ik hoorde van de garage waar m'n winterbanden vandaan komen (die ook uitlaten en veren enz doen) dat het met Eibach veren ook niet veel zou uitmaken maar dat geloofte ik toen niet echt. Maar nu blijkt dus dat ze gelijk hadden. Maar om tot m'n punt te komen: misschien is het iets voor mij die, Eibach veren. Ga je ze terugbrengen? of doorverkopen? Enne... wat heb je betaalt als ik vragen mag? :blush:

Feit: 34 cm van hart achterwiel tot chassis/spatbord. Kan een paar mm variëren wegens al of niet vlakke ondergrond.

De Eibach veren en de M-schokbrekers gaan al of niet separaat op het net, oftewel in de verkoop.

Prijs weet ik niet, op dit moment nog geen rekening ontvangen.

Zodra die binnen is stuur ik je een PM.

Link naar reactie

Dus feitelijk hebben de Eibach veren een verlaging van 1.4 cm tot gevolg gehad? :D onderstel verlaagd 2 cm dacht ik toch?

Dat zou voor mij juist wel goed zijn denk ik :blush: Kan ik nog steeds de drempeltjes pakken en toch iets betere vulling in de kast. ;)

Heb je de -_- veren ook nog? Dan zou ik de hele set compleet op internet zetten, denk dat je ze dan beter kwijtraakt, toch? ;) Zo niet: kan ik MIJN ;) veren weer bij jouw set doen om het compleet te maken :notworthy: en zo te koop zetten :D

Link naar reactie
Dus feitelijk hebben de Eibach veren een verlaging van 1.4 cm tot gevolg gehad?  B) onderstel verlaagd 2 cm dacht ik toch?

Dat zou voor mij juist wel goed zijn denk ik  ;)  Kan ik nog steeds de drempeltjes pakken en toch iets betere vulling in de kast. B)

Heb je de  :m: veren ook nog? Dan zou ik de hele set compleet op internet zetten, denk dat je ze dan beter kwijtraakt, toch? -_- Zo niet: kan ik MIJN  :m: veren weer bij jouw set doen om het compleet te maken :) en zo te koop zetten :D

M-dempers en Eibach veren gaan er bij mij beide onderuit. Wordt vervangen door complete HW-set.

Gesteld dat je de Eibach veren overneemt, blijven mijn M-dempers dus over. Dat, met jouw standaard veren is een set, ja. Maar of dat samen gaat?? Geen idee.

Neem jij de Eibachs niet, dan heb ik een complete set die samen gaat.

Link naar reactie
Goede keus Rob. Het gekke is, ik heb ook een M-onderstel, met eibach, en je hebt zelf kunnen zien wat het resultaat is. Het blijft schijnbaar altijd een gok hoeveel hij om laag komt.   ;)

En nu die foto's Rob.  ;)

EDIT: De H&R veren zakken achter 30mm, en aan de voorzijde 40mm AFAIK.

Had Superduper niet dezelfde verlaging gedaan? B)

Standaard //M onderstel met Eibach?

Jammer dat het niet uitgepakt is zoals je verwacht had Rob.........goddank dat ik maar voor het hele verhaal van Eibach ben gegaan, wist ik tenminste zeker dat het voldoende lager kwam B)

Chris, weet je zeker dat je Eibach hebt??

Die maken nu niks meer specifiek voor de ZZZ! Toevallig voor Rob nog voor gebeld. Ook op de site niks meer te vinden:huh:

Eibach Pro set B)

En het past en het is echt dus..............

Braspenning heeft waarschijnlijk andere ingangen dan jij :D

Zal best dat met die ingangen, was alleen bang dat ze geen eibach maar een of andere C-merk tegen Eibachprijzen hadden verpatst :schater: Rare jongens die autoboeren B)

Link naar reactie
Gesteld dat je de Eibach veren overneemt, blijven mijn M-dempers dus over. Dat, met jouw standaard veren is een set, ja. Maar of dat samen gaat?? Geen idee.

Neem jij de Eibachs niet, dan heb ik een complete set die samen gaat.

Waarom zou dat niet samengaan? Het zijn allebei 2.8's ;) onderstellen.

Maar het maakt me niet uit hoor. Ik kan ze ook nieuw kopen. Ik dacht juist dat het handig was voor jou, ben je zonder veel verlies van je miskoop af :rolleyes:

Maar ik zie inderdaad ook losse veren en/of dempers op ebay staan....

Ik denk wel dat je een compleet :D onderstel makkelijker kwijtraakt dan losse veren en dempers

Link naar reactie
Dus feitelijk hebben de Eibach veren een verlaging van 1.4 cm tot gevolg gehad?  :D onderstel verlaagd 2 cm dacht ik toch?

Dat zou voor mij juist wel goed zijn denk ik  ;)  Kan ik nog steeds de drempeltjes pakken en toch iets betere vulling in de kast. :rolleyes:

Heb je de  ^_^ veren ook nog? Dan zou ik de hele set compleet op internet zetten, denk dat je ze dan beter kwijtraakt, toch? :notworthy: Zo niet: kan ik MIJN  :D veren weer bij jouw set doen om het compleet te maken :notworthy: en zo te koop zetten :D

M-dempers en Eibach veren gaan er bij mij beide onderuit. Wordt vervangen door complete HW-set.

Gesteld dat je de Eibach veren overneemt, blijven mijn M-dempers dus over. Dat, met jouw standaard veren is een set, ja. Maar of dat samen gaat?? Geen idee.

Neem jij de Eibachs niet, dan heb ik een complete set die samen gaat.

Je kunt anders toch ook een setjes //M veren kopen of een setje Eibach dempers (als je die kunt vinden).

Vind je zo af toe wel op ebay. Scheelt aanzienlijk tov een complete set aanschaffen.

Link naar reactie
Ik zag dat SKG allerlei losse onderdelen levert. waaronder eibach dempers.

Ik zag ook dat vaak een combi gemaakt wordt met Koni dempers (waarom weet ik niet)

Als je nou de losse dempers koopt hoef je je veren niet eens kwijt.

ik zag het hier

Dat zeg ik net :rolleyes:

ik vul je aan Chris ;)

anyway het blijkt dat Eibach geen dempers maakt, vandaar vaak met Koni of Bilstein

De dempers uit de kit komen van een andere demper fabrikant (zullen wel op elkaar afgesteld zijn.

Heb net prijzen opgevraagd.

De hele kit is wel goedkoper dan losse onderdelen. Dempers zijn nogal duur..

Ik hoor straks waar SKG de hele kit voor kan leveren

Link naar reactie
dus... in aanvulling op z'n velgen kan Rob met een gerust hart een setje Bilstein dempers aanschaffen om vervolgens een "custom" Schnitzer onderstel te creeren....?

Ik experimenteer helemaal nix meer! Nix dempers van het een en veren van het ander, nada! KW of H&R Gewindefahrwerk is altijd goed.

Link naar reactie
En daarna weer terug naar een //M onderstel omdat die H&R toch wel erg "hard" was :)

Daar kies ik voor, dat is bekend. Ik heb nu voor KW gekozen, omdat ik daar spotgoedkoop aan kon komen. Geen idee of dat hard of minder hard is, maakt me ook niet uit.

Link naar reactie
Rob, no offence, maar het is KW. :)

En je hebt inderdaad kans dat de schroefsetjes erg hard zijn. Moet je van houden.

Gecorrigeerd, dank. Wordt ook gek van al die namen. ^_^

Nogmaals, kan strak zijn, maar volgens verkoper is het héél goed te doen. Ik zie het wel. Als ik wil veren loop ik wel op Nike Air. En anders is de C5 er nog. :D

Link naar reactie

Nogmaals, kan strak zijn, maar volgens verkoper is het héél goed te doen.

Natuurlijk............... :)

Maar succes Rob, hoop dat het is wat je zoekt.

Ik ben zo blij met dat optimisme van je. Chris. En ook nooit eens een keer sarcastisch... ^_^

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.