Ga naar inhoud

info Z3


Gast Luc

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben van plan om voor mijn vrouw een Z3 aan te schaffen. Ik denk dat dit in de toekomst een klassieker wordt. Zij heeft altijd met een kever cabrio gereden maar nu wou ze toch wel eens iets moderner en daar ikzelf met een 320D rijd was de keuze snel op een Z3 gevallen.

Nu mijn vraag:

Is er een groot verschil tussen rijden met een 1.9 met 140PK  en een 1.9  met 117 PK. Ik koop de wagen niet om te racen, doch om vlot met het verkeer mee te kunnen en om korte tripjes te maken.

Het bouwjaar speelt voor mij weinig rol. Ik wil één met weinig kilometer, liefst van eerste eigenaar en met BMW onderhoudsboekje.

Wat zou me dit gaan kosten?

Ik heb in het voorjaar een Z3 uit 1998 met 1.8 motor gekocht met 12000 km, was uiteraard gewoon nog nieuw maar onlangs toch ingeruild voor een met een zwaardere motor.

De 1.8 komt gewoon net een beetje tekort, dus een advies neem er gelijk een met een zwaardere motor dan krijg je later geen spijt.

een wat zwaardere motor hen? :schater: volgens mij gaat die :birthday: als de brandweer tov die 1.8

ja klopt is niet met elkaar te vergelijken

sorry ff vergeten aan te melden

Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor alle info, en ik zou zelf ook voor de 2.8 gaan vermits mijn vrouw zelf amper 3000 km per jaar doet en daarom het verbruik er niet toe doet, maar hier in België betaal ik me arm aan wegenbelasting en aan in verkeerstelling van een 2.8

Daarom kiezen we voor een 1.9

Het wordt waarschijnlijk een 1.9 van 1998 met 117 Pk, die ik voor een goede prijs in Duitsland weet te koop staan. Van eerste eigenaar met onderhoudsboekje.

Is dit vermogen dan echt te weinig?

Link naar reactie

Tja, Luc.

Ik herken het verhaal. Ben ook belg (niks mis mee, toch ?) en heb een 2.8 coupé in de garage staan. Daarnaast een C Max (familiewagen) en nog een bedrijfswagen voor mij.

Met de Z rijden we tussen de 3 en 4500 km/ jaar en dat is enkel en alleen puur voor de fun. Maar dat is dan ook telkens weer genieten van de eerste minuut ...

Je herkent me dan meestal aan die brede smile :birthday:

Ik bekijk het zo, het kost me dan wel een hoop aan belasting en verzekering, ook die in verkeersstelling van een 2.8 is niet mis in Belgie. Maar zolang ie in de garage staat is zo'n 2.8 uitermate zuinig... :schater:

Zelfs als tweede wagen te gebruiken zou ik toch voor de zes cylinder opteren. De sound alleen al...

In ieder geval, welkom op het forum en veel succes met je zoektocht.

Link naar reactie

Jawel hoor het nieuwe model vanaf 2001 kwam met de 1.9 ipv de 1.8:

Hier vind je ze (bijna) allemaal, wel ff aanmelden daar anders kun je de link niet openen! :birthday:

BMW Z3 roadster 1.9 (2001 - 2003)

Maße in mm Verbrauch

Radstand 2446 EU städtisch (l/100km) 11,5

Länge 4050 EU außerstädtisch (l/100km) 5,9

Breite 1740 EU insgesamt (l/100km) 7,9

Höhe 1293 C02-Emission (g/km) 189

Spurweite vorn 1413 Tankinhalt in l (ca.) 51

Spurweite hinten 1494

Motor Räder

Zylinder/Ventile 4/2 Reifendimension vorn 225/50 R 16 92

Hubraum in ccm 1895 Reifendimension hinten 225/50 R 16 92

Hub/Bohrung in mm 83,5/85,0 Raddimension vorn 7 J x 16

Nennleistung in KW bei 1/min 87/5500 Raddimension hinten 7 J x 16

Max. Drehmoment (Nm) bei 1/min 180/3900

Fahrleistung Gewicht in kg

Luftwiderstand (cw) 0,42 Leergewicht EU 1295

Höchstgeschwindigkeit in km/h 196 Zulässiges Gesamtgewicht 1490

Beschleunigung 0-100 km/h (in s) 10,4 Zuladung 270

Elastizität 80-120 km/h (in s) 4/5 Gg. 9,7/12,7 Zulässige Achstlast vorn/hinten 750/820

Link naar reactie
Hallo,

Een 1,9 met 117 pk ? Volgens mij bestaat die niet !

Een 1,9 heeft volgens mij 140 pk !!

Succes !

Turtle

1.8, 1895 cc, 8V, 118 PK;

1.9, 1895 cc, 16V, 140 PK.

Als Luc het heeft over 117 of 118 PK heeft 'ie het dus over de 1.8.

Vermoedelijk noemt Luc de 1.8, 1895 cc, 8V een 1.9 wegens de cylinderinhoud.

Link naar reactie

Volgens de autogids zijn er nogal wat verschillende versies en wat verwarrende benaming.

Als het goed is was er eerst een 1.8 met 1795 cc

daarna een 1895 cc die ze ook 1.8 noemden (ook 8v). Daarna kwam er een achtklepper met 1895 cc die ze 1.9 noemden. Ondertussen was er ook een 1895 cc motor met 16 kleppen die ook 1.9 heet... :blush:

8 kleppers in de Autotrader gids

Link naar reactie
Hallo,

Een 1,9 met 117 pk ? Volgens mij bestaat die niet !

Een 1,9 heeft volgens mij 140 pk !!

Succes !

Turtle

1.8, 1895 cc, 8V, 118 PK;

1.9, 1895 cc, 16V, 140 PK.

Als Luc het heeft over 117 of 118 PK heeft 'ie het dus over de 1.8.

Vermoedelijk noemt Luc de 1.8, 1895 cc, 8V een 1.9 wegens de cylinderinhoud.

:muur:

En ik heb deze specs:

BMW E36, 4 Cilinder, Inhoud: 1796 cm³

Vermogen: 85 kW 115,6 pk

Link naar reactie
Denk dat Bladerunner het er verzekerings en/of belasting technisch van af laat hangen ;) Ik heb geen idee hoe dat bij onze Zuiderburen werkt.

De 4 cylinders zullen dan goedkoper uitvallen. :lol:

Ik zou het daar er niet van af laten hangen, belangrijker is hoeveel plezier je met je Z hebt. B)

Geld kost het toch, hobby mag toch geld kosten. dan maar iets meer als je met een 6 cil. meer fun hebt. :D

En al heb je met een 4 cil. genoeg fun, heb je wel dubbel lol :schater:

Link naar reactie

De kogel is dus door de kerk,

ik heb gisteren een in perfekte staat zijnde zwarte Z3 van 1998 gekocht. Van eerste eigenaar met BMW onderhoudsboekje en 90.000 op de teller.

Het is een 1895 cc met 118 PK en hij rijd fantastisch. Ik doe dit inderdaad wegens fiscale redenen, rijden met een 2.8 is in België niet te betalen en daar ik meer hobby's heb zoals daar zijn, een Ducati 749S, 3X Honda Dax, 2X Honda Monkey, windsurfen, snowboarden, ... en zo verder, en daarom is het bij een 1.9 gebleven. Het belangrijkste is dat mijn vrouw er zeer blij mee is want het was tenslotte een auto voor haar.

Link naar reactie

De kogel is dus door de kerk,

ik heb gisteren een in perfekte staat zijnde zwarte Z3 van 1998 gekocht. Van eerste eigenaar met BMW onderhoudsboekje en 90.000 op de teller.

Het is een 1895 cc met 118 PK en hij rijd fantastisch. Ik doe dit inderdaad wegens fiscale redenen, rijden met een 2.8 is in België niet te betalen en daar ik meer hobby's heb zoals daar zijn, een Ducati 749S, 3X Honda Dax, 2X Honda Monkey, windsurfen, snowboarden, ... en zo verder, en daarom is het bij een 1.9 gebleven. Het belangrijkste is dat mijn vrouw er zeer blij mee is want het was tenslotte een auto voor haar.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.